דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: קוואסאקי KLX250S
klx250-003

רכיבה ראשונה: קוואסאקי KLX250S

הקוואסאקי KLX250S הוא דו"ש עירוני קטן עם ערך מוסף של יכולת שטח בסיסית; תחליף מצוין ומעניין לקטנוע עירוני ב-30 אלף ש"ח

צילום: אביעד אברהמי

  • יתרונות: מחיר, יכולת עירונית, יכולת התגלגלות בשטח
  • חסרונות: מנוע חלש, נסיעה בינעירונית, נפח מיכל דלק וטווח נסיעה
  • שורה תחתונה: דו"ש עירוני פשוט שייתן את הערך המוסף של רכיבת שטח קלה, לרוכבים ללא יומרות כביש או שטח
  • מחיר: 29,985 ש"ח (לפני אגרות רישוי)
  • מתחרים: הונדה CRF250L
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 249 סמ"ק, 21.5 כ"ס, קירור נוזל, 6 הילוכים, מזלג הפוך 43 מ"מ מהלך 280 מ"מ, בולם אחורי עם לינקים מהלך 285 מ"מ, דיסקים 250 ו-240 מ"מ, גובה מושב 890 מ"מ, משקל מלא 138 ק"ג, מיכל דלק 7.7 ל', צמיגים 80/100-21, 100/100-18
  • לנסיעת מבחן על קוואסאקי KLX250S – לחצו כאן
קוואסאקי KLX250S
קוואסאקי KLX250S

מה זה?

ה-KLX250S של קוואסאקי הוא אופנוע דו-שימושי פשוט המיועד לשלב תחבורת כביש בסיסית עם הערך המוסף של יכולות שטח.

השם לקוח מהעבר, מה-KLX250 המצוין של שנות ה-90, וגם המנוע והשלדה עברו לדגם החדש, אבל המנוע איבד 7.5 כ"ס מאותו קלאקס מיתולוגי. ה-KLX250S שכאן, שיצא לשווקים ב-2008 ומאז מיוצר ללא שינוי, הוא לא דו-שימושי קרבי כמו הקלאקס ההוא, אלא דו"ש רך ופשוט.

הוא מציע מנוע סינגל שמייצר 21.5 כ"ס צנועים, הזרקת דלק, מזלג הפוך מלפנים, גלגלים במידות שטח, ועיצוב שנראה בזמנו מודרני, אבל קצת מיושן בזמננו.

לאחרונה ירד מחירו של ה-KLX250S, גם בשל הורדת מס הקנייה בשנה שעברה וגם בזכות דחיפה נוספת של מטרו-מוטור, היבואנית, וכיום מחירו עומד על 29,985 ש"ח, או 31 אלף ש"ח כולל אגרות רישוי – כלומר הדו"ש הזול בישראל, וזו סיבה מספיק טובה לקחת אותו לרכיבת מבחן.

מנוע חלש, ביצועי שטח סבירים
מנוע חלש, ביצועי שטח סבירים

ביצועים

בגדול – לא מרשימים. המנוע חלש. אמנם הנתונים היבשים מראים 21.5 כ"ס, אבל לנו זה הרגיש יותר כמו 18. זה בא לידי ביטוי בעיקר ברכיבה בינעירונית, שם הספידומטר לא עבר את ה-120 קמ"ש, לא משנה מה עשינו. במישור המהירות המקסימלית עמדה על כ-116 קמ"ש, ועם כל מגמת עלייה, אפילו הקטנה ביותר, המהירות מיד צונחת בכ-5-10 קמ"ש. במדידת GPS המהירות שהתקבלה הייתה נמוכה יותר בכ-10%, כלומר מהירות מקסימלית אמיתית של כ-110 קמ"ש. מעט מדי לאופנוע 250 סמ"ק ופוסל כמעט לגמרי רכיבה בינעירונית.

כדו-שימושי, השאלה המרכזית עם הקלאקס היא איך הוא מתנהג בשטח. אז 21 כוחות סוס הם דווקא בסדר גמור ברכיבת שטח, כל עוד לא מדובר בשטח קשה. הבולמים רכים יחסית וסופגים לא רע, אבל הם מתקשים להתמודד עם מכשולים כמו אבנים גדולות על השביל, בעיקר הפרונט, וכתוצאה מכך האופנוע כולו מזדעזע. גם תגובת המנוע האיטית יחסית לא עוזרת בתקיפת מכשולים. לכן מבחינתנו ה-KLX מתאים בעיקר לרכיבת שבילים מתונה, ומדי פעם כניסה לאתגר תובעני יותר כמו סינגל טכני או עלייה מאתגרת, אבל לא יותר.

יכולת התגלגלות על שבילים ועוד קצת
יכולת התגלגלות על שבילים ועוד קצת (צילום: עדי ברדה)

איך זה מרגיש?

פשוט. ה-KLX קטן למדי, ובשל הכידון הצר והפשוט הוא מרגיש מעט צפוף. המושב שטוח וקשיח, ולאורך זמן הוא מציק – עוד סיבה שה-KLX לא מתאים לנסיעות בינעירוניות ארוכות. יחד עם זאת, ברכיבה עירונית הוא טוב מאוד. המנוע מספיק גמיש כדי לספק תאוצות זריזות, אבל תצטרכו לבחוש הרבה בתיבת ההילוכים כדי להשאיר את המנוע על הטווח היעיל שלו – עד 7,500 סל"ד.

מערכת המתלים דווקא עושה עבודה טובה בעיר, ובשילוב הגלגלים במידות השטח הקלאקס יספוג בקלות את כל תחלואי האספלט העירוני וישמור על יציבות טובה. כבונוס הוא יאפשר טיפוס וירידת מכשולים עירוניים, כמו מדרכות או מדרגות, בקלות ובלי דרמות. תוסיפו לזה את תנוחת הרכיבה הזקופה של אופנוע שטח, את זווית הצידוד המצוינת ואת הישיבה מעל לשאר התנועה, ותקבלו כלי תחבורה עירוני שיכול בקלות להחליף את הקטנוע – עם הערך המוסף של רכיבת שטח בסיסית.

הבלמים בסך הכל טובים, למרות שהמנופים מרגישים פשוטים וזולים, הקלאץ' רך ונעים, הגיר בן שש המהירויות מחולק קצר ונכון, אם כי צריך להיות החלטי בהעברת הילוכים, והצמיגים – D605 דו-שימושיים של דאנלופ, מהווים פשרה מצוינת בין אחיזה וביצועי כביש סבירים לבין אחיזה בשטח.

תצרוכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 24 ק"מ/ל' סבירים ביותר, אולם עם מיכל דלק בן פחות מ-8 ליטרים והדלקת נורת הדלק אחרי כ-5 ליטר, טווח הרכיבה עומד על פחות מ-120 ק"מ בין תדלוקים.

תחליף מצוין לקטנוע עירוני - לרוכבים ללא יומרות שטח
תחליף מצוין לקטנוע עירוני – לרוכבים ללא יומרות שטח

סיכום ועלויות

ה-KLX250S הוא דו-שימושי רך ופשוט, רחוק מאוד ביכולותיו מדו"שים קרביים כמו הימאהה WR250R או הסוזוקי DR-Z400S. הוא מקביל ליכולותיו להונדה CRF250L. ככלי עירוני שעשוי להחליף קטנוע הוא מצוין, אבל ככלי בינעירוני הרבה פחות – בגלל המהירות הסופית הנמוכה וחוסר הנוחות לאורך זמן. יחד עם זאת, הוא מציע את הערך המוסף של רכיבת שטח קלה עד בינונית.

הוא מתאים לרוכבים שבאים בלי יומרות שטח רציניות. לכאלה שרוצים דו-שימושי קטן שיודע להתגלגל בשטח, לעבור מכשולים ושיאפשר להם לטייל בנחת, בלי כוונות ספורטיביות או תובעניות – לאו דווקא מתחילים. לדעתנו הוא תחליף מצוין לקטנוע עירוני או מקסימום לפרברים, אבל לא יותר, ושוב – הוא מציע את יכולות השטח הבסיסיות כערך מוסף ליכולות העירוניות ולא כמאפיין העיקרי של האופנוע, למרות שם העבר המפואר והמחייב. מי שמחפש יכולות שטח אמיתיות ורוצה גם להתקדם ברכיבת השטח שלו ולא רק להתגלגל – צריך לפנות לכיוונים אחרים כמו ה-WR או ה-DR-Z.

הבונוס הגדול שלו נמצא במחיר – שכן מחירו עומד על 30 אלף ש"ח בלבד. מחיר מצוין, כ-5,000 ש"ח פחות מההונדה, ולמעשה הוא הדו"ש הזול ביותר בישראל בסגמנט ה-250 סמ"ק. אבל חשוב לזכור שהביצועים בהתאם. אחלה של תחליף לקטנוע עירוני. לא יותר.

מחירון טיפולים

  • 1,000 ק"מ – 554 ש"ח
  • 6,000 ק"מ – 447 ש"ח
  • 12,000 ק"מ – 1,099 ק"מ
  • 18,000 ק"מ – 447 ש"ח
  • 24,000 ק"מ – 1,578 ש"ח

* המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד

מבחן וידאו שערכנו ל-KLX250S ב-2009:

אודות אביעד אברהמי

בן 39, רוכב על אופנועים 23 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן וממציא מטבע הלשון 'חזיר גז'.

עשוי לעניין אותך

SV650-Noa-012

סוזוקי SV650 – אופנוע גדול ראשון

נועה שפטמן לקחה את הסוזוקי SV650 ארוך טווח שלנו ליומיים של רכיבה, וחזרה עם כמה תובנות ועם הרבה התלהבות; איך ה-SV650 כאופנוע גדול ראשון?

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO