עופר-אבניר, יבואנית אופנועי סוזוקי לישראל, מודיעה על חזרתם המחודשת לישראל של הסוזוקי GSX-R600 וה-GSX-R750 הספורטיביים, אשר יהיו זמינים לרכישה ברישוי אפור או ברישוי צהוב.
בתערוכת קלן בסוף 1984 הוצג ה-GSX-R750 הראשון אשר הפך לאגדה בחייו וגם למשפחת דגמים ונפחים אשר התחילה ב-50 סמ"ק ועד ל-1,000 סמ"ק. בעופר-אבניר, יבואני סוזוקי לישראל, מנצלים את ימי המסלול המתרחבים ומחזירים לישראל – לאחר שבע שנות היעדרות – את ה-GSX-R600 וה-GSX-R750 (בתמונה בראש הידיעה) הספורטיביים, אשר יהיו זמינים לרכישה ברישוי אפור (למסלול בלבד) או ברישוי צהוב (עם רישוי כביש).
מנוע ה-750 סמ"ק המוזרק של ה-GSX-R750, עם 4 צילינדרים בשורה, מפיק 148 כ"ס ומומנט של 8.84 קג"מ, כשה-GSX-R600 מספק 124 כ"ס וכ-7 קג"מ. לשניהם שסתומי טיטניום ובוכנות אלומיניום מחושלות. שני האופנועים מגיעים עם בורר מצב רכיבה (S-DMS) המאפשר לכייל את העברת הכוח של המנוע לתנאי הרכיבה. יש שלדת סגסוגת אלומיניום עם קורה כפולה, מזלג הפוך של שוואה מסוג BPF עם כוונון מלא, בולם זעזועים אחורי של שוואה המאפשר כיווני מהירות החזרה, עומס קפיץ וקביעת גובה זנב האופנוע, קאליפרים רדיאליים קדמיים בתצורת מונובלוק של ברמבו וחישוקי אלומיניום יצוקים.
מחיר הסוזוקי GSX-R600 עבור רישוי אפור עומד על 76,861 ש"ח, בעוד מחירו ברישוי צהוב יעמוד על 89,970 ש"ח. מחירו של ה-GSX-R750 ברישוי אפור עומד על 85,525 ש"ח, בעוד מחירו ברישוי צהוב יעמוד על 99,970 ש"ח.
מה זה רישוי צהוב?
רישוי כביש רגיל, כמו כל אופנוע שנוסע על הכביש (לוחית רישוי צהובה).
רישוי אפור זה רישוי לספורט מוטורי בלבד.
איזה שיעמום, חשבתי שפתחתי את עמוד הנוסטלגיה.
אין יותר פטנטים לגנוב, כולם יודעים היום לייצר אופנועים שריריים, ופחות שריריים.
אז מה כבר ביקשנו עיצוב מגניב, מה כבר ביקשנו?
וגם זה ידוע, האיטלקים יודעים לעצב, וביפן אפילו לא יודעים לצבוע.
אבל גם העיצובים כולם פגי תוקף וכולם מעתיקים מכולם,
אפילו הסינים מעתיקים מעצמם,
ורק סוזוקי הגאונים עושים רפליקה אכול שלוקי משעממת.
מה כבר ביקשנו מהיפנים, על עיצוב וויתרנו, אבל צביעה נורמלית, אז גם את זה אי אפשר לקבל?
מה כבר ביקשנו?
אני לא קונה כלי ב 90 אלף ש"ח כדי להיכנס איתו מהסוכנות לסדנת הצביעה.
אני מפהק וחוזר לישון….הרסתם לי את השבוע.