בדוקאטי חושפים גרסת SP קרבית ויוקרתית למשפחת דגמי הסטריטפייטר V4 – עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים, חישוקים קלים, בלמים משופרים והמון קרבון.
במסגרת חשיפת ששת הדגמים החדשים שיוצגו בתקופה הקרובה פתחו בדוקאטי עם המולטיסטראדה V2, המשיכו עם הרחבת משפחת דגמי הסקרמבלר, המולטיסטראדה V4 בגרסת הפייקס פיק, וכעת עם צמד דגמי סטריטפייטר. כתבנו על גרסת ה-V2 החדשה ועכשיו נתמקד בגרסת ה-V4 SP האקזוטית.
בדומה לגרסת SP (ר"ת Sport Production) שהתווספה לפניגאלה V4 בשנה שעברה, גם משפחת דגמי הסטריטפייטר V4 מתרחבת עם גרסה יוקרתית שעל הנייר מיועדת בעיקר לימי מסלול. הסטריטפייטר V4 מקבל בגרסת ה-SP חישוקי קרבון של BST הקלים ב-1.4 ק"ג מהאלומיניום המכורסם בגרסת ה-V4 S. יש גם מערכת בלמים המורכבת ממשאבה רדיאלית MCS וקליפרים Stylema-R של ברמבו, יש מצמד יבש מחוזק של STM-EVO SBK, שמוסתר חלקית על-ידי מגן קרבון חשוף, הכנף הקדמית עשויה מקרבון, כמו גם הכנפונים, רגליות הרוכב מגיעות מריזומה ועשויות מאלומיניום מכורסם, ובנוסף, לגרסת ה-SP יש מזלג אוהלינס NIX30 ובולם אחורי TTX36 – שניהם של אוהלינס – חשמליים סמי-אקטיביים מדגם SMART 2.0 (בדומה למערכת המותקנת על גרסת ה-S). לדגם יש גם מצבר ליתיום-יון קל יותר.
המנוע זהה לגרסת ה-S, כלומר דזמוסדיצ'י סטרדלה V4 בנפח של 1,103 סמ"ק, המפיק הספק של 208 כ"ס ב-12,750 סל"ד. האלקטרוניקה גם זהה וכוללת מערכת ABS מתקדמת להטיה ב-3 מצבים שמאפשרת שליטה בהחלקת הגלגל האחורי בכניסה לפנייה על הבלמים. בנוסף, בקרת אחיזה מהדור האחרון של דוקאטי עם בקרת החלקה ביציאה מהפנייה (בקרת דריפט). יש בקרת זינוק, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע, וקוויקשיפטר לשני הכיוונים, וכל הבקרות מתאפשרות בזכות יחידת מדידת האינרציה של בוש – IMU 6 – שמנטרת את התאוצות ב-6 צירים, כך המידע מאפשר לבקרות לעבוד לכל הכיוונים ובסינרגיה מלאה. ניתן יהיה לרכוש בנפרד מערכת פליטה של אקרפוביץ' המעלה את ההספק ל-217 כ"ס וחוסכת 6 ק"ג נוספים.
הדוקאטי סטריטפייטר V4 SP קל ב-3 ק"ג לעומת גרסת ה-S ושוקל 196 ק"ג כולל נוזלים. הוא יגיע בצביעה שחורה שמאפיינת את אופנועי המבחן טרום עונת ה-MotoGP והסופרבייק. מחירו באירופה יקר ב-8,600 יורו לעומת גרסת ה-S (שעולה בישראל 173,000 ש"ח) והוא צפוי כמובן להגיע לישראל. איזו מכונה!