נתוני מכירות אופנועים וקטנועים מתפרסמים אצלנו בפול גז בכול סיום שנה, ואפילו בסיום כל רבעון. אולם הנתונים הללו לא כוללים את האופנועים שנמכרים בישראל ברישוי אפור – רישוי ספורט מוטורי, שכן אלו נרשמים בכלל במשרד הספורט, ולא במשרד התחבורה כמו הכלים הצהובים בעלי רישוי הכביש.
לראשונה אנחנו מפרסמים נתוני מכירות של אופנועים אפורים בשנת 2018, מתוך סיכום המכירות של משרד הספורט. מהדו"ח עולה כי בשנת 2018 נמכרו בישראל כ-750 אופנועים ברישוי אפור – מוטוקרוס, שטח וכביש, גם לבוגרים וגם לילדים. הנתון הזה מצטרף לקצת יותר מ-18 אלף כלים שנמכרו בישראל ברישוי צהוב, מהם כ-1,300 אופנועי אנדורו.
שיאנית המכירות של כלים אפורים בישראל בשנת 2018 היא ימאהה, שמכרה בישראל 310 כלים ברישוי אפור – רובם אופנועי מוטוקרוס ושטח, אולם ראוי לציין 10 אופנועי ספורט מדגם YZF-R6 שנמכרו השנה ברישוי אפור, בנוסף ל-2 יחידות YZF-R1 ו-2 יחידות YZF-R3 – עדות מצוינת לרנסנס העובר על תחום האספלט מאז נפתחו המסלולים בפצאל ובשדה-תימן.
במקום השני ובפער גדול נמצאת קוואסאקי – גם כן מותג של מטרו מוטור – שמכרה 90 אופנועי מוטוקרוס. הונדה עם 83 מסירות – גם כן עם אופנועי מוטוקרוס בנפחים שונים, וק.ט.מ עם 77 אופנועי מוטוקרוס ברישוי אפור – יותר ממחציתם אופנועי ילדים.
מאופנועי הילדים והנערים של BSE נמכרו 54 יחידות, מהמקבילים שלהם של חברת סטומפ נמכרו 48 יחידות, וממותג YCF נמכרו 8 יחידות. אם מוסיפים להם את אופנועי המוטוקרוס והשטח לילדים של המותגים הגדולים כמו ימאהה (כ-60 יחידות YZ85 ו-YZ65, כ-50 יחידות PW50 וכ-30 יחידות TTR110E), קוואסאקי (כ-50 יחידות KX65 ו-KX85), ק.ט.מ (כ-40 יחידות 50SX, 65SX ו-85SX) והוסקוורנה (כ-30 יחידות TC50, TC65 ו-TC85) – אז בסך הכול נמכרו כ-400 אופנועי שטח לילדים בשנת 2018 – נתון יפה מאוד שמעיד על הפריחה העצומה בתחום רכיבת הילדים בישראל. כלומר – יותר ממחצית מהאופנועים האפורים שנמכרו בישראל ב-2018 הם אופנועי ילדים.
טבלת מכירות אופנועים ברישוי אפור – 2018
מותג | מספר יחידות ב-2018 |
---|---|
ימאהה | 310 |
קוואסאקי | 90 |
הונדה | 83 |
ק.ט.מ | 77 |
BSE | 54 |
סטומפ | 48 |
הוסקוורנה | 44 |
OHVALE | 14 |
סוזוקי | 13 |
YCF | 8 |
TM | 3 |
אפולו | 3 |
בטא | 1 |
OSET | 1 |
סה"כ | 749 |
ומה עושים אותם מאות רוכבים שקנו אופנועי אינדורו ברישוי אפור?
רוכבים בשטח בלי ביטוח ובאופן לא חוקי ותוך כדי כך דופקים את מי שקנה אופנוע מסודר ברישוי צהוב
כי המשטרה לא בוררת יותר מדי כשהיא עושה מבצעים.
הגיע הזמן שיתחילו במבצעי החרמה לכל מי שנתפס רוכב בשטח על אופנוע ברישוי אפור שלא במסלול מוטוקרוס מסודר.
מה אתה רציני.?
בא בן אדם משקיע 50000 ₪
קונה את כל האביזרים הנלווים שהם ממש ממש לא זולים
משלם על לימודים עושה רשיון כחוק
האופנוע דנדש בסלון מת לתת בגז
מסיים את הלימודים מקבל רשיון
קונה עגלה
מתקין וו גרירה
(שאלו הוצאות לא קטנות)
מעמיס את האופנוע על העגלה ומתחיל להסתובב בארץ
נוסע לצפון חוזר למרכז
נוסע לדרום חוזר לצפון
מתברר לו בסופו של דבר שאין דבר כזה בכלל מסלול מורשה במדינת ישראל הקטנה והיפה..
אז מה אתה בכלל אוכל את הראש ומוציא אנשים נורמטיביים רבים לעבריינים בכירים
השקעת כבר כל כך הרבה אז תוסיף עוד 20 אלף וקנה לך צהוב ותוכל לרכוב בכל
מקום שתרצה בצורה חוקית.
אין לך את הכסף?
אז קנה אופנוע בן שנה שנתיים ולא חדש…
ואל תבוא בטענות ש"הופכים אותך לעבריין" …רק אתה הופך את עצמך לשכזה.
אין צהוב שמתאים לסוג רכיבה שלי ולה לי להתפשר על משומש
אם אין אף צהוב שמתאים לסוג הרכיבה שלך אז האפשרות היחידה היא שאתה רוכב מוטוקרוס …ועל כזה רוכבים אך ורק
במסלול מוטוקרוס שעד כמה שידוע לי יש כמה וכמה מסלולים
ברחבי הארץ.
הילדים שלנו שאנחנו כל כך רוצים שיחוו את האופנוע כמונו ההורים
לא רוכבים במסלולים מורשים אז אנחנו עוברים על החוק ומסכנים את הגוזלים שלנו
איך בכלל מוכרים כלים אפורים (אופנועי מוטוקרוס וטרקטורני ספורט) אם אין להם איפה לנוע בצורה חוקית.?
תשובה:
בגלל שזה מכניס כסף לקופת המדינה
וזו שיטה,קנית אופנוע אפור (לא חוקי לתנועה במדינת ישראל) מעכשיו אתה עבריין ומתחיל לשלם למדינה גם על דוחות העמדות לדין בד׳כ כי אין חוק מדוייק יש רק איסור מוחלט בהגבלים אבל על ההיתרים אין עם מי לדבר
בהצלחה לכולם תמשיכו לרכוב בזהירות ותהנו
כלום לא יעזור רוכבי מוטוקרוס תמיד היו הינם ויהיו עברייני חוק באישור המחוקק
לירן חבל שאתה קופץ ולא קורא מה שכתבתי , אני מדבר על אופנועי אינדורו ברישוי אפור ולא אופנועי מוטוקרוס ברישוי אפור.
מי שקונה היום אופנועי אינדורו ברישוי אפור ( למעט המתחרים ) הם בסופו של דבר עבריינים שדופקים את כולנו וכל זאת במטרה לחסוך כסף.
אם אין מסלולי אינדורו מסודרים אל תקנה אופנוע כזה ברישוי אפור.
לגבי מסלולים אתה צודק והגיע הזמן שיהיו וכמה שיותר.