הארלי דיווידסון חשפה את הפאן אמריקה 1250 – אדוונצ'ר גדול עם מנוע וי-טווין, 150 כ"ס והרבה אלקטרוניקה.
בהארלי דיווידסון הציגו את הפאן אמריקה 1250 בתערוכת מילאנו של שנת 2019. דגם אדוונצ'ר החדש נכנס ישירות מול דוקאטי, ק.ט.מ וב.מ.וו בפלח שוק פופלרי ורווחי בעולם. לפאן אמריקה מנוע וי-טווין עם תזמון שסתומים משתנה המגיע מסדרת רבולושן-מקס החדשה. הנפח עומד על 1,252 סמ"ק, מקוררי נוזל עם 150 כ"ס ב- 8,750 סל"ד ו-13 קג"מ ב-6,750 סל"ד. המנוע כמובן עומד בתקנות יורו 5. הגרסה הרגילה שוקלת 245 ק"ג כאשר גרסת ה-S הבכירה שוקלת 258 ק"ג וכוללת גם רשימת מגינים ואבזור מכובדת.
השלדה היא מסוג צינורות מפלדה אשר מחוברת – חלקה הקדמי, האמצעי ושלדת הזנב – למנוע עצמו. הכוונה מאחורי זה היא האפשרות להחליף כל חלק בנפרד במקרה של נפילה או תאונה. מבחינת אלקטרוניקה יש כאן את כל המקובל בימינו ועוד. למנוע יש חמישה מצבי רכיבה לאספלט: כביש, גשם וספורט ושני מצבים להתאמה אישית ועוד ארבעה מצבי שטח: שטח, שטח פלוס, שטח להתאמה אישית ושטח פלוס, שמבטל את ה-ABS על הגלגל האחורי ומנטרל את כל הבקרות.
מערכות האלקטרוניקה כוללות מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש, ABS להטיה בכמה מצבים, מערכת בקרת אחיזה מתקדמת ומערכות עזר כמו זינוק בעלייה. בנוסף יש בקרת שיוט, קוויקשיפטר, פנסי LED (מתכווננים בפניה בגרסת ה-S) ומסך TFT בקוטר 6.3″ צבעוני ומודרני. לדגם ה-S הבכיר יש גם מערכת בולמים סמי אקטיבית חשמלית, מערכת אופציונאלית להנמכת המתלים ב-5.8 ס"מ כשהאופנוע עוצר, מיגוני שטח ואפשרות לכוון את רגלית הבלם האחורי ללא כלים.
הפאן אמריקה צפוי להגיע לישראל, אך טרם נקבע מחירו. נעדכן בהקדם.
מפלצת גדולה וכבדה! בשטח אין מה לחפש עם הדבר הזה ובתנועה עירונית סביר להניח שהוא רחוק מלהיות מציאה ,העיצוב לא משהו בפרט המסכה הזוועתית.