בשרקו ובסקורפה מציגים שיפורים ועדכונים לדור החמישי של דגמי הטריאל שהוצגו בשנה שעברה.
חברת סקורפה הוקמה בשנת 1993, ומאז מתמחה בייצור אופנועי טריאל תחרותיים. חברת שרקו נוסדה בשנת 1998, והציגה בשנה שלאחר מכן את הדור הראשון של אופנועי הטריאל במפעל בספרד (כאשר בשנת 2003 קם מפעל האנדורו בצרפת). בשנת 2009 רכשה שרקו את סקורפה, ומאז אופנועי הטריאל הדו-פעימתיים מצוידים במנועי שרקו, בעוד הארבע-פעימתיים במנועי ימאהה. דגמי הטריאל של שרקו ושל סקורפה יושבים על פלטפורמה זהה ולמעשה, למעט צביעה שונה ומעט פלסטיקה שונה – מדובר על אופנועים זהים.
אופנוע הטריאל הראשון של שרקו הוצג, כאמור, בשנת 1999, כאשר הדורות הבאים יצאו בשנת 2006, 2010, 2016, והדור החמישי והאחרון – בשנת 2023. הדור החדש הציג מנוע, שלדה ועיצוב חדשים, יחד עם הפחתה משמעותית במשקל שמגיע לכמעט 5 ק"ג ולמשקל כולל של 66.95 ק"ג. אופנועי הטריאל מגיעים עם מנועים דו-פעימתיים בשלושה נפחים – 125 סמ"ק, 250 סמ"ק ו-300 סמ"ק.
לשנת 2024 הדור החמישי מקבל עדכונים רבים מהצפוי כדוגמת מסנן אוויר חדש שגם אוטם טוב יותר, חיווט חשמלי מחודש, כידון NEKEN בכיפוף שונה שאמור להיות נוח יותר, משאבת דלק חדשה עם חיבור אלומיניום חדש, וסת חשמל חדש, רגלית התנעה חדשה שמקלה את השימוש על הרוכב, ידיות רוכב רכות יותר, כיסוי מצמד חדש לדגמי ה-250 ו-300 סמ"ק, מזרק דלק חדש למערכת ההזרקה, מיפוי חדש ואגרסיבי יותר, מצת כפול חדש, וכמובן גרפיקה חדשה ועדכנית לשנת 2024 – כחולה לשרקו וכתומה לסקורפה.
הדור החמישי והמשופר של אופנועי הטריאל של שרקו צפויים להגיע לישראל כדגמי 2024, אם כי מכירות הטריאל בישראל עומדות על כלים בודדים בשנה. אופנועי סקורפה יובאו לישראל בעבר על-ידי 'ליגל' יבואנית דוקאטי, אולם הייבוא הופסק בגלל מיעוט מכירות.