דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: M 1000 RR חדש ל-2023
BMW-M1000RR-2023-019

ב.מ.וו: M 1000 RR חדש ל-2023

ב.מ.וו מציגה את ה-M 1000 RR כגרסת הקצה של ה-S 1000 RR החדש שהוצג לפני שבועיים; ל-2023 הוא מגיע עם עיצוב קיצוני ומהירות מרבית של 314 קמ"ש

בב.מ.וו מציגים את ה-M 1000 RR עם עיצוב קיצוני, כנפונים ענקיים, הרבה קרבון, 212 כ"ס, משקל מלא של 190 ק"ג ו-314 קמ"ש אמיתיים בקצה הסקאלה.

ה-M 1000 RR מהווה את גרסת הקצה של הדור הרביעי שהוצג לפני שבועיים של מכונת הסופרבייק – ה-S 1000 RR – כשהוא קל יותר, חזק יותר, מהיר יותר ואלקטרוני יותר. ה-M המקורי הוצג בשנת 2021 כגרסה הראשונה שמביאה את חטיבת המרוצים והשיפורים של ב.מ.וו, M Performance – אשר מהווה משפחת דגמים בעולם הרכבים – לדגמי האופנועים.

ב.מ.וו M 1000 RR - מעודכן ל-2023
ב.מ.וו M 1000 RR – מעודכן ל-2023

כעת מציגים בב.מ.וו את הגרסה החדשה ביותר של ה-M האקזוטי. מנוע הארבע צילינדרים בשורה בנפח 999 סמ"ק בעל מנגנון תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam מאפשר להרחיב את טווח המומנט היעיל ויחד עם זאת להגדיל את הספק המנוע. ההספק נשאר כמו הדור הקודם (עליו רכבנו לא מזמן) ועומד על 212 כ"ס (156KW) ב-14,500 סל"ד ומומנט של 11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד. מרכיבי המנוע כמובן נשארים מחומרים אקזוטיים וקלים יותר. הטלטלים בגרסת ה-M עשויים מטיטניום, ארוכים וקלים יותר ב-6%, כמו גם הנדנדים, כשזה אותו החומר המרכיב את מערכת הפליטה הקלה יותר מגרסת ה-S.

אין שינויים בשלדת ה-FlexFrame, בה המנוע הוא נושא העומס העיקרי או במערכת המתלים של קאיאבה. כמו כן אין שינוי במערכת בלימה שנקראת 'M Brake' עם קליפרים של ניסין, המגיעה היישר מדגמי המרוצים. אין שינויים במערכת האלקטרוניקה העשירה והמכובדת.

מה כן שונה? ובכן, ניתן לראות זאת בעין. העיצוב הפך לקיצוני יותר עם פיירינג חדש חדש מקרבון הנושא סט כנפוני קרבון בולטים לטובת כוח הצמדה במהירות גבוהה. חיפויי הבלמים עשויים מקרבון, כמו-גם כיסויי הגלגל המאפשרים להפחית את מקדם הגרר. המושב חדש, מחזיק לוחית הרישוי קטן יותר וצמת החשמל מאחור חדשה ומאפשרת ניתוק קל יותר לטובת שימוש במסלול. כל השינויים האלה מאפשרים ל-M 1000 RR של שנת 2023 להשיג מהירות מרבית של 314 קמ"ש לעומת 306 קמ"ש 'בלבד' בגרסה הקודמת. 

הב.מ.וו M 1000 RR של שנת 2023 יגיע לשווקים במהלך שנת 2023 ויכלול גם גרסת 'קומפטישן' (Competition) עם חבילת אבזור M נוספת הכוללת מערכת מדידת הקפה מבוססת GPS, כיסוי מושב אחורי, חבילת קרבון המוסיפה על הקרבון של הגרסה הרגילה גם את הכנף הקדמית והאחורית, החלק העליון של הפיירינג, כיסויי מיכל הדלק, כיסוי השרשרת וכיסוי גלגל השיניים. אין עדכון לגבי שינויים במחיר, אך כיום גרסת ה-M קומפטישן המאובזרת מתומחרת ב-269,000 ש"ח וסביר להניח שלא יהיו שינויים מהותיים במחיר.

צפו בווידאו: ב.מ.וו M 1000 RR ברכיבה התרשמות:

עריכה: אביעד אברהמי

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025_YAM_XP500ADX_EU_BNC2_ACT_005_03_preview

חדש בארץ: ימאהה טימקס 560 המחודש ל-2025

השוק הישראלי הוא הראשון שמקבל את הימאהה טימקס 560 של 2025, שמקבל מתיחת פנים, תוספת אלקטרוניקה, ומערכות שליטה מתקדמות יותר- גם בגרסה הרגילה וגם ב-TechMAX

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן