ב.מ.וו תחשוף בצמד התערוכות הקרובות – INTERMOT בקלן ו-EICMA מילאנו – לא פחות מ-9 דגמים חדשים. המרכזי מביניהם הוא רב המכר של העשורים האחרונים והאב המייסד של קטגוריית האדוונצ'רים הגדולים, אבל בגרסה חדשה לחלוטין – ה-R1250GS.
מנוע הבוקסר המיתולוגי של ב.מ.וו, אשר עבר מקירור אוויר לקירור נוזל-אוויר החל משנת 2013, יגדל בנפחו השנה מ-1,170 סמ"ק ל-1,254 סמ"ק – תוספת של 84 סמ"ק, וההספק המקסימלי יטפס מ-125 ל-136 כ"ס.
אבל העניין העיקרי במנוע החדש הוא גלי הזיזים של שסתומי היניקה, שמקבלים תזמון שסתומים משתנה חדשני וייחודי בשם 'ShiftCam'. מדובר בגל זיזים לשסתומי היניקה, אשר מציע לכל שסתום צמד זיזים – אחד לסל"ד נמוך או לפתיחה חלקית של המצערת, שמציע זווית פתיחת שסתום צרה ומהלך פתיחת שסתום קצרה, והשני לסל"ד גבוה או לפתיחת מצערת מלאה, בעל זווית פתיחת שסתום גדולה יותר ומהלך פתיחת שסתום ארוכה יותר.
המערכת החדשה, בדומה ל-VTEC של הונדה במנועי ה-VFR800, צפוי להגדיל את הטווח היעיל של המילוי הנפחי, ולמעשה להגדיל את גמישות המנוע ולהרחיב את עקומת המומנט, שכן מהירות זרימת האוויר בכל טווח סל"ד תהיה קרובה יותר לאידאלית כעת. המומנט המקסימלי, אגב, טיפס במנוע החדש ל-14.57 קג"מ (143Nm), אולם יהיה מעניין לראות את גרף המומנט שב.מ.וו תציג עם החשיפה הרשמית של האופנוע.
פרט למנוע החדש בב.מ.וו ביצעו מקצה שיפורים נרחב ל-R1250GS בכל היבט – החל מהמכאניקה, דרך האלקטרוניקה, ועד לעיצוב החדש, אולם את כל אלה נדע רק עם חשיפתו הרשמית של ה-R1250GS החדש – ככל הנראה בתערוכת קלן שתיפתח בתחילת אוקטובר.
נמשיך כמובן לעדכן.