ה-SRK1000RR אמור להיות אופנוע ליטר ספורטיבי שמגיע מ-QJ מוטור הסינית – עם מנוע שמגיע מ-MV אגוסטה האיטלקית.
שתי החברות הגלובליות מסין ומאיטליה נקשרו לאחרונה עם פרויקט הלאקי אקספלורר 5.5 (אשר ככל הנראה הולך להיגנז על-ידי ק.ט.מ, שרכשו חלק מ-MV אגוסטה). הפרויקט החדש המחבר את QJ מוטור (אשר מחזיקים, בין השאר, גם את בנלי) ואת MV אגוסטה צפוי להיקרא SRK1000RR ולהיות אופנוע ליטר ספורטיבי.
החיבור העיקרי מגיע במנוע, אשר עד לאחרונה היו השערות כי יגיע ישירות מהברוטאלה 1000 הקרבי שמפיק מארבעת הצילינדרים בשורה הספק של 208 כ"ס וכמעט 12 קג"מ, וכל זה מאופנוע שאמור להיות במחיר נגיש מאוד. תמונות ורישומי פטנט מהתקופה האחרונה חושפים כי נפח המנוע נקבע על 921 סמ"ק. בדיוק לפני שנה הציגו האיטלקים את ה-921S קונספט, שנועד לספק הקשר רטרו-מודרני את ה-750S משנות ה-70. לאותו קונספט יש מנוע בעל ארבעה צילינדרים בשורה, בנפח 921 סמ"ק, והוא מספק 115.5 כ"ס ב-7,000 סל"ד וכמעט 12 קג"מ ב-7,000 סל"ד.
סגרנו את הפינה? לא בדיוק. בין השנים 2011 ו-2013 הציעו ב-MV אגוסטה את הברוטאלה 920. וכן, היה לו מנוע עם 921 סמ"ק, עם 129 כ"ס ו-9.5 קג"מ. מאוד יכול להיות שהמחסנאי גילה סטוק של מנועים ישנים באחת הפינות, ואלו יגיעו ל-SRK1000RR החדש.
העיצוב נראה מודרני-גנרי לאופנוע ליטר-ספורט וכולל שלדת אלומיניום, מזלג הפוך בשרני, זרוע אחורית חד-צידית ומערכת פליטה אשר נראית כאילו נלקחה בשלמותה מ-MV אגוסטה. אין מידע בשלב זה על נתונים נוספים כמו משקל או אלקטרוניקה. ההערכה שלנו היא שהוא יגיע עם חבילת אלקטרוניקה מלאה בתחום המנוע והבלימה.
לא ברור אם ה-QJ מוטור SRK1000RR יעתיק את מה שקורה בעולם הרכבים ויגיע לאירופה ולישראל כאופנוע ספורט במחיר נגיש. הוא יציג תחרות ל-CFMOTO SR Vision, עוד ליטר-ספורט סיני קרבי, שהיה אמור לפי ההערכות להגיע ליצור סדרתי במהלך השנה הנוכחית, אך לא עשה זאת. יכול להיות ששניהם יישארו בתחומי השוק הסיני וייוצרו אך ורק לשם. נמשיך לעדכן.