דף הבית / חדשות / הקוף של הונדה עושה קאמבק
Honda Monkey 2018

הקוף של הונדה עושה קאמבק

ההונדה מונקי האייקוני עושה קאמבק עם דגם חדש ומודרני ששומר על רוח המותג מחד, אבל מאידך מציע מכלולים ואלקטרוניקה מודרניים

המונקי של הונדה הוא כלי אייקוני עם מסורת ארוכה. מאז 1961 ועד היום, המיניבייק של הונדה מיוצר בגרסאות שונות, אבל תמיד באותו הקונספט של מיניבייק קטן עם מנוע קטן וחסכוני, עיצוב מגניב ושפע אפשרויות קסטומיזציה. הוא התחיל עם מנוע ה-49 סמ"ק מקורר האוויר שהגיע במקור מהקאב, ועם השנים גדל בנפחו עד ל-110 ו-125 סמ"ק. גם הגלגלים גדלו – מ-"5 קטנטנים, דרך "8 ו-"10, ועד "12 כיום. את הפריצה הגדולה שלו בעולם עשה המונקי בסוף שנות ה-70, אז הפך לפופולרי מאוד, ואפילו לפריט אופנתי.

ההונדה מונקי החדש של 2018
ההונדה מונקי החדש של 2018

כעת, לשנת 2018, בהונדה מחדשים את המונקי ומשחררים דגם חדש לחלוטין. המנוע בנפח 125 סמ"ק נלקח מה-MSX125, מקורר אוויר ומפיק כ-9.5 כ"ס ו-1.1 קג"מ, הוא כמובן מוזרק דלק, ותצרוכת הדלק שלו עומדת על-פי הונדה על 67 ק"מ/ל'. עם נפח מיכל דלק של 5.6 ליטר, טווח הרכיבה התאורטי עומד על יותר מ-350 ק"מ. הגיר רגיל והוא בעל 4 מהירויות.

בהונדה השקיעו בגרסה החדשה במכלולי השלדה ובאלקטרוניקה. כך למשל יש מזלג הפוך מלפנים וצמד בולמים מאחור, יש גלגלי "12, יש מערכת בלימה הכוללת דיסק מלפנים ומאחור, וכן מערכת ABS מתקדמת הפועלת עם מערכת אינרציה IMU שמונעת התרוממות הגלגל האחורי תחת בלימה ופנסי LED היקפיים.

גובה המושב עומד על 755 מ"מ נמוכים, בסיס הגלגלים הקצרצר עומד על 1,155 מ"מ, והמשקל הכולל עומד על 107 קלילים.

טרם נקבע מחיר למונקי החדש של 2018, ורגע לפני הגלריה של הדגם החדש – קבלו את נקודות הציון החשובות של ההונדה מונקי לאורך השנים:

1961 – המונקי הראשון; גלגלי "5, מתלים קשיחים, כידון מתקפל מנוע 49 סמ"ק שמפיק 4.2 כ"ס

1961 Monkey
1961 Monkey

1963 – המונקי הראשון לאירופה ולארה"ב

1963 Monkey
1963 Monkey

1967 – המונקי הראשון לשוק היפני – עם מושב מתקפל

1967 Monkey
1967 Monkey

1970 – פרונט מתפרק אפשר להכניס את המונקי לתא מטען של מכונית פרטית

1970 Monkey
1970 Monkey

1978 – מראה חדש של אופנוע קסטום עם מיכל דלק 'טיפה'

1978 Monkey
1978 Monkey

1984 – מהדורה מוגבלת בזהב

1984 Monkey
1984 Monkey

1987 – מונקי R עם שלדת קורות ובלם דיסק קדמי

1987 Monkey
1987 Monkey

1991 – מונקי 'באחה' עם צמד פנסים קדמיים ועיצוב שטח

1991 Monkey
1991 Monkey

2004 – רפליקת CB750F לכבוד הניצחון של פרדי ספנסר במרוץ הדייטונה 100

2004 Monkey
2004 Monkey

2009 – הזרקת דלק ומנוע חדש עם היסט בצילינדר

2009 Monkey
2009 Monkey

2017 – מהדורה מיוחדת לכבוד 50 שנות מונקי ביפן

2017 Monkey - 50th Anniversary (Japan)
2017 Monkey – 50th Anniversary (Japan)

בגלריה: המונקי החדש של 2018

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

סניף עופר אבניר במודיעין

שירות אחסון האופנועים במודיעין נפתח

עופר-אבניר פותחת רשמית את שירות אחסנת אופנועי השטח בסניף הוסקוורנה במודיעין; החבילה כוללת ביטוח, חדר הלבשה ועמדת שטיפה; המחיר: 690 ש"ח לחודש

6 תגובות

  1. רועש ומעצבן
    חח

  2. בדיחה גרועה

    בובה של אופנוע. אופנוע של 7 אלף ש"ח? כי במחיר הזה הוא להיט בחו"ל. בישראל MSX נמכר קרוב ל 20 אלף ש"ח, זה הזוי!!! בובה של כלי עירוני, אבל התמחור המקורטל בישראל הורס את השוק שלהם, והורס את ענף האופנועים. מי שרוצה "קטנוע עירוני זול" קונה בישראל אופניים חשמליים עלובים, ומסוכנים. הישראלי חובב האופנועים בישראל במקום לקבל GP הוא מקבל ג'ירו איטליה. אמרתי, מצב ענף האופנועים בישראל הוא על הפנים!!!

    • צודק במיליון אחוז ,אבל מה שהיה הוא שיהיה !!!כלום לא עומד להשתנות כאן, זה עם שאוהב לסבול!

      • למה לזורק את התינוק יחד עם המים?

        val, התגובה המטומטמת שלך אופיינית למקלדנים של ה-BDS. מדינת ישראל היא ארץ זבת חלב ודבש, וכיף לחיות כאן!!!

        בנושא אופנועים, הכן יש מקום לרפורמה שתוציא מהמשוואה את ההתערבות הגסה של חברות הביטוח החזירות בענף האופנועים, ובמלחמה שלהם לגמד את הענף, זאת כדי שלא נקנה ביטוח חובה ממנו יש למסכנים החזירים "הפסדים". ויש פירמה אחת בענף, לצורך העניין "הבוגדים" שעוזרת לתאגיד הביטוח ונקראת מטרו-זבלטו. יש שם אחד קוראים אותו גדי אבירם שעשה את הונו מהקומבינה המסריחה עם חברות הביטוח. מניסיון, כל כלב מגיע יומו, גם בישראל. כבר היום רואים את הניצנים, מי לפני חמש שנים היה חולם לקנות אופנוע איכותי בנפח 250 סמ"ק, מהניילונים, תמורת פחות מ 20 אלף ש"ח, ויש עוד שלל דוגמאות לירידת מחירים במאות אחוזים, גם במטרו-זבלטו. עכשיו אנחנו ממתינים לרפורמה דומה בביטוח החובה, ואז נשתווה לחו"ל, ונאמר אמן!!!

        • תגיד אתה דפוק טרמינלי או רק עושה את עצמך????. אמא שלך מהbds .מצדיקים את תגובתך וגם יש לך טענות ???? תגובה מטומטמת ,ישראל ארץ זבת חלב ודבש ורק ענף האופנועים דורש רפורמה? האמנם? זכותך המלאה לחשוב כך. המשך לטמון ראשך בחול, אבל אל תזכיר לי מילה על האירגון האנטישמיוהעיקר שהתגובות שלך חכמות ולא מטומטמות !!! זה אתר לאופנועים לא אתר לענייני טראש פוליטי ולכן אעצור כאן ולא אמשיך איתך את הדיון.

  3. הדגם הראשון הכי מעניין בתור פתרון תחבורתי, כלכך אקטואלי גם היום. שום דבר לא השתנה במשך 50 שנה….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO