דף הבית / מדריכים / טכני / שיטת מוצלאחי לביטול דו"חות תנועה
004

שיטת מוצלאחי לביטול דו"חות תנועה

קיבלתם דו"ח תנועה? כך תוכלו לנצל את החולשות של מערכות האכיפה והמשפט ולגרום לדו"ח הזה לחזור למערכת כבומרנג

*עדכון, ינואר 2021: מעתה ניתן לבקש להישפט עד 90 יום מקבלת הדו"ח המקורי בלבד. בהודעת התשלום השנייה, שתתקבל אחרי הבקשה לביטול הדו"ח, אין אפשרות לבקש להישפט. לכן יש לשלוח בקשה להישפט עד 90 יום מקבלת הדו"ח המקורי – גם אם טרם קיבלתם תשובה ממרכז פניות הנהגים על ביטול הדו"ח. 

*  *  *  *  *

לפני כמעט 20 שנה התפרסם במגזין 'מוטו' מאמר של אנונימי המכנה את עצמו 'ד"ר פאקי מוצלאחי – רופא רפורטים', שבו הוסבר בפירוט כיצד ניתן לבטל, או לפחות לעכב, דו"חות תנועה – על-ידי שימוש בחולשות של מערכות האכיפה והמשפט. כיום, כמעט 20 שנים אחרי אותו מאמר אייקוני, השיטה הזו נכונה מתמיד, וזאת בשל העומס הרב שיש על מערכת המשפט.

אנו מביאים כאן – בהסכמת הכותב המקורי – עו"ד עוזי בר, את השיטה, כשהיא ערוכה ומתאימה לזמננו.

נדגיש כי אין למערכת פול גז ו/או לכותב המאמר כל אחריות על השיטה. מי שבוחר להשתמש בשיטה עושה זאת על אחריותו הבלעדית, ובכל מקרה חשוב לדעת שהשיטה תמיד עובדת – גם אם זה רק בעיכוב הדו"ח, וכפועל יוצא עיכוב הנקודות וקיצור משך חייהן. כך או כך, יש צורך בסבלנות, בזמן ובדיוק כדי להגיע לתוצאות.

נדגיש גם כי איננו מעודדים נסיעה בלתי חוקית. יש לרכב תמיד במסגרת החוק ותקנות התעבורה, וכן בזהירות יתרה.

מאמר זה אינו מחליף ייעוץ מקצועי של עורך דין המתמחה בתחום התעבורה.

מזל טוב! קיבלת דו"ח!
מזל טוב! קיבלת דו"ח!

*     *     *     *     * 

'שיטת מוצלאחי' מתייחסת לדו"חות מסוג ברירת משפט ('ברירת קנס'), ובעיקר לאלה שבנוסף לקנס נצברות עליהם נקודות, כלומר רוב עבירות הנהיגה. לא מדובר כאן על כתבי אישום שקובעים מידית תאריך משפט – אלה יטופלו במסגרת אחרת והאפשרויות להתגונן נגדם מוגבלות. במאמר זה מסביר ד"ר מוצלאחי כיצד הופכים את דו"ח התנועה שנרשם לרוכב לבומרנג שחוזר אל המערכת. צריך ריכוז וסבלנות כדי להבין, אך הדבר אינו כה מסובך. מתחילים.

שלב ראשון – המפגש עם השוטר

עוצר אותך שוטר, מבקש רישיונות, מסביר שעברת עבירה ורושם את הדו"ח. בשלב זה לא לבקש סליחות או להתנצל בשום פנים ואופן! זוהי הודאה באשמה וכל מילה נרשמת בסעיף 'דברי הנהג'! אם בכל זאת תבחרו יותר מאוחר להגיע למשפט, כל האמירות האלה תשמשנה נגדכם כנשק בידי התביעה. מה כן לעשות? אפשר לנסות לדבר על ליבו של שוטר שיוותר אך לא יותר מכך. בכל מקרה אין לצעוק, לדבר לא יפה או לקלל את השוטר! הוא עושה את תפקידו ואתם את תפקידכם. היו מנומסים ואדיבים וזכרו שלפניכם עוד דרך ארוכה.

עניין חשוב ביותר: בתחילת רישום הדו"ח יש לבקש מהשוטר שיכתוב את דבריכם בסעיף 'דברי הנהג'. כשהשוטר מגיע לסעיף הזה ורושם את דבריכם, יש לפרט את השתלשלות האירועים מהזווית שלכם. אל תתביישו למלא את כל הסעיף ולרדת לפרטי פרטים, במיוחד אם אתם בטוחים שלא ביצעתם עבירה. כל פרט שהשוטר יכתוב מפיכם עשוי לשמש לזכותכם בבית המשפט, שכן לדברים שנאמרים בשטח, בעת רישום הדו"ח, יש משקל גדול יותר בבית המשפט. יחד עם זאת, אם אינכם יודעים מה לומר, עדיף שלא תגידו דבר פרט ל"לא ביצעתי את העבירה" על מנת שלא לתת כלי בידי התביעה – שעלול לבוא נגדכם בזמן המשפט. בכל מקרה חשוב לשים לב שהשוטר לא כותב באופן אוטומטי דברים שלא אמרתם ושעלולים להפליל אתכם בבית המשפט ("מצטער", "לא שמתי לב" וכו'). לסיום הכתיבו לשוטר "לא כתבת את כל מה שאמרתי". גם לזה עשויה להיות משמעות גדולה במידה ותגיעו לבית המשפט ותעמדו מול שופט ומול השוטר.

אפשר לחתום על דו"ח ואפשר שלא. זה בסך הכל אישור על קבלתו‎. אנחנו ממליצים שכן לחתום במידה והשוטר מילא את הדו"ח לפי הנהלים וכתב את כל דבריכם.

שלב שני – בדיקת הדו"ח

טעות ברישום, למשל מספר רכב שגוי, פרטי נהג שגויים או כתובת שגויה של מקום ביצוע העבירה – עשויה להביא לביטולו המידי. בדקו את הדו"ח בשבע עיניים, לפרטי פרטים, ובמידה ומצאתם טעות – שלחו בקשה לביטול הדו"ח למפנ"א (מרכז פניות נהגים ארצי), לפי הפרטים הרשומים בחלקו האחורי של דו"ח התנועה.

כאן חשוב לציין שכל משלוח מכתב כזה או אחר – חובה לבצע בדואר רשום ולשמור את אישור השליחה בתיקייה המסודרת של הדו"ח. אם תהיו מסודרים – יהיה לכם קל יותר.

לבדוק היטב את הפרטים! טעות בפרטי הדו"ח עשויה להביא לביטולו
לבדוק היטב את הפרטים! טעות בפרטי הדו"ח עשויה להביא לביטולו

שלב שלישי – מתחילים לעבוד לפי השיטה

בדו"ח מופיע בפירוש כי תשלום הקנס מהווה הודאה באשמה. כלומר לא שילמתם – אין רישום בגיליון ההרשעות ולא נרשמות נקודות‎. חשוב לדעת כי הנקודות נרשמות רק בתאריך ההרשעה (או תשלום הקנס‎) ותוקפן הוא שנתיים מיום ביצוע העבירה. לפיכך, לא שילמתם את הדו"ח‎ – בזבזתם חלק ניכר מ'משך חיי הנקודות'. כמובן שאי אפשר לשכוח מהדו"ח מפני שרישיון הנהיגה שלכם יעוכב. עוברים לשלב הבא.

שלב רביעי – בקשה לביטול הדו"ח

החוק מאפשר להגיש בקשה לביטול בתוך 30 יום מקבלתו על ידי השוטר או קבלת דו"ח מצלמה בדואר. יש לכתוב מכתב שבו אתם כותבים בפשטות "נא לבטל את הדו"ח", ולשלוח בדואר רשום למפנ"א, לפי הפרטים הכתובים על חלקו האחורי של הדו"ח. במידה והדו"ח אכן לא מוצדק ואתם בטוחים שלא עברתם עבירה, רשמו את השתלשלות העניינים המלאה במכתב. חשוב לשמור את אישור הדואר הרשום והעתק המכתב. עכשיו מחכים. בין חודש לשלושה חודשים ממועד משלוח המכתב, תקבלו תשובה מהמשטרה בזו הלשון:

1. התובע דחה את בקשתך לביטול.

2‎. הינך מתבקש לנהוג בדו"ח ככתוב בו (הכוונה – אם טרם חלפו 90 יום, יש לשלם את הקנס המקורי לפני שיחול כפל קנס).

אם חלפו 90 הימים לתשלום הקנס המקורי – תקבל בקרוב הודעה לתשלום כפל קנס, ובהודעה זו תוכל לבקש להישפט‎ – ובתנאי שתודיע על כך תוך 30 יום מקבלת ההודעה.

מה אומר ד"ר מוצלאחי‎? חכו! קודם כל יש אפשרות שהמחשבים של המשטרה יאבדו אתכם.

אם לא‎ – תוך חודש עד 3 חודשים תקבלו הודעת כפל קנס עם ספח בקשה להישפט‎. בינתיים לא משלמים, אין נקודות, אין קורסים, אין הרשעה, אין עיכוב חידוש רישיון‎.

ממתינים 30 יום כאמור בהודעת המשטרה, או מספר ימים קודם (יום אחד ליתר ביטחון‎), ושולחים את ספח הבקשה להישפט בדואר רשום, תוך שמירת צילום של הספח והקבלה על הרשום. עכשיו מחכים שוב‎.

שלב חמישי – ממתינים

ההמתנה לקבלת תאריך משפט יכולה להימשך מספר חודשים‎ – תלוי בלחץ על בתי המשפט לתעבורה באותו אזור, בפגרות בתי המשפט ובכמות הבקשות להישפט המצטברות בלשכת התביעות המרחבית במשטרה. במצב זה, אם הגיע מועד חידוש רישיון הנהיגה, אין עיכוב של החידוש בגלל אי תשלום הדו"ח הנדון. הדו"ח הזה‎ הוא בינתיים במצב של בירור ביניכם לבין המשטרה, ומשרד הרישוי טרם שמע עליו‎. כידוע‎, רישיון הנהיגה מתחדש (נכון להיום) אחת ל-10 שנים.

קיבלתם את הרישיון? יש עכשיו עוד כמה שנים טובות למשחקים עם המערכת‎.

נקודה סופר-חשובה: אם עברה למעלה משנה מאז ביקשתם להישפט ועד שקיבלתם הודעה על תאריך המשפט (וזה קורה הרבה!) – המשטרה אינה רשאית להגיש את הדו"חלבית המשפט, ולמעשה הוא מיועד לביטול סופי (תקנה 230 לתקנות סדר דין פלילי). כדי לערוך בכל זאת את המשפט, חייבת המשטרה לבקש אישור מיוחד ומנומק מבתי המשפט‎, וזכותכם להתנגד לבקשה הזו בפני בית המשפט. בפועל, התובע המשטרתי אינו טורח להתאמץ בעניין זה.

איך מבקשים ביטול במקרה כזה? פשוט מאוד: פונים לתובע ביום שנקבע לדיון או מספר ימים לפני כן, ומבקשים שהדו"ח יבוטל מהסיבה הנ"ל‎. לידיעתכם: רק מסיבה זו המשטרה מבטלת מאות דו"חות שנה‎!

בקשה להישפט - לשלוח בדואר רשום ולשמור את אישור השליחה
בקשה להישפט – לשלוח בדואר רשום ולשמור את אישור השליחה

שלב שישי – יש משפט

כדי להביא בחשבון את האפשרות הפחות טובה, נצא בהנחה שההודעה על תאריך המשפט הגיעה אליכם תוך פחות משנה מאז שביקשתם להישפט‎. הדיון בבית המשפט יתקיים בדרך כלל 3-4 חודשים נוספים ממועד קבלת ההודעה על תאריך המשפט‎. זה הזמן לעצור לרגע ולעשות חשבון כמה זמן בערך עיכבנו את הדו"ח:

  • 1 חודש (30 יום) עד שליחת הבקשה לביטול
  • 1-3 חודשים נוספים לקבלת התשובה על דחיית הבקשה
  • 2-3 חדשים נוספים לקבלת הודעה על כפל קנס ואפשרות להישפט
  • 1 חודש נוסף למשלוח הבקשה לקביעת תאריך משפט
  • 3-12 חודשים לקבלת תאריך משפט
  • 3-6 חודשים למועד המשפט מאז קבלת ההודעה עליו

סך הכל עד המשפט עצמו – 11-26 חודשים.

בממוצע, כל תהליך הזה אורך כ-15 חודשים, כלומר כשנה ורבע.

בינתיים: לא משלמים, אין נקודות, אין הרשעה ואין עיכוב חידוש רישיון‎.

חשוב לדעת! כל ההתכתבויות והטרטורים האלה מגבירים בצורה משמעותיות את הסיכויים שהדו"ח הזה 'יתפספס' למשטרה ושהתיק יאבד, או שתיפול טעות באחת ההקלדות שתגרום לו להיעלם. ככל שירבה מספרם של המשתמשים בשיטה, כן ילך ויגבר הסיכוי לאבדן דו"חות רבים יותר.

שלב שביעי – למרות הכל, הגענו למשפט

מה עכשיו? שתי אפשרויות עומדות בפנינו.

האפשרות הראשונה: לא להודות באשמה. ייקבע תור להוכחות, כאשר יהיה על התביעה להביא את השוטר שהגיש את הדו"ח שיעיד על הנסיבות של העבירה. זכותכם לחקור אותו. ד"ר מוצלחי סבור שזה צעד מסוכן והימור גדול. אם השופט לא יקבל את גרסתכם, תחטפו ממנו עונש רציני בצורת קנס גבוה ומי יודע מה עוד, כעונש על בזבוז הזמן של המשטרה ושל בית המשפט .

על כן ממליץ ד"ר מוצלאחי לבחור באפשרות השנייה: ביום המשפט, או ימים מספר לפני כן, לדבר עם התובע בזו הלשון‎: "ביום‎… יש משפט. אמנם אני לא אשם, אבל אין לי זמן לכל בלבולי המוח האלה. אני מוכן להודות תמורת הקנס המקורי. מקובל? סגרנו?".

אז רגע, הקנס למעשה הכפיל ושילש את עצמו, ואתם ברוב חוצפתכם מציעים לתובע קנס מקורי?! ובכן, כן גדול! דעו שברוב המכריע של המקרים התובע יסכים. לא אכפת לו מפני שזה לא עניין אישי שלו. מה שמעניין את התובע זה לגמור את התיק ולא למשוך אותו. אף אחד לא בודק אותו בכמה סוכמה ה'עסקה‎'. העומס על התביעה הוא עצום, ומבחינתם זה פשוט עסק בקבלנות בו צריך להספיק לגמור כמה שיותר עבודה בכמה שפחות זמן כדי להתגבר על כמויות התיקים הנערמות מדי יום. אז לא להתבייש, להציע ו'לסגור' על הקנס המקורי. זה עובד. יותר מזה – אפשר גם 'להתמקח', ולסגור על עסקה שבה התובע ישנה את סעיף האישום למשהו 'קל' יותר, ללא נקודות, תמורת הודאה שלכם. הרבה פעמים גם זה עובד.

ישנה אפשרות נוספת: בדיון הראשון לא להודות, ואז קובעים תור להוכחות. קורה פעמים רבות שלמשטרה יש בעיה להביא את השוטר לעדות (אולי הוא פרש או עזב את המשטרה, אולי הוא במרחב אחר‎, אולי הוא חולה, או אולי לא יכול להגיע מסיבה מבצעית או מכל סיבה אחרת שלא תהיה), ואז המשטרה מיוזמתה תדחה את הדין להוכחות ותשלח לכם הודעה על כך. ואז שוב מחכים ומחכים, ובינתיים אתם מסודרים בלי הרשעה. במקרה היותר גרוע‎, השוטר יגיע לדיון. גם אז, ועדיין לא מאוחר, אפשר להציע לתובע את אפשרות ב‎'. דהיינו, לסגור עם התובע על קנס מקורי בטרם כניסתכם לאולם המשפט. מקסימום הוא ישלח את העד / השוטר הביתה, וגם השוטר יהיה שבע רצון מכך וימהר להסתלק לענייניו‎.

חשוב לדעת: לפני כמה שנים עודכנו התקנות כך שנהג שצבר 22 נקודות ויותר במשך תקופה של שנתיים – הנקודות לא תימחקנה אחרי שנתיים, אלא תוקפן יוארך ל-4 שנים.

עוד חשוב לדעת: זכותו של כל נאשם העומד למשפט לעיין בחומר התביעה, בין אם ביחידת התנועה שבה ניתן הדו"ח ובין אם באתר האינטרנט של המשטרה. הגעתם למשפט? הגיעו מוכנים ובדקו את חומר התביעה מבעוד מועד.

001

 

ועכשיו סיכום: מאזן רווח והפסד

חטפנו דו"ח, היינו תלמידים טובים וממושמעים של ד"ר מוצלאחי – מה הרווחנו?

  • דחייה של שנה עד שנתיים ויותר ברישום הדו"ח בהרשעות.
  • דחייה של שנה עד שנתיים ויותר בתשלום הקנס המקורי.
  • נקודות לא נרשמו לנו, ואם חלפו שנתיים עד ההרשעה – הנקודות כבר לא תירשמנה, ולכן אולי חסכנו קורס נהיגה מונעת, אולי חסכנו שלילה וכו'.
  • סיכוי גבוה לאובדן הדו"ח, ואם אכן זה קרה (וזה קורה הרבה!) אזי הרווח הוא 100%, עד תום המשפט, אם היה בכלל משפט.
  • לא עיכבו לנו את חידוש רישיון הנהיגה.

מה ההפסד? אין הפסד! ניצלנו את חולשות המערכת לטובתנו בצורה חוקית לחלוטין.

מהי ההשקעה?

  • קצת שכל והגיון בריא.
  • להיות מסודר עם התאריכים של משלוח כל ההודעות (חשוב מאוד! פספוס בתאריכי משלוח ההודעות יכול להפיל את כל העסק!).
  • לשמור בקלסר מסודר את כל הניירת שמקבלים ושולחים.

מסר חשוב נוסף של ד"ר מוצאלחי:

מספיק עוד 1% של משתמשי שיטת מוצלחי מבין מקבלי הדו"חות, כדי שהמערכת תקרוס: אין מספיק קלדניות, אין מספיק שופטים ואין מספיק שעות בתי משפט כדי לטפל בכל כך הרבה דו"חות תנועה!

אם מספרם של משתמשי השיטה יגדל ב-2, 3 או 4% – זוהי קטסטרופה אמיתית למשטרה. כל דו"ח שהשוטרים בשטח ירשמו לנהגים‎ – יגביר את העומס. לגמרי גול עצמי, או בומרנג כמו שקראנו לזה בתחילת המאמר.

כשהמשטרה תרגיש את תוצאות השיטה, אין ספק שהיא תצטרך התארגנות מחדש לעניין הזה, כולל שינוי בתקנות התעבורה. אולם עד אז במצב הקיים – השיטה מנצחת‎!

*עדכון, ינואר 2021: מעתה ניתן לבקש להישפט עד 90 יום מקבלת הדו"ח המקורי בלבד. בהודעת התשלום השנייה, שתתקבל אחרי הבקשה לביטול הדו"ח, אין אפשרות לבקש להישפט. לכן יש לשלוח בקשה להישפט עד 90 יום מקבלת הדו"ח המקורי – גם אם טרם קיבלתם תשובה ממרכז פניות הנהגים על ביטול הדו"ח. 

אודות כתב אורח

Avatar

עשוי לעניין אותך

Honda Silver Wing 600 1

נוסטלגיה: הונדה סילברווינג

ההונדה סילברווינג היה הכנף האפורה של הכנף האדומה בקטגוריית המקסי-סקוטר של תחילת שנות האלפיים, והוא הגיע לישראל בשני נפחים - 400 ו-600 סמ"ק

22 תגובות

  1. Avatar

    תודה רבה

    כתבה מאירת עיניים – מקווה לא להשתמש בעצות הנהדרות – נוהג כחוק ☺

  2. Avatar

    חושב לזכור
    שכל עוד המשוואה היא אכיפה= הכנסה של המדינה
    המדינה לא תפעללפי שיקולים ענינים במת דוחו"ת

  3. Avatar

    מה הסיכויים שלי להמיר דו"ח תשלום באזהרה במקרה של נסיעה באור אדום, בנסיבות שלא היו עבירות בעבר ומצב כלכלי? או להוריד את סכום הדו"ח – האם יש סיכוי כזה?

  4. Avatar

    זה בדיוק מה שקרה לי היום … בדיוק כמוך סמדר.

  5. Avatar

    המון המון תודה על פרסום המאמר!

    לו רק הייתי נחשף אליו קודם.
    ננסה אותו על דו"ח לא מוצלח, אני לא רואה מה יש להפסיד.

  6. Avatar

    שלום רב.
    במקרה של תרחיש של משפט, חשוב להוסיף לכתבה –
    אם שוטר עצר את הנהג, מוטב שהנהג ימסור לתביעה את עדותו באשר למה שהתרחש בעת ביצוע העבירה, על מנת למנוע מצב של עדות כבושה. כמו כן כדאי לנצל את התהליך של חשיפת מקבל הדו"ח הקודם, מה שיותר מוקדם. הרבה פעמים קורה שעולה סתירה בין הדוחות, או שאפשר לגבות עדות ממקבל הדוח הקודם באשר לפעילות השוטר עד רגע העצירה. וזה יכול להיות כשל הוכחה גדול לתביעה.
    המשך יום נעים,
    משה.

  7. Avatar

    שאלה,
    אם היה שימוש בפלאפון נייד אך בעצירה בפקק האם יש סיכוי להפחית את סכום הדו״ח או לפחות להוריד את מספר הנקודות שגבו?
    מישהו נתקל בזה?

  8. Avatar

    שאלה:
    הגעתי לשלב שקיבלתי הזמנה לדין ואני רוצה להתקשר לתובע ולסגור את זה לפני המשפט. למי להתקשר? התקשרתי למוקד משטרת ישראל ואמרו לי שאני חייב להגיע לבית משפט…

  9. Avatar

    לכל המתיניינים-השיטה עובדת יופי ויש לי הוכחות מוצקות לכך..כבר ביטלתי דו״ח אחד על שימוש בפלאפון..פעלתי לפי כל השלבים ואכן עברה שנה מיום שביקשתי להישפט מבלי שקיבלתי פנייה מהמשטרה..צלצלתי לברר ולדרוש את ביטול הדוח בטענת התיישנות ונאמר לי שהדוח נגנז אולם הם לא שולחים הבייתה אישור לכך..זה מופיע להם ברישומים ויש לסמוך על המילה שלהם..כבר עברו שנתיים מאז ויש לי שקט מהם..עוד דו״ח הצלחתי לבטל על קיפוח זכות בסכום של 500 שקל ושוב נאמר לי שנגנז..זה מופיע להם רק במסוף אבל אין לזה שום משמעות..ממליץ בחום להשתמש בשיטה לפי כל ההמלצות אחד לאחד..במקרה הכי גרוע שקרה לי בדוח נוסף של אי עצירה במיעבר חצייה והגעתי למועד סמוך למשפט התקשרתי וביקשתי לשלם וכך נסגר העניין והנקודות כבר היו בשיאן ונמחקו לאחר מספר חודשים וכך נוקתי מנקודות..כך לא הגעתי אף פעם לשלב של נהיגה מונעת..

  10. Avatar

    מישהו ניסה את השיטה על דו"ח מצלמת מהירות ?
    לאחר שכבר קיבלתי 2 דוחות ברצף על מצלמת מהירות (יום אחרי יום, הגיעו יחד בדואר),
    אחרי שנתיים+ קיבלתי שוב דוח כזה..
    התהליך שמתואר בשיטה רלוונטי ? היום שולחים במייל ערעור, ותשובה לערעור (מגיע העתק גם בדואר)
    אז זמני הטיפול מתקצרים.
    מתלבט אם לחכות ולעשות את השיטה (750 ש"ח לא בא ברגל, וגם בטח קורס נהיגה מונעת מיותר)

  11. Avatar

    שלום
    כבר ישנו תקדים משפטי על מצלמות המהירות שהם אינם אמינות ובגלל סיבה זו יש לבטל את הדוח
    תכתוב למשטרהותגיש בקשה להשפט במשפט אתה תנצח

  12. Avatar

    איך הגעת אליהם למי ולאיפה התקשרת?

  13. Avatar

    המתנתי וקיבלתי הודעה של המרכז לגביית קנסות על כפל קנס.
    אבל אין שום איזכור לכך שניתן להגיש בקשה להישפט…
    מה עושים ?!
    חוץ מזה שההודעה של הכפל הגיעה אלי ביום האחרון שניתן לשלם אותה.. שלחתי על זה פניה למרכז לגבית קנסות..

  14. Avatar

    טוב, מסתבר שאין אפשרות לבקש משפט בהודעה השניה..
    הבנתי שכן, אז חיכיתי והגיע רק הודעה של המרכז לגביית קנסות בלי הודעה נוספת מהמשטרה..
    שימו לב שאתם מבקשים משפט מעט לפני תום מועד החוקי (90 ימים מקבלת הדוח)

  15. Avatar

    לי עדיף לשלוח את בקשת הביטול או הבקשה למשפט דרך האימייל/האתר, כך הכל מתועד ושמור דיגיטלית בצורה קלה יותר.
    אבל אולי חלק מהשיטה עדיף דווקא משלוח דואר רשום מה שגורם לאבדן דברים בדרך?

  16. Avatar

    מישהו ניסה את השיטה על דוח מצלמות של עריית תל אביב?
    קיבלתי דוח על נסיעה בנת"צ. הגשתי ערעור והוא נדחה, האם יש סיכוי?

  17. Avatar
    לעדכן את הכתבה

    את ההודעה על העדכון מינואר 20021 שימו למעלה בצורה בולטת, או לכל הפחות סמוך לפסקה המדברת על בקשה להישפט אחרי הודעה על כפל קנס.

    לא כולם קוראים הכול עד למטה, רואים שאפשר לחכות להודעה על כפל קנס ונדפקים בלי אפשרות למשפט ואז יצא ד"ר פאדיחי.

    תראו בתגובות, אנשים כותבים את זה..

  18. Avatar

    תודה על הכל, בקשר למה שכתוב כאן שלפני הבית משפט לדבא עם התובע, אבל איך אני משיג את התובע כדי לדבר איתו בקשר לדו"ח ,איפה אני מוצא אותו? בבית משפט?
    למי אני מתקשר?

  19. Avatar

    עשיתי את כל התהליך,ועכשיו קיבלתי מכת בדואר שהדוח בוטל!!!!
    בהתחלה שלחתי ערעור לפני סוף הזמן להגשה באתר, אבל אפשר לכתוב כמות קטנה של מילים
    ולצרף רק קובץ אחד
    אז שלחתי גם בדואר תמונות ותקדימים משפטיים שמצאתי באינטרנט
    ושלחו לי בהוא נדחה אז שלחתי בקשה להישפט שבועיים לפני סוף הזמן
    שלחו לי שהתקבל,וחיכיתי
    ואחרי שנה שלחתי בקשה לבטלו,ואכן התבטל.
    אז תודה לד"ר מוצלאחי

  20. Avatar

    האם השיטה עובדת על דוחות חניה (אדום לבן) של עירית תל אביב?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן