צילום: נועם עופרן
- יתרונות: עיצוב, חלקות, התנהגות, בקרות אלקטרוניות, מחיר
- חסרונות: בולם אחורי, מיגון רוח
- שורה תחתונה: מחליף ראוי ל-GSR750 המצוין, בעיצוב מודרני ובמחיר טוב
- מחיר: 69,900 ש"ח (במבצע 63,000 ש"ח)
- מתחרים: קוואסאקי Z900, ימאהה MT-09, דוקאטי מונסטר 821, אפריליה שיבר 900, ב.מ.וו F800R, הונדה CB650F
- נתונים טכניים: מנוע 4 צילינדרים לרוחב, 749 סמ"ק, 113 כ"ס, 8.15 קג"מ, 16 שסתומים, קירור נוזל, הזרקת דלק, בקרת אחיזה ב-3 מצבים, 6 הילוכים, שלדת אלומיניום, מזלג הפוך עם כיוונים מלאים, זרוע אלומיניום עם בולם יחיד וכיוון עומס קפיץ, מהלך 138 מ"מ, דיסקים קדמיים 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים ניסין, דיסק אחורי 240 מ"מ, מערכת ABS, אורך 2,125 מ"מ, בסיס גלגלים 1,455 מ"מ, גובה מושב 820 מ"מ, מיכל דלק 16 ל', משקל 213 ק"ג, צמיגים 180/55ZR17, 120/70ZR17

מה זה?
לשנת 2017 בסוזוקי מעדכנים את ה-GSR750 המצוין ומשדרגים אותו. השם GSR ננטש לטובת GSX-S750 על מנת ליצור קורלציה ל-GSX-S1000, וגם העיצוב עבר מתיחת פנים כך שיהיה קשור לאח הגדול. יחד עם זאת, הפלטפורמה המכאנית נשארה דומה מאוד בבסיסה ל-GSR.
על-ידי שינויים בתיבת האוויר, במזרקים ובגל הארכובה, המנוע מפיק כעת 113 כ"ס במקום 105 כ"ס ב-GSR, והוא גם עומד בתקנות יורו 4, וההילוך השישי קוצר במעט. גם ניהול המנוע עודכן, וכעת הג'יקסס 750 מגיע כסטנדרט עם מערכת בקרת אחיזה ב-3 מצבים ואפשרות לניתוק, בנוסף למערכת ההתנעה שבה מספיקה לחיצה קצרה על כפתור ההתנעה על-מנת להמשיך את המתנע החשמלי עד להתנעה, בדומה ל-SV650. גם מערכת העלאת הסל"ד כשהוא יורד מתחת למינימום התווספה, שוב – כמו ב-SV650.
לוח השעונים הגיע מהג'יקסס 1000, והשליטה בו נעשית דרך כפתור בבית המתגים השמאלי, כשגם בתי המתגים חדשים. פרט לכך יש כאמור שינויים עיצוביים כמו מסיכה חדשה ברוח הג'יקסס 1000, חרב תחתונה שלא הייתה קיימת ה-GSR, מחרשה חדשה, ופאנלים חדשים סביב נקודת החיבור של המושב והמיכל. גם הפנס האחורי חדש, והוא מגיע עם נורות LED.
בתחום מכלולי השלדה יש קליפרים קדמיים רדיאליים של ניסין על דיסקים פרפריים חדשים, הבולם האחורי עבר שדרוג קל בהידראוליקה והוא כולל 7 מצבי עומס קפיץ, הזרוע האחורית חדשה גם היא, יש גלגלים חדשים עם 10 חישורים, וצמיגי הברידג'סון S20 הוחלפו ב-HyperSport S21.
כנייקד מודרני בינוני-גדול, הג'יקסס 750 נכנס לאחת הקטגוריות החמות בשוק האופנועים האירופאי והישראלי, כשקודמו – ה-GSR750 – הצליח בה טוב למדי, בעיקר אחרי הורדת מחירו.

ביצועים
הביצועים של הג'יקסס 750 מצוינים, בטח בהתחשב בכך שאחרי הכל הוא סוג של אופנוע תקציב, וכהמשך ישיר ל-GSR750 אותו הוא מחליף.
המנוע, שלקוח במקור מהג'יקסר 750 אך מותן מעט בהספק, פשוט מצוין. הוא משלב הספק טוב שמאיץ את האופנוע חזק והחלטי, גמישות שמאפשרת רכיבה בהילוכים גבוהים ו'שורט-שיפטינג', וגם חספוס נעים שמגיע עם מנועי הג'יקסר מאז ומתמיד, למרות מערכת הפליטה החנוקה של יורו 4 (החלפה למערכת פליטה פתוחה ומשוחררת היא כמעט מחויבת המציאות כדי ליהנות מהסאונד הייחודי לג'יקסרים.
ההתנהגות הדינמית, בדיוק כמו ב-GSR, מצוינת. ההיגוי קל וזריז, האופנוע עצמו יציב, וקל מאוד לקפל אותו לפניות – איטיות או מהירות. הבולמים הקדמיים של קאיאבה עובדים היטב, מספיק קשיחים כדי לתמוך ברכיבה ספורטיבית, ויודעים לספוג שילובי כוחות כמו בלימה חזקה אל תוך פנייה בקלות וללא שום נדנוד, תוך שהם שומרים על יציבות מרשימה. הבולם האחורי לעומתם מרגיש פשוט יותר עם הידראוליקה נחותה יותר, והוא יעדיף אספלט סלול היטב. כשהאספלט מתחיל להשתבש, אז יתחילו הנדנודים, אולם זה יגיע בשלב מאוחר יחסית.
הבלמים הקדמיים מצוינים, ולמרות שאמרנו את זה גם על בלמי ה-GSR, כאן הם אפילו יותר טובים, חזקים ובעלי רגש.
בסך הכל הג'יקסס 750 מציע חבילת ביצועים מעולה לנייקד יפני בינוני-גדול – בטח בהתחשב במחיר שבו הוא נמכר.

איך זה מרגיש?
ובכן, בדיוק כמו ב-GSR, גם הגי'קסס מרגיש מהודק ומהוקצע. על אף שחלק מהמכלולים פה הם פשוטים יחסית, הוא מרגיש חבילה אחת שלמה, מגומרת ומהודקת, ונעים מאוד לרכב עליו. הוא גם קל מאוד לרכיבה, ועל כן מתאים לדעתנו גם לרוכבים מתחילים שזהו האופנוע הגדול הראשון שלהם.
תנוחת הרכיבה דומה מאוד ל-GSR, אם כי נראה שהמושב, שעליו התלוננו בעבר שאינו נוח, שופר, וכעת הוא נוח משמעותית לאורך זמן. מיגון רוח עדיין חסר פה, ולמרות שהמנוע הזה מסוגל לקחת את האופנוע הרבה מעבר ל-200 קמ"ש, המחסור במיגון רוח משאיר את הרוכב על סביב 160 קמ"ש, עם רזרבות כוח גדולות לתאוצה.
וצריך להדגיש – הג'יקסס 750 נותן תחושה של אופנוע בגימור גבוה, הרבה יותר ממחירו. זה הסטנדרט היפני החדש, והוא טוב מאוד. שוב, התחושה היא של אופנוע מהודק מאוד ומושקע בפרטים הקטנים. עם כל החבילה הזו, כנייקד יפני הוא משיג בגדול את מטרותיו.

סיכום ועלויות
הג'יקסס 750 הוא מחליף טוב וראוי ל-GSR750, שגם הוא היה אופנוע טוב מאוד. היתרונות הגדולים שלו הם המנוע החזק, הגמיש והמחוספס מעט, ובעיקר ההתנהגות הדינמית המצוינת בכל קנה מידה. גם קלות התפעול והרכיבה עומדות לזכותו.
מחירו המלא עומד על 70 אלף ש"ח, וזהו מחיר סביר למדי לתמורה שמקבלים. אולם במחיר המבצע, 63 אלף ש"ח, מדובר בעסקה מעולה, במיוחד שמוסיפים את הבקרות האלקטרוניות כמו ה-ABS, בקרת האחיזה, ואת מערכות העזר להתנעה ולשמירה על סל"ד.
במחיר הזה, הג'יקסס 750 הופך למתחרה ראוי מאוד מול יריבו העיקרי – ה-Z900 של קוואסאקי.
מערכת הרמת הסלד לדעתי היא ג'יין ציינגר בכל מה שקשור לחלוקת והעברת הילוכים
האם ניתן להתקין מערכת כזו גם בכלים אחרים?
גיים צ'יינג'ר
מדוע העובדה שאין מיגון רוח היא חיסרון באופנוע נייקד?
הרי ממילא הרוכב שקונה נייקד ברור לו שאין מיגון רוח כלל לעומת אדוונצ'ר ממוגן לדעת או דאבל בבל באופנוע סופר ספורט.
להרבה אופנועי נייקד יש בכל זאת איזשהו משקף קטן שמסית קצת את הרוח.
יש כמה שגיאות כתיב בכתבה… קצת proofreading לא הזיק אף פעם לאף אחד. סה"כ כתבה לעניין ומלאה אינפורמציה נחוצה ומעמיקה. תודה רבה!
מבחן מצוין כמו תמיד
נראה לי מתבקש מבחן השוואתי- gsx vs mt09 vs 821 vs z900 (שכחתי משהו?) ואולי גם sv650 vs mt07 vs z650 vs 797. למרות שאני חושב שכדאי קודם לחכות לקטום החדש..
באופן לא רשמי יש שתי קבוצות של נייקד בינוני. כאלה עם מכלולים פשוטים יחסית והספק סביב ה75 סוסים (בקראנק) אשר בד"כ יהיו זולים ומצוינים למתחילים, והקבוצה של הכלים המתקדמים יותר בעלי רמת גימור גבוהה יחסית והספק של בד"כ מעל 100 כ"ס. בקבוצה הראשונה נמנים מונסטר 797 וסרמבלר, Z650, SV-650, MT-07, וניתן גם לשייך את הדיוק 650, ואת ה CB650F. בקבוצה הגדולה (והיקרה) יותר נמנים השיבר 900, F800R, מונסטר 821, ברוטאלה 800 ו-675, MT-09, GSXS750, Z900, וגם הדיוק 790 המסקרן. לארץ לא מייבאים את טריומף וחבל כי הסטריט-טריפל 765 דווקה מקבל ציונים מצויינים.