יצרנית אופנועי הבוטיק האיטלקית VINS מציגה אופנוע ספורט חשמלי ראשון עבורה – ה-EV-01.
בווינס דוגלים במשקל נמוך לאופנועים שלהם – Powerlight כהגדרתם – ומשתמשים בסיבי פחמן בכל מקום שאפשר, כולל בשלדת המונוקוק העשויה קרבון, בחיפויים השונים ובמכלולים. כך הם יכולים להצהיר על משקל יבש של 170 ק"ג בלבד לאופנוע החשמלי החדש – ה-EV-01, (ר"ת Electric Vins מספר 1).
המנוע הוא מדגם ZF75-5 של זירו האמריקאית המספק 70 כ"ס וכ-15 קג"מ, ומהירות המרבית עומדת על כ-200 קמ"ש. אין נתונים לגבי טווח רכיבה. זמן הטעינה מוגדר כרגע על 10 שעות במטען ביתי רגיל ועד 2.5 שעות למטען מהיר. האופנוע יגיע עם אפליקציית ניהול מנוע הניתנת לכיוון דרך הסלולר. יהיו שלושה מצבי רכיבה: ספורט למקסימום, אקו לחיסכון, ואפשרות שלישית להתאמה אישית.
וינס היא חברה איטלקית שנוסדה על-ידי שני יוצאי פרארי. סיקרנו אותם עם שני דגמים דו-פעימתיים מיוחדים – Duecinquanta, שזה 250 באיטלקית, הנושא מנוע וי-טווין דו-פעימתי (שמבוסס כנראה על זה של האפריליה RS250 GP), מוזרק דלק. צמד הצילינדרים בזווית של 90º ביניהם ומקוררים בעזרת מערכת קירור כפולה. למנוע גל ארכובה בשיטת סיבוב נגד (Contra-Rotating) – שהיא טכניקה בה החלקים של גל הארכובה מסתובבים בכיוונים מנוגדים סביב הציר המשותף, בדרך כלל כדי למזער את השפעת הג'יירו. ההערכות מדברות על כ-80-70 כ"ס ומשקל של פחות מ-100 ק"ג (אין עדיין נתונים רשמיים לגרסה זו). השלדה בתצורת מונוקוק מקרבון, כמו גם המזלג הקדמי הייחודי. המחיר הנקוב: 40,000 אירו. לגרסה המיועדת רק למסלול – Duecinquanta Competizione – יש מנוע מוגדל בנפח 288 סמ"ק המפיק 75 כ"ס על 99 ק"ג. המהירות המרבית המוצהרת היא 230 קמ"ש. מחירו קופץ לעומת אחיו ל-50,000 אירו. גרסה זו נצפתה לאחרונה במבחנים במסלול אלמריה בספרד.
בעצם זה אופנוע זירו שמשווק בתור חברת מדבקה…
בדיחה
נו, איפה מזמינים?!