דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: דוקאטי 600SS של שנות ה-90
Ducati 600SS 94 2

נוסטלגיה: דוקאטי 600SS של שנות ה-90

הדוקאטי סופרספורט (SS) הוא שם שהולך אחורנית לשנות ה-70 וצץ שוב בשנים האחרונות; הפעם נתמקד ב-600SS של שנות ה-90 שגם הגיע לישראל

הדוקאטי 600SS היה נפח הביניים בסדרת דגמים ספורטיביים בשנות ה-90 שנועדו להחזיר לתודעה את המותג סופרספורט. 

השם סופר-ספורט בהקשר לדוקאטי מוכר מאוד כיום. יש לנו את הסופרספורט 939, אשר הוצג בשנת 2017 עם השם מן העבר, ויש את הסופרספורט 950 החדש לשנת 2021. השם הזה – SuperSport, או בגרסתו המקוצרת SS – הופיע לראשונה אצל האיטלקים בשנת 1972 לאחר הניצחון במרוץ אימולה 200 של אותה השנה, כאשר זו מינפה את הניצחון להוצאת דגמים סדרתיים ספורטיביים. הבסיס למנוע היה וי-טווין בנפח 750 סמ"ק הפועל בשיטת שסתומי הדזמודרומיק ומלווה אותנו עד היום. בשנת 1974 התחיל הייצור הסדרתי, והציג לעולם דגם יקר ואיכותי שנמכר במספרים נמוכים, אך קיבע את דוקאטי כיצרנית איכותית היודעת לייצר אופנועים מרגשים ומתנהגים. רבים חושבים שהדגם הזה הציל אותם בזמנו מאחת מפשיטות הרגל וקיבע את גן ההתנהגות המלווה אותם עד היום.

דוקאטי 600SS
דוקאטי 600SS

בשנת 1982 הופסק השימוש בשם עד לחזרתו לקראת סוף העשור, אז תחת בעלות קאג'יבה. בשנת 1988 הציגו דוקאטי את ה-750 ספורט, כדגם אח לדוקאטי פאזו מעורר המחלוקת, אשר נחשב כדגם סופרספורט הראשון במשפחה המדוברת. אם כי חיכינו עוד שנה, ל-1989, עד שדוקאטי הדביקו את השם לדגם 900 סמ"ק אשר ניסה מבחינת המיצוב להיות קליק אחד מתחת לדגמים המוזכרים מבחינת התנהגות וביצועים, בעיקר על-מנת לספק איכות חיים טובה יותר על הכביש.

בשנת 1993 הצטרף למשפחה – שכללה גם את ה-900SS שנשא את הילת המשפחה וכלל גם דגם Superlight (סופר-קל) מיוחד, ה-750SS ו-400SS – דגם בנפח 600 סמ"ק, בו אנו נתמקד היום. ל-600 היה מנוע וי-טווין מקורר אוויר בנפח 583 סמ"ק עם שני שסתומים לצילינדר. ההספק עמד על 53 כ"ס בלבד ב-8,250 סל"ד, יחד עם מומנט של כ-5 קג"מ. המשקל היבש עמד על 172 ק"ג. המהירות המרבית לא עברה את ה-190 קמ"ש. אז ביצועים חזקים לא נמצא כאן.

שלדת הצינורות המפורסמת של דוקאטי הורכבה כאן, עם בולמים פשוטים יחסית של מרזוקי. מערכת הבלמים כללה דיסק קדמי בודד בקוטר 320 מ"מ ודיסק אחורי בקוטר 245 מ"מ, יחד עם חישוקי "17 וצמיגים ברוחב 160 מאחור ו-120 מלפנים. באותה התקופה, להזכירכם, לא נעשה שימוש באלקטרוניקה לשירות הרוכב, וגם לא ב-ABS. התנהגות הכביש הייתה טובה אך לא ספורטיבית, ועודדה רכיבה חלקה וזורמת. הדגמים הגיעו בתצורת פיירינג מלא וחצי פיירינג יפיפה.

בעוד משפחת הסופרספורט המשיכה יחד עם המעצב פייר טרבלאנש לכיוונים אחרים עד לשנת 2007, דגם ה-600 החביב ומלא האופי הפסיק להתקיים בסוף שנת 1998. יבואני דוקאטי באותה התקופה הציעו את הדגם במחיר גבוה מאוד, בטח ביחס לדגמים היפניים המקבילים בנפח, כשהדגם עצמו סבל בישראל מבעיית אמינות וחלפים.

במבט לאחור דור דגמי הסופרספורט החדשים ממשיכים את דרכם של ה-SS משנות ה-90 עם עיצוב יפיפה וביצועים והתנהגות שאינם מנסים לגלח עוד מאית שנייה במסלול, אלא לספק רכיבה מהנה וזורמת על הכביש. מעניין אם גם בגלגול הזה יציעו גרסת חצי-פיירינג יפיפייה.

וכאן ה-600SS בגרסת חצי פיירינג
וכאן ה-600SS בגרסת חצי פיירינג

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

PHO_PP_NMON_95809901044C1-WHEEL-SET--2-_#SALL_#AWSG_#V1

ק.ט.מ: ה-390 אדוונצ'ר מקבל חישוקי שפיצים

ק.ט.מ מוסיפה לבייבי-אדוונצ'ר - ה-390 אדוונצ'ר - אופציה לחישוקי שפיצים בקטלוג השיפורים, שיחליפו את החישוקים היצוקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO