דף הבית / חדשות / WSBK: מהן הגבלות הסל"ד על הכלים החדשים?
2020 HONDA FIREBLADE CBR1000RR-R & CBR1000RR-R SP

WSBK: מהן הגבלות הסל"ד על הכלים החדשים?

תקרת הסל"ד של כל אופנוע באליפות הסופרבייק העולמית תפסה הרבה כותרות בשנה שעברה; כעת מתפרסמת הגבלת הסל"ד של הכלים ל-2020 - כולל ההונדה CBR1000RR-R החדש

חברת דורנה, המריצה בין היתר את סדרת אליפות הסופרבייק העולמית, פרסמה את הסל"ד המרבי המותר לכל אופנוע בסדרה – כולל להונדה CBR1000RR-R החדש (בתמונה בראש הידיעה) שמצופה להציב את הונדה בפסגה.

בעונה הקודמת עלה נושא תקרת הסל"ד המותרת לכותרות לאחר בליץ תחילת העונה של דוקאטי ואלווארו באוטיסטה (שעבר ב-2020 לקבוצת הונדה) – עונה שכזכור הסתיימה באליפות החמישית והרצופה של ג'ונתן ראיי וקוואסאקי. המארגנים הורידו לדוקאטי את מהירות המנוע המותרת ב-250 סל"ד, ובמקביל העלו להונדה באותו השיעור.

הדוקאטי פניגאלה V4R של עונת 2019 - הוגבל מ-16,350 ל-13,100 סל"ד
הדוקאטי פניגאלה V4R של עונת 2019 – הוגבל מ-16,350 ל-16,100 סל"ד

ניתן הסבר קצר על שיטת חישוב הסל"ד המרבי באופנועי המרוץ בסדרה. טרום העונה מבקרת המשלחת הטכנית של האליפות במפעל עצמו. כל יצרן שמשתתף באליפות חייב לעמוד בדרישות ההומולוגציה, שהן – על פי תקנות ה-WSBK – הגבלת מחיר היחידה ל-40 אלף אירו בארץ המקור, היותו חוקי לכביש הציבורי, עמידה בתקנות יורו 5, וייצור של 125 אופנועים לפני המרוץ הראשון, 250 עד סוף העונה הראשונה ו-500 עד סוף העונה השנייה. המשלחת האמורה דוגמת רנדומלית מספר אופנועים מקו הייצור ומעלה על הדיינו. בתחילה הם בודקים את הסל"ד המרבי באופנועים הנדגמים, מחשבים את הנתון הממוצע שמתקבל בהילוך השלישי והרביעי ומוסיפים לחישוב 3%. מבחן נוסף מאתר את נקודת מהירות המנוע המדויקת בה מתקבל נתון ההספק המרבי, ולנתון זה מוסיפים 1,100 סל"ד. המהנדסים מקבלים שני נתונים, ומהם בוחרים את הנתון הנמוך יותר.

ה-FIM ודורנה, שכאמור מריצים את הסדרה, בודקים בכל שלושה סבבים את המנועים. אם יש אופנוע שמפגין ביצועים טובים משל השאר באופן מובחן, הם יכולים לבצע את הביקורת בכל רגע נתון. התקנות מאפשרות להגביל מנוע של יצרן דומיננטי, והמשמעות היא שהרף יכול לרדת בשיעור של 250 סל"ד. באותה המידה, אגב, ניתן גם להעלות את התקרה באותו הנתון. חשוב לציין שהדומיננטיות או הקושי צריך להיות קבוצתי ולא על בסיס רוכב יחיד.

עונת 2020 תתחיל באוסטרליה ב-28 בפברואר, ולפני כן פרסמו המארגנים את נתוני הסל"ד המקסימלי המאושרים לכל יצרן:

  • קוואסאקי ZX-10RR יוגבל ל-14,600 סל"ד
  • דוקאטי פניגאלה V4R יוגבל ל-16,100 סל"ד
  • ימאהה YZF-R1M יוגבל ל-14,950 סל"ד
  • ב.מ.וו S1000RR יוגבל ל-14,950 סל"ד
  • הונדה CBR1000RR-R (החדש ל-2020) יוגבל ל-15,600 סל"ד

תאריכי ומסלולי הסבבים בעונת 2020 – כאן

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

MY25_MULTISTRADA_V2_DYNAMIC _33__UC732446_High

דוקאטי מציגה את המולטיסטראדה V2 החדש ל-2025

בדוקאטי חושפים את המולטיסטראדה V2 החדש - לאחר הפניגאלה V2 והסטריטפייטר V2 - עם המנוע החדש, ירידה משמעותית במשקל, עיצוב מעודכן והרבה אלקטרוניקה

תגובה אחת

  1. Avatar

    הצבת תנאי של יצור 125 אופנועים משאירה את המגרש לגדולים .זה לזרוק את הקטנים לכרישים . ככה זה בעולם מסואב !

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן