דף הבית / חדשות / בקרוב: טסט חדש לרישיון נהיגה לדו-גלגלי
image070

בקרוב: טסט חדש לרישיון נהיגה לדו-גלגלי

משרד התחבורה מבצע שינוי מהותי בשיטת הטסטים לאופנועים וקטנועים; בעקבות השינויים רמת לימוד הנהיגה צפויה להשתפר משמעותית

משרד התחבורה מבצע רפורמה מקיפה במבחני הנהיגה (טסטים) לדו-גלגלי, זאת כחלק מרפורמה במבחני הנהיגה שנכנסת לתוקפה בימים אלו.

במסגרת השינוי בטסטים לאופנועים וקטנועים, נקבעה שיטה חדשה לשליטה בדו-גלגלי במגרש הטסטים. המגרש יכלול 3 מקטעים, כשבכל אחד מהם תיבחן יכולת אחרת של הרוכב לשליטה בכלי הדו-גלגלי. המקטע הראשון, שבו יתחיל המבחן, יכלול שליטה בשינויי כיוון תוך כדי מעבר ב-4 שערים, וכן יבחן את הרוכבים בחמיקה ממכשול. המקטע השני יכלול תאוצה בקו ישר לאורך 20 מטרים, כשאחריה הנבחנים יצטרכו לבלום לעצירה מלאה בטווח של 6 מטרים. לבסוף, המקטע השלישי יכלול את השמיניות הרגילות והמוכרות באותה המתכונת שהייתה עד היום.

שיטת המבחן החדשה, שמעלה את רף הרכיבה לנבחן, עשויה באופן ישיר לשפר את רמת הלימוד ולאלץ את מורי הנהיגה ליישר קו עם המבחן החדש. כך למשל מורי הנהיגה יצטרכו ללמד בלימה גם עם הבלם הקדמי – מה שלא כולם עושים עד היום, וכן שימוש במבט במעבר בין השערים ותנוחת רכיבה נכונה. כך שהרוכבים צפויים לצאת לכבישים עם מיומנויות רכיבה ברמה גבוהה יותר ממה שהיה עד היום. מאידך, המרחק עד ללימודי רכיבה אמיתיים – כפי שנהוגים במדינות המערב וכפי שרוכב דו-גלגלי אמור לדעת וליישם – עדיין גדול, ולדעתנו משרד התחבורה יצטרך לבצע שינויים נוספים כמו מגרש גדול יותר (כיום תקן עומד על 615 מ"ר בלבד), שמיניות גדולות יותר שבהן יבואו לידי ביטוי יותר אלמנטים, והכנסת טכניקות רכיבה נוספות.

הרפורמה במבחני הנהיגה לדו-גלגלי הייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר ב-2012, אולם היא התעכבה בשל סיבות ביורוקרטיות. את פיתוח התכנים הובילו כמה גורמים, כמו מורה הנהיגה עופר בן אשר, והבעלים של אופנוען מאומן, גידי פרדר. זה האחרון, יחד עם אופנוען מאומן ועופר בן אשר, אף העבירו קורסי רכיבה לכל מורי הנהיגה והבוחנים כבר בשנת 2012 על מנת להציג את תכני הלימוד והטכניקות שעליהם ייבחנו תלמידי הרכיבה בטסט.

כעת, כאמור, מבחן הנהיגה החדש נכנס לתוקף, והוא יהיה בתקופת הרצה עד ה-15 בספטמבר 2018, אז ייכנס לתוקף באופן מלא.

תודה לאודי עציון על העזרה בהכנת הכתבה.

סכמת המגרש הנדרשת לטסט החדש
סכמת המגרש הנדרשת לטסט החדש

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 42, רוכב על אופנועים 26 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Honda-CBR600RR-2021-009

הונדה CBR600RR החדש: עוד תמונות נחשפות

הונדה יחשפו את המפרט המלא רק בעוד שבוע, אך לבינתיים אנו מקבלים תמונות נוספות של ה-CBR600RR החדש לשנת 2021

10 תגובות

  1. Avatar

    אחלה בדיחה. תודה, צחקתי מכל הלב..

  2. Avatar

    מעניין מה יקרה במגרש בירושלים שאין בו שמיניות כי החליטו שזה שהוא בשיפוע מקשה על התלמידים מספיק.

  3. Avatar

    ,כך למשל מורי הנהיגה יצטרכו ללמד בלימה גם עם הבלם הקדמי "
    אני לא מאמין שישנם מורים במאה ה21 שלא מלמדים שצריך לבלום עם הקדמי ,כיצד ניתן לבלום אופנוע, אם לא עם הקידמי, שהוא הבלם העיקרי ? זה גם ברור ויזואלית מהו הבלם העיקרי ,אם למישהו זה לא נהיר.

    • Avatar
      ליובל המבולבל(כרגיל)

      כך ידידי, לא רק שמורים לא לימדו לבלום עם הבלם הקדמי(ככול הנראה שריד אנכרוניסטי של בלמי התוף הישנים שהייתה להם נטייה מעצבנת להינעל), גם האינסטינקט הבסיסי הוא ללחוץ עם הרגל. גם כי ככה זה במכונית, ולא רק. מבחינה דינמית אם לא שמים לב, בעת בלימה הגוף נוטה קדימה והלחיצה עם כף הרגל מתהדקת, ככה זה כאשר לא מקפידים ולא מודעים. אז מאמין או לא מאמין, העובדות הם שעד היום מורי נהיגה לא למדו את הדגשים החשובים האלו, גם לא את הנושא החשוב ביותר של היגוי הפוך, ועכשיו הם כן! העיקר שלך הכל נהיר, כי בחו"ל הכל נהיר, לעומת זאת כאן בארץ הכל חלב ודבש. אני מעדיף לחיות עם מטומטמים שמחים, ולא עם חכמים ממורמרים.

      • Avatar

        מדוע יש לך נטיה להגיב לגופו של כותב ולהיות גס רוח? המבולבל היחיד זה אתה גם אם אתה מאוהב בחרוז ובעצמך. לא ניתן להגיב בשקט בלי פניני חכמתו וגסותו של הוד מעלתו המומחה שאין בילתו. כמה רוע ומרמור יכולים להיות באדם אחד?

      • Avatar

        אני אישית הוצאתי רשיון A1 לפני בערך חודש וחצי
        בבית הספר שלמדתי הם לימדו דבר אחד בברקס הקדמי
        לא להשתמש בוא
        בתי ספר לנהיגה מלמדים מלא דברים שגויים וחבל שכך

    • Avatar

      תאמין, כעשיתי תרישיון שלי (לפני 8 שנים בערך) לימדו אותי לבלום רק עם האחורי , מזל שאבא שלי אופנוען ונתן לי בראש דקה אחרי שהוצאתי תרישיון ושלח אותי לקורס רכיבה ששם למדתי כמה לא למדתי כלום בהכנה לטסט .
      מה שבטוח עדיף שינוי קטן לטובה ( ועדיין לא מספק) מכלום .

  4. Avatar

    8 מטר לרוחב של מלבן השמיניות? זה בעצם הגדלה של המלבן. היום הוא עומד על בערך 6 מטר

  5. Avatar

    עכשיו רק נשאר להפטר מהטמטום של טסט במעבר בין A1 ל A.
    מה הרעיון של זה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO