דף הבית / חדשות / שריפה כילתה את כל אופנועי ה-MotoE החשמליים
001

שריפה כילתה את כל אופנועי ה-MotoE החשמליים

כל אופנועי ה-MotoE החשמליים של עונת 2019 נשרפו כליל בשריפת ענק שהתרחשה בגריד במהלך המבחנים במסלול חרז; לא ברור אם תתקיים העונה

זה אחד הסיפורים המוזרים: ברביעי בלילה פרצה שריפה במתחם הפאדוק של ה-MotoE – קטגוריית האופנועים החשמליים באליפות ה-MotoGP – וכילתה את כל האופנועים של עונת 2019 של כל הקבוצות, את חלקי החילוף, המחשבים והציוד של הקבוצות, והלכה למעשה מחקה את כל קטגוריית האופנועים החשמליים באליפות העולם.

מתחם הפאדוק השרוף - בבוקר שאחרי
מתחם הפאדוק השרוף – בבוקר שאחרי

השריפה קרתה בשעות הלילה, בזמן שכול האופנועים היו מאחסנים במתחם הפאדוק המשותף, והיא נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי באחד המטענים בזמן טעינת מצברים. השריפה התפשטה במהירות, וכאמור כילתה את כל אופנועי ה-MotoE החשמליים שאמורים להשתתף בעונת 2019 – בסך הכול 18 אופנועים של הקבוצות הרשמיות – וכן את כל הציוד הנלווה, חלקי החילוף והמחשבים שבהם נאגרו הנתונים. במילים אחרות – השריפה כילתה לחלוטין את כל קטגוריית ה-MotoE החשמלית, רגע לפני שהחלה.

קטגוריית ה-MotoE החשמלית הייתה אמורה לצאת לדרך לראשונה בעונת 2019 במסלול חרז בתחילת מאי, ולעבור ב-5 סבים של ה-MotoGP: לה-מאן, סקסנרינג, רד-בול רינג ומיזאנו. כעת, עם שריפת כל הקטגוריה, לא ברור כיצד ישלימו הקבוצות את הפערים העצומים, ולמעשה יתחילו מאפס, ויעמדו בזמן לפתיחת העונה. הסבב בחרז בתחילת מאי מבוטל בוודאות, אך בהמשך העונה תתבצע הערכת מצב על-ידי המארגנים והקבוצות ויוחלט אם ניתן יהיה לקיים את ארבעת המרוצים הנותרים – או את חלקם – במועד המקורי, כתלות ביכולת הקבוצות לשחזר את האופנועים והציוד בזמן.

במילים אחרות: השריפה הזו פעה פגיעה אנושה בעונה הראשונה של הגרנד-פרי החשמלי, שלא ברור אם תצא לדרך. עוד לא נולדה, וכבר נשרפה. סיפור הזוי.

כל האופנועים והציוד נשרפן - הלכה הקטגוריה החדשה!
כל האופנועים והציוד נשרפן – הלכה הקטגוריה החדשה!

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן