דף הבית / חדשות / ק.ט.מ מציגים 450SMR חדש לשנת 2023
2023 KTM 450 SMR-3

ק.ט.מ מציגים 450SMR חדש לשנת 2023

בק.ט.מ מציגים דגם חדש של ה-450SMR - מכונת הסופרמוטו התחרותית - עם מנוע ושלדה חדשים וגרפיקה מעודכנת, המגיעים מהדור האחרון של דגם המוטוקרוס

לשנת 2023 מציגים בק.ט.מ דור חדש לדגם הסופרמוטו התחרותי למסלול – ה-450SMR – עם שלדה, מנוע וגרפיקה חדשים, על בסיס הדור האחרון של דגם המוטוקרוס.

בשנת 2021 החזירו בק.ט.מ את הסופרמוטו המקצועי והתחרותי המיועד למסלולי הסופרמוטו, זאת לאחר שבע שנות היעדרות מליין הדגמים של היצרנית. בשנת 2022 הוא עבר מעט שינויי גרפיקה. כעת, על-בסיס הדור החדש של דגם המוטוקרוס, ה-450SX-F, בנו בק.ט.מ את גרסת המסלול לסופרמוטו.

ק.ט.מ 450SMR דגם 2023
ק.ט.מ 450SMR דגם 2023

ל-450SMR מנוע סינגל 4 פעימות בנפח 449.9 סמ"ק, אשר מספק 63 כ"ס ושוקל 26.8 ק"ג בלבד – קל יותר ב-300 גרם מאשר הדור הקודם – מתוך משקל כללי של 102 ק"ג (לפני דלק). המנוע מורכב בשלדה בזווית מעט שונה מאשר בדגם המוטוקרוס על-מנת להוריד את מרכז הכובד. לשנת 2023 זווית מיקום המנוע מקבלת עוד זווית לכיוון האחורי, כאשר מיקום גלגל השיניים  הקדמי יורד בכ-3 מ"מ. בק.ט.מ גם ליטשו עוד את מעברי ראש המנוע, לטובת זרימת אוויר חלקה יותר. יש בקרת אחיזה מתנתקת, בקרת זינוק, ושני מצבי ניהול מנוע. יש גיר חמישה הילוכים חדש וחלק יותר של Pankl, ומערכת ההילוכים כוללת גם קוויקשיפטר בין ההילוך השני עד החמישי, הניתן גם לביטול בלחיצת כפתור על הכידון. יש גם מצמד מחליק של סוטר (Suter).

הדור החדש של 2023 כולל שלדה חדשה – חזקה, אלסטית וקלה יותר. הזרוע האחורית עשויה כמובן מאלומיניום, כאשר בדור הזה ציר הגלגל האחורי מגיע בקוטר 22 מ"מ. בולם ה-XACT האחורי קצר יותר באורכו (אך עדיין מאפשר את אותו מהלך גלגל של 266 מ"מ בשל שינוי נקודת העיגון של הבולם), קל יותר, ואמור לעזור לגלגל האחורי להישאר במגע עם הקרקע טוב יותר לעומת הדור האחרון. מלפנים יש את אותו מזלג של WP XACT עם מערכת האוויר (AER) בקוטר 48 מ"מ ועם מהלך של 285 מ"מ. לטענת ק.ט.מ, קל יותר לכייל אותם בדור הנוכחי. בלמי הברמבו כוללים קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות ודיסק קדמי צף בקוטר 310 מ"מ, ודיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ. חישוק הקדמי בקוטר 16.5″, כשעליו צמיג במידה 125/75, ומאחור יש חישוק בקוטר 17″ וצמיג במידה 165/55. ה-SMR מגיע עם צמיגי סליקס של מצלר Racetec SM K1, הייעודיים לרכיבת סופרמוטו תחרותית (בשנה שעברה הגיע עם צמיגי ברידג'סטון).

כלי המסלול של ק.ט.מ צפוי להגיע לישראל, ברישוי אפור כמובן, ועם הגרפיקה החדשה לשנת 2023, שמוסיפה את נגיעת הצבע הסגול הנוסטלגי ומושב בצבע כתום. לא ברור כרגע אם יהיה שינוי במחיר הנוכחי, שעומד על מעט פחות מ-60 אלף ש"ח.

2023 KTM 450 SMR-4

2023 KTM 450 SMR-9

2023 KTM 450 SMR-11

2023 KTM 450 SMR-7

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

תמונה של WhatsApp‏ 2024-09-24 בשעה 22.26.44_445bca3c1

בספטמבר: 6 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי

6 רוכבי דו-גלגלי נהרגו בחודש ספטמבר ו-81 רוכבים נהרגו מתחילת שנת 2024 - שמסתמנת כשנת שיא שלילי עם עלייה של כ-30% במספרי ההרוגים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן