דף הבית / חדשות / ק.ט.מ: 1290 סופר דיוק GT חדש ל-2021
ktm-supeduke-gt-spy-1

ק.ט.מ: 1290 סופר דיוק GT חדש ל-2021

בק.ט.מ מחדשים את הגרנד-תורר הגדול לשנת 2021; מבוסס על ה-1290 דיוק R החדש

הק.ט.מ 1290 דיוק GT 'נתפס' במבחנים ואמור להמשיך את קו השינויים שקיבל אחיו הספורטיבי – ה-1290 סופר דיוק R; יוצג לקראת 2021.

הגרנד-תורר הגדול של ק.ט.מ, ה-1290 סופר דיוק GT, הוצג בשנת 2016 והיה תצוגת תכלית של ק.ט.מ. תצוגת תכלית גם בגלל כמויות האלקטרוניקה, הגאדג'טים והפינוקים שהאופנוע הזה מספק לרוכב, אבל בעיקר מפני שזו הייתה הדרך של ק.ט.מ להראות שהיא שחקן חשוב במגרש של הגדולים – אופנועי הכביש הגדולים והאיכותיים. שנתיים לאחר מכן שודרג הדגם וקיבל יותר כוח ויותר אלקטרוניקה.

לשנת 2021 יציגו בק.ט.מ את הדגם החדש, הנראה כאן בתמונות ה'ריגול', וממשיך להתבסס בכבדות על ה-1290 סופר דיוק R ('החיה 3') החדש שהוצג לאחרונה. מנוע ה-LC8 – וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק ו-75 מעלות בין הצילינדרים –  קיבל כאמור גל ארכובה חדש וקל יותר, וכן שינויים נוספים כמו מזרקים חדשים. ההספק המקסימלי טיפס ל-180 כ"ס ב-9,500 סל"ד (בקודם 177 כ"ס), והמומנט המקסימלי עומד על 14.27 קג"מ אימתניים – אם כי סביר להניח שה-GT ירד מעט בהספק לטובת ייעוד הסופר-תיור שלו (הדגם הקודם סיפק 177 כ"ס – שכנראה יישארו לטובת יותר מומנט).

מבחינת מכלולים, הדגם החדש אמור לשדרג את מערכת הבולמים החשמלית הסמי-אקטיבית בעלת הכיוונים המלאים מלפנים ומאחור, והבלמים הקדמיים מקבלים קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם Stylema, על דיסקים בקוטר 320 מ"מ. מבחינת אלקטרוניקה, יש מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש ב-6 צירים, ו-3 מצבי ניהול מנוע ואופנוע – גשם, כביש וספורט (ל-R יש גם מצב מסלול) – כשכל אחד מהם משפיע כעל המערכות והבקרות כמו ה-ABS להטיה, בקרת האחיזה מהדור האחרון של ק.ט.מ, בקרת הווילי ובקרת האחיזה. יהיה קוויקשיפטר לשני הכיוונים, פנסי LED ומסך TFT צבעוני בגודל "5, שכמובן מתממשק לטלפון הסלולרי.

אהבנו מאוד את הגרסה המקורית, שהייתה אחד מאופנועי הספורט-תיור הטובים, עם הערך המוסף והאופי המיוחד של ק.ט.מ, וגם עלתה כך מבחינת מחיר. הדגם החדש צפוי להיות מוצג לקראת סוף 2020, עם הפנים ל-2021.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

MY25_MULTISTRADA_V2_DYNAMIC _33__UC732446_High

דוקאטי מציגה את המולטיסטראדה V2 החדש ל-2025

בדוקאטי חושפים את המולטיסטראדה V2 החדש - לאחר הפניגאלה V2 והסטריטפייטר V2 - עם המנוע החדש, ירידה משמעותית במשקל, עיצוב מעודכן והרבה אלקטרוניקה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן