בק.ט.מ יציגו עוד השנה גיר אוטומטי, שככל הנראה יורכב בשלב ראשון בגרסת האדוונצ'ר הבכירה.
בשנה האחרונה הציגו בקוואסאקי את הנינג'ה 7, שמציג את האפשרות לתיבת הילוכים אוטומטית וגם בהונדה הציגו את ה-E-Clutch, שהוא הקלאץ' החשמלי-אלקטרוני שמתווסף לצמד ה-CBR650R ו-CB650R החדשים של 2024 ומגיע לצד תיבת ה-DCT כפולת המצמדים המוכרת. ראינו שגם ימאהה בעניין כאשר MV אגוסטה טוריזמו ולוצ'ה עם זה שנים רבות ונזכיר שק.ט.מ הם הבעלים שלהם כיום. לאט לאט עוד יצרניות עוברות להציע אופציה אוטומטית לצג הגרסאות הידניות המוכרות.
בסבב הארצברג רודאו האחרון (סבב באליפות האקסטרים אנדורו שמתקיים באוסטריה) השתתף אב-טיפוס של הסופר אדוונצ'ר מבית ק.ט.מ, שנקרא AMT Prototype. פירוש האותיות הוא Automatic Manual Transmission, כלומר מערכת החלפת הילוכים אוטומטית, אשר מבטלת את הצורך בידית מצמד ומאפשרת לרוכב את האפשרות לבחור בין החלפת הילוכים אוטומטית לגמרי לבין שליטה ידנית דרך מתגים על הכידון המאפשרים החלפה מעלה או מטה בהתאם לבחירה. בגרסת הפרוטוטייפ השאירו בק.ט.מ גם את הרגלית הרגילה שמאפשרת את ההחלפה.
אין עדיין פרטים טכניים על המערכת ועל מנגנון התפעול, אולם הגיוני שמדובר על תיבה קונבנציונלית שבה התפעול הוא חשמלי-אלקטרוני, מה שאומר שאין ידית קלאץ', אלא כפתורים להעלאה ולהורדת הילוכים על בית המתגים. במצב ידני הרוכב יוכל להעביר את ההילוכים על-ידי לחיצה על כפתורי העברת ההילוכים או רגלית ההילוכים, ובמצב אוטומט המערכת עצמה תחליף הילוכים לפי מצב ניהול המנוע ומצב המצערת.
האופנוע עצמו היה, ככל הנראה, ה-1390 סופר אדוונצ'ר העתידי, שטרם אושר או הוצג, שמגדיל את מנוע ה-LC8 ל-1,350 סמ"ק. ב-1390 סופר דיוק R שכן הוצג, המנוע הזה יודע לספק 190 כ"ס. בק.ט.מ נקבו בחודש ספטמבר הקרוב לחשיפה מלאה של האופנוע והמערכת. נמשיך לעדכן.
המעצב של הפיאט מולטיפלה עיצב את האופנוע הזה והתאבד…