דף הבית / חדשות / נחשף הב.מ.וו G310R – נייקד קטן וזול
BMW G 310 R (K03)

נחשף הב.מ.וו G310R – נייקד קטן וזול

ה-G310R הוא הראשון מבין סדרת אופנועים בנפח קטן שמיוצרים על ידי ב.מ.וו ו-TVS ההודית

עכשיו זה רשמי – ב.מ.וו נכנסת לתחום האופנועים הקטנים והזולים. אנחנו יודעים על שיתוף הפעולה הזה כבר שנתיים, וטיזר ראשון לסדרה ראינו לפני חודש בדיוק – אז חשפה ב.מ.וו את ה-G310 סטאנט – דגם קונספט שבא לרמז על ההראשון מבין הדגמים שייחשפו.

היום (ד'), רגע לפני תערוכת מילאנו, חושפת ב.מ.וו רשמית את ה-G 310 R – הראשון מבין סדרת אופנועים שיהיו מבוססים על הפלטפורמה הזולה של סדרת ה-G310 החדשה. החשיפה המוקדמת, אגב, משאירה מקום לאופנועים נוספים על בסיס הפלטפורמה, כשסביר להניח שהדגם הבא יהיה סקרמבלר שיתחרה בהוסקוורנה 401.

ב.מ.וו G 310 R - הנייקד
ב.מ.וו G 310 R – הנייקד

ה-G 310 R הוא הנייקד שבמשפחה. בבסיס האופנוע והפלטפורמה בכלל מנוע סינגל בנפח 313 סמ"ק, מקורר נוזל, עם 4 שסתומים לצילינדר וצמד גלי זיזים. הוא מפיק 34 כ"ס (25 קילוואט) ב-9,500 סל"ד ו-2.85 קג"מ ב-7,500 סל"ד, מה שמרמז על מנוע חובב סל"ד. אבל מה שמעניין במנוע החדש זו העובדה שהוא הפוך – כלומר יניקה מלפנים ופליטה מאחור, ומוטה אחורנית. הגיר בן 6 מהירויות והמצמד בתפעול מכאני.

השלדה עשויה מצינורות פלדה, קשיחה לפי ב.מ.וו על מנת לייצר התנהגות דינמית טובה, והבולמים בסיסיים ללא כוונונים, אבל עם מזלג הפוך מלפנים ובולם יחיד על זרוע אלומיניום מאחור. בצמיגים בקוטר "17, כשמאחור רוחב הצמיג מכובד למדי ועומד על 150 מ"מ, ומלפנים 110 מ"מ. בתחום הבלמים יש קליפר רדיאלי מלפנים על דיסק בקוטר 300 מ"מ, ויש מערכת ABS כסטנדרט. המשקל עומד על 158 ק"ג.

העניין העיקרי בסדרת ה-G310 החדשה הוא מחירה, שצפוי להיות נמוך. לשם כך מיוצרת הסדרה בהודו, במפעלי TVS המקומית, כשהתכנון, המחקר והפיתוח מתבצעים במפעל ב.מ.וו שבברלין.

לסדרת ה-G310 חשיבות גדולה מאוד לב.מ.וו, שכן היא עשויה להשיב לה את תואר יצרנית האופנועים האירופאית שמוכרת הכי הרבה כלים, וזאת אחרי שבק.ט.מ עקפו את ב.מ.וו, בעיקר בזכות סדרות הדיוק וה-RC הקטנות בנפחים 125, 200 ו-390 סמ"ק. מה שבטוח זה שבקרוב מאוד נראה כלים נוספים של סדרת ה-G310 אשר יושבים על אותה הפלטפורמה. מעניין.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SPYDER RT-LIMITED (1) copy

חדש בארץ: קאן-אם ספיידר ורייקר

עופר-אבניר משיקה לראשונה בישראל את דגמי הפנאי המיוחדים עם שלושה גלגלים של קאן-אם - ספיידר ורייקר; המחירים החל מ-110 אלף ש"ח לרייקר ועד 300 אלף ש"ח לספיידר

3 תגובות

  1. Avatar

    10 כ"ס פחות מהדיוק 390, 20 קילו יותר מהדיוק 390 (לא ברור אם רטוב או לא), ומערכת ABS בלי אפשרות ביטול (כמו בדיוק 390)
    הייתי אומר שהוא מתחרה של Z300 ודומיו, ממש לא של קטמ דיוק.

    וכשדיוק עולה 39 אלף שקל, במוו יצטרכו לתמחר ממש אגריסיבי את הg310r (משהו שבטוח לא יקרה)

    בקיצור, יהיה מעניין לבדוק אותו בתחום הדינמי, אולי במוו יפתיעו.

  2. Avatar

    יאללה GS300 באמא שכ'ם

    • Avatar

      בחלומות הלילה GS300.
      ב.מ.וו יכולים לתמחר גם מעל הדיוק. זה ב.מ.וו ויהיו קונים בשפע.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן