בהוסקוורנה יציגו בקרוב את הנורדן 901 אקספדישן (Expedition), כגרסה מאובזרת וקרבית יותר לשימושי שטח לעומת הקיים, עם הבולמים של הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R.
ההוסקוורנה נורדן 901 הוצג בסוף שנת 2021 כגרסת האדוונצ'ר המבוססת על הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר. רכבנו עליו בהשקה עולמית, וגם בהשקה המקומית בישראל. הנורדן 901 יושב כאמור על פלטפורמת הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר, מנוע טווין מקבילי של ק.ט.מ, בנפח 899 סמ"ק, כשפה הוא מפיק 105 כוחות סוס ב-8,000 סל"ד ומומנט 10.2 קג"מ ב-6,500 סל"ד. השלדה לקוחה ישירות מה-890 אדוונצ'ר, וכך גם חישוקי השפיצים – במידות "18 מאחור ו-"21 מלפנים. השינויים המכאניים העיקריים נמצאים בבולמים, שמהווים מדרגת ביניים בין ה-890 אדוונצ'ר הרגיל לבין גרסת ה-R עם הבולמים המותאמים יותר לשטח. מלפנים יש בולמי WP הפוכים מדגם APEX בקוטר 43 מ"מ, כמו ב-890 אדוונצ'ר ה'רגיל', אולם עם מהלך מתלה שגדל מ-200 ל-220 מ"מ וזה בהשוואה ל-240 מ"מ עם צינורות מזלג בקוטר 48 מ"מ של גרסת ה-R הקרבית. גם מאחור מדובר בבולם WP מהסוג המותקן ב-890 הרגיל, אולם הוא מציע מהלך גלגל ארוך יותר של 215 מ"מ.

בשבוע הבא צפויים לחשוף בהוסקוורנה את גרסת האקספדישן של הנורדן 901, אשר תכלול ככל הנראה את הבולמים של גרסת ה-R – כאמור WP XPLOR בקוטר 48 מ"מ עם מהלך של 240 מ"מ מלפנים ומאחור. תוספות נוספות שצפויות להגיע הן מיגון גחון מסיבי, חימום לידיות ולמושב, רגלית אמצע, משקף קדמי גבוה יותר, מצב ניהול מנוע 'אקספלורר' (המקביל למצב 'ראלי' בק.ט.מ) וגרפיקה שונה. אנו גם מאמינים שיהיה מסך TFT חדש בגודל 5″ עם גרפיקה מעודכנת ועם חיבור לשקע USB – כמו שהוצג בגרסת 2023 המעודכנת של ק.ט.מ.
בהוסקוורנה צפויים להציג את גרסת האקספדישן לקראת סוף שבוע הבא, ואנחנו נרכוב עליו זמן קצר לאחר מכן.