הוסקוורנה מציגים היום בתערוכת מילאנו קונספט מהמם של אדוונצ'ר בינוני-גדול, שתמונות ריגול שלו ראינו לאחרונה, כשהחברה מאותתת על כוונותיה העתידיות בתחום הכביש והאדוונצ'ר; קבלו את ה-NORDEN 901 קונספט.

ה-NORDEN 901 ('צפון' בשוודית) הוצג כגרסת קונספט, כלומר סביר להניח שכבר בשנה הבאה הוא יירד לייצור סדרתי. הוא בנוי על פלטפורמת הק.ט.מ 790 אדוונצ'ר R, אך הוא נושא בתוכו את מנוע ה-890 סמ"ק החדש שהוצג היום בק.ט.מ 890 דיוק R – מהלך שמרמז על כך שגם צמד ה-790 אדוונצ'ר של ק.ט.מ צפויים לגדול בנפח ל-890 סמ"ק כבר בשנה הבאה, כפי שכבר כתבנו. המנוע מפיק 121 כ"ס בגרסת הק.ט.מ דיוק, כשסביר להניח שבגרסאות האדוונצ'ר – של ק.ט.מ ושל הוסקוורנה – הוא יפיק פחות, סביב 110-105 כ"ס, אך עם טווח מומנט רחב משמעותית.
השלדה ומכלוליה זהים למדי לאלו של הק.ט.מ 790 אדוונצ'ר R, אם כי ב-NORDEN 901 קונספט מותקנים בולמי איכות מקצועיים שלא יגיעו לגרסה הסדרתית. הגלגלים במידות "18 מאחור ו-"21 מלפנים, והבלמים הקדמיים בעלי קליפרים רדיאליים. קרוב לוודאי שגם מערכת האלקטרוניקה המתקדמת של ה-790 אדוונצ'ר R תעבור כולה לבית החדש והכחול של הוסקוורנה. גם מיכל הדלק הייחודי, אשר יורד ממרכז האופנוע לצדדיו, עובר להוסקוורנה כמו שהוא.
אבל העניין המרכזי כאן ב-NORDEN 901 הוא העיצוב המיוחד – מודרני ומתוחכם – שמציג את הפרשנות של מעצבי הוסקוורנה לאדוונצ'ר מודרני אך יחד עם זאת שימושי. יש פנס מרכזי עגול (LED כמובן), משקף רוח, וחצי פיירינג שנמשך אחורנית אל מיכל הדלק, ויש מושב מדורג שנראה נוח למדי. אהבנו מאוד את העיצוב הנקי יחסית, כשקרוב לוודאי שגרסת הייצור – שכאמור סביר להניח שתוצג בשנה הבאה – תהיה סולידית יותר בסכימת הצביעה.
אם זה הכיוון שאליו הולכת הוסקוורנה באופנועים הגדולים – אנחנו לחלוטין בעד!


דווקא באופנוע שאמור להיות מגוון הוסקוורנה מוותרת על אחד הדברים העיקריים שמבדילים אותה מקטמ – מנגנון לינקים.
וואו, נראה אופנוע שובר שוק, רק מחיר הגיוני ו ה כלי.
יפיוף, פונקציונאלי.