בהוסקוורנה חושפים רשמית את גרסת הייצור הסדרתי של הנורדן 901 – האדוונצ'ר החדש והמעוצב הבנוי על בסיס הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ושדומה מאוד לקונספט שהוצג לפני שנתיים.
בתערוכת מילאנו של 2019 חשפו בהוסקוורנה קונספט אדוונצ'ר בשם נורדן 901 (נורדן – צפון בשוודית). הפלטפורמה הייתה של הק.ט.מ אדוונצ'ר, כשעבודת הגוף והעיצוב היו ברוח השונה של הוסקוורנה המשלבת עיצוב מודרני-עתידני עם אלמנטים מהעבר. מאז המשיכו בהוסקוורנה את הבאז סביב הדגם, כשבשבועות האחרונים העלו הילוך ביח"צ לקראת החשיפה הרשמית של גרסת הייצור. אמש (שבת) חשפו בהוסקוורנה את הנורדן 901 כפי שישווק, כשהוא קרוב מאוד לגרסת הקונספט שהוצגה לפני שנתיים.
הנורדן 901 יושב על פלטפורמת הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר. המשמעות היא מנוע טווין מקבילי בנפח 889 סמ"ק עם 270 מעלות בין פיני הארכובה. המנוע מפיק 105 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-10.2 קג"מ ב-6,500 סל"ד, והוא כמובן בעל מצערות חשמליות. יש שלושה מצבי ניהול מנוע ואופנוע – כביש, גשם ושטח – ומצב נוסף אופציונלי, אקספלורר, שבו הרוכב יכול לכוון בעצמו את הפרמטרים (מצב 'ראלי' ב-890 אדוונצ'ר R. ניהול המנוע, אגב, כולל חיישן נקישות, שמאפשר קידום הצתה מקסימלי לטובת נצילות וכוח טובים יותר, וכן את האפשרות להשתמש בדלק בעל מספר אוקטן נמוך, למשל במדינות לא מערביות, ועדיין להימנע מדטונציות. המנוע שוקל 53.4 ק"ג, ומרווחי הטיפולים עומדים על 15,000 ק"מ. תיבת ההילוכים כמובן בת 6 מהירויות, כשיש קלאץ' מחליק בתפעול כבל מכאני וכן קוויקשיפטר לשני הכיוונים כסטנדרט.
שלדת מסבך המשולשים מפלדת כרומולי לקוחה ישירות מה-890 אדוונצ'ר, כשמערכת המתלים היא שילוב בין זו של ה-890 אדוונצ'ר לבין זו של גרסת ה-R הקרבית. כך למשך, הבולמים הקדמיים ההפוכים מדגם APEX מטיפוס קארטרידג' פתוח הם בקוטר 43 מ"מ כמו ב-890 ולעומת 48 מ"מ ב-R, אולם המהלך עומד על 220 מ"מ לעומת 200 מ"מ ב-890 ו-240 מ"מ בגרסת ה-R הקרבית. בנוסף, הבולמים מתכווננים באופן מלא, כמו בגרסת ה-R. מאחור יש זרוע אלומיניום שאליה מחובר בולם יחיד, גם הוא מדגם APEX של WP, אולם הוא נחות יותר משל גרסת ה-R, ומציע מהלך גלגל של 215 מ"מ וכיווני עומס קפיץ בברז חיצוני ושיכוך החזרה. אז הבולמים הם באיכות ביניים בין אלו של ה-890 אדוונצ'ר R לבין ה-890 אדוונצ'ר.
חישוקי השפיצים בקוטר "21 מלפנים ו-"18 מאחור, כלומר מוכווני שטח, ושניהם מסוג טיובלס ללא פנימית. הצמיגים המקוריים שמגיעים הם של פירלי, מדגם סקורפיון ראלי STR, ובמידות 90/90-21 מלפנים ו-150/70R18 מאחור. מערכת הבלמים של החברה הספרדית J.JUAN, כשמלפנים יש צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות, ומאחור דיסק בודד בקוטר 260 מ"מ. יש כמובן מערכת ABS מודרנית להטיה, כולל מצב שטח שבו המערכת לא פועלת על הגלגל האחורי, וכן אופציה לביטול מלא. בסיס הגלגלים עומד על 1,513 מ"מ, המשקל המלא עומד על 204 ק"ג ללא דלק, נפח מיכל הדלק עומד על 19 ליטרים – שלטענת הוסקוורנה מספיקים לעד 400 ק"מ של רכיבה, גובה המושב מתכוונן בין 854 ו-874 מ"מ, ומרווח הגחון עומד על 252 מ"מ.
מבחינת מערכות אלקטרוניקה ובקרות, הנורדן 901 מציע מסך TFT בגודל "5 עם אפליקציה של הוסקוורנה ועם אופציה לחיבור לסלולר, ויש כמובן פנסי LED היקפיים. בקרת השיוט מגיעה כאן כסטנדרט, וכך גם הקוויקשיפטר לשני הכווונים. יש כאמור ABS להטיה, וכן מערכת MSR לשליטה על בלימת המנוע למניעת החלקה של הגלגל האחורי בבלימה (בקרת החלקה בבלימה). יש גם בקרת אחיזה מתקדמת להטיה, הכוללת 3 מצבי התערבות סטנדרטיים ו-8 מצבים במצב ניהול אופנוע אקספלורר. כל אלה פועלים בעזרת חיישן מדידת אינרציה IMU בשישה צירים.
העיצוב, שכאמור נאמן למדי לדגם הקונספט, מנסה להיות אדוונצ'ר פונקציונלי למרחקים ארוכים שמשלב גם יכולות שטח. בהוסקוורנה מדגישים את המושב הנוח וכן את הארגונומיה המותאמת לעבודת אדוונצ'ר המשלבת שטח וכביש. בנוסף מדגישים בהוסקוורנה את מיכל הדלק, אשר יורד משני צידי השלדה אל חלקו התחתון של האופנוע ומוריד את מרכז הכובד לטובת התנהגות. זהו כמובן מיכלו המוכר של ה-890 אדוונצ'ר.
בהוסקוורנה מציעים כמובן מגוון רחב של אבזור מקורי כמו ארגזים, פנסים, מגנים, ידיות מחוממות, משקף גבוה וכן קיט הנמכה שמוריד את גובה המושב ב-22 מ"מ, וכן פריטי לבוש וציוד רכיבה ייעודי המתאים לדגם – כפי שמקובל באופנועים מודרניים.
ההוסקוורנה נורדן 901 צפוי להגיע לשוקים באירופה כבר בחודש נובמבר. לישראל הוא צפוי להגיע בתחילת שנת 2022. מחיר בישראל טרם פורסם.