דף הבית / חדשות / הונדה: האפריקה טווין מתעדכן ומקבל גם גרסת "19
24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

הונדה: האפריקה טווין מתעדכן ומקבל גם גרסת "19

בהונדה מציגים ל-2024 את הדור הרביעי של ה-CRF1100L אפריקה טווין עם עיצוב מחודש ומשקף חדש, ולראשונה גם גרסה עם חישוק "19 מלפנים

בהונדה מציגים היום (ד') גרסה מעודכנת של ה-CRF1100L אפריקה טווין, שלמעשה מביא אותו לדור הרביעי של רב-המכר האייקוני. בנוסף, לראשונה מוצעת גרסת האדוונצ'ר ספורט עם חישוק 19″ קדמי ומהלכי גלגלים קצרים יותר לטובת יכולות הכביש.

סדרת האפריקה טווין המודרנית היא רבת המכר של הונדה בסגמנט האדוונצ'ר בפרט ובהיצע הכללי בכלל. כזכור, בשנת 2016 החזירו בהונדה את השם האייקוני 'אפריקה טווין'. ה-CRF1000L – אדוונצ'ר גדול ואיכותי בעל יכולות שטח אמיתיות וטובות – כבש את סגמנט האדוונצ'ר, כשבמקביל הציגו בהונדה גם גרסת DCT אוטומטית. בשנת הדגם 2018 האפריקה טווין עודכן וקיבל מתיחת פנים יחד עם תוספות אלקטרוניקה כמו מצערות חשמליות. בהונדה הציגו גם את האדוונצ'ר ספורט, גרסה גדולה יותר ומאובזרת יותר שמיצבה את עצמה מול גרסאות העילית של היצרנים האירופאיים. לשנת 2020 הציגו בהונדה גרסה חדשה לגמרי בנפח 1100 סמ"ק, ובחרו להוסיף גרסת פרימיום נוספת עם מערכת הבולמים החשמלית הסמי-אקטיבית החדשה של שוואה – לראשונה באופנוע של הונדה – כשגם אותה ניתן לבחור עם הגיר הרגיל או ה-DCT, שאחראי על 51% מהמכירות. כלומר, על כל גרסה עם גיר רגיל נמכר גם אחד עם DCT. לפי הונדה נמכרו מעל ל-85 אלף יחידות של האפריקה מאז 2016.

הונדה CRF1100L אפריקה טווין ואדוונצ'ר ספורט דגמי 2024
הונדה CRF1100L אפריקה טווין ואדוונצ'ר ספורט דגמי 2024

לפני כן, מנוע הטווין המקבילי בנפח 1,084 סמ"ק, ממשיך להפיק 102 כ"ס (75 קילוואט) ב-7,500 סל"ד, כאשר נתון המומנט גדל ב-7% ומגיע מוקדם יותר וכעת עומד על 11.4 קג"מ שמגיעים ב-5,500 סל"ד לעומת 6,250 סל"ד בדור הקודם. יחס הדחיסה גדל מ-10.1:1 ל-10.5:1 ביחד עם עדכונים לתזמון השסתומים, פתחי היניקה, מערכת ניהול המנוע ומפלט חדש – הכל לטובת המומנט המוגבר וחידוד העמידה בתקנות זיהום האוויר והשקט. גיר ה-DCT האוטומטי עודן במעבר בין ההילוך הראשון והשני ובהחלפות במהלך הטיה. נתון מעניין, אגב, הוא הבחירה של 49% מלקוחות ה-CRF1100L אפריקה טווין בגיר האוטומטי ולא פחות מ-71% מלקוחות האדוונצ'ר ספורט שבוחרים באופציה הזאת.

שתי הגרסאות מקבלות פיירינג חזית חדש לשנת 2024, גרפיקה מעודכנת כמובן ומשקף חדש וגדול יותר, שמתכוונן בחמישה גבהים.

על-מנת לבדל את שתי הגרסאות מייעדים בהונדה את האפריקה טווין בגרסה הרגילה לטובת מי שבוחר לרדת יותר לשטח. לראשונה ניתן לבחור גם את הבולמים החשמליים הסמי-אקטיביים של שוואה (ה-EERA, ר"ת Electronically Equipped Ride Adjustment) שהוצעו עד-כה רק בגרסת האדוונצ'ר ספורט היקרה יותר, גם בגרסה הרגילה. אלו מציעים חמישה מצבי שיכוך הניתנים לשינוי דרך בקרת השליטה: רך, בינוני, קשה, שטח ואישי. החישוק הקדמי נשאר על 21″, ללא פנימית (טיובלס) עם אופציה לצמיגי מצלר קארו סטריט או מישלין אנקי ווילד (Anakee Wild) המתאימים יותר לשטח.

גרסת האפריקה טווין אדוונצ'ר ספורט (בה בוחרים 56% מהרוכשים באירופה) הופכת למותאמת יותר למי בוחר לבלות את זמנו יותר בכביש ובשטח קל כדוגמת שבילים כבושים. לטובת כך החישוק הקדמי מוחלף ל-19″ עם צמיג במידת 110/80. השינוי גורר קיצור מהלכי הגלגלים בשני הקצוות ב-20 מ"מ, ובהתאם את מרווח הגחון ואת גובה המושב, שיורד כעת ל-855 מ"מ. אגב מושב, באדוונצ'ר ספורט יש מושב חדש ועבה יותר לטובת הנוחות בכביש.

האדוונצ'ר ספורט מקבל חישוק קדמי "19 ושינויים נוספים לרכיבת כביש
האדוונצ'ר ספורט מקבל חישוק קדמי "19 ושינויים נוספים לרכיבת כביש

גרסת האדוונצ'ר ספורט נבדלת גם באבזור הרב לטובת רכיבות למרחקים ארוכים אדוונצ'ר סטייל. כמו לדוגמה מיכל דלק ענק בנפח 24.8 ליטרים המספיק לטווח של כ-500 ק"מ, פיירינג קדמי יוקרתי יותר הכולל פאנלים מאלומיניום ופנסי LED המתכווננים לפנייה, ידיות מחוממות, מגני ידיים רחבים, שקע אביזרים, סבל אחורי ותושבות לארגזי צד, וכן מגן מנוע גדול יותר. כל זה לפני האפשרות לאבזר בכבדות דרך קטלוג השיפורים ותוספות.

מבחינת אלקטרוניקה אין שינוי, כשהאפריקה טווין ממשיך להציע מצערות חשמליות עם 6 מצבי רכיבה – מהם 4 מתוכנתים מראש – תיור, אורבן, עפר ושטח – ו-2 נוספים ניתנים לתכנות אישי של הרוכב למצבים שונים. כל אחד מהמצבים שולט על כוח המנוע (3 מצבים), בלימת המנוע (3 מצבים), ה-ABS, ובגיר האוטומטי DCT גם על ה-G-Switch (רגישות חיבור הקלאץ'), כשהשליטה על בקרת האחיזה ובקרת הווילי הן נפרדות ולא תלויות במצב הרכיבה. השליטה מתבצעת גם דרך מסך מגע ה-TFT בגודל 6.5″, עם קישורית לסלולר כמובן, ומסך LCD קטן נוסף מתחתיו, לנתונים ונורות נוספים.

הדור הרביעי של ההונדה CRF1100 אפריקה טווין מפצל לראשונה את המשתמשים לטובת מי שבוחר בעיקר בשימושי כביש ואלו שמעדיפים לרדת גם לשטח מאתגר יותר. באופן טבעי תהיה כאן התייקרות במחירים, שלדעתנו תהיה משמעותית לעומת הדור הנוכחי. האופנועים יגיעו לאירופה במהלך חודש נובמבר ובהמשך לישראל.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

RR X-PRO 300 2t HD

חדשים בארץ: בטא אנדורו 2025

אופנועי האנדורו לשנת 2025 של בטא הגיעו ארצה וכוללים את הקרוסטריינר שלא השתנה ואת ה-RR X-PRO ...

3 תגובות

  1. Avatar

    דגם הבסיס בתוספת 130 פאונד על הבסיס של 2023 באנגליה.
    נקווה שמאיר לא יעשו לנו שוב את תרגיל הטראנסאלפ(המדינה היחידה בעולם שבה הוא יקר מהטנרה)

  2. Avatar

    הבדל של 130 פאונד באנגליה בין גרסאות הבסיס של האפריקה
    23 מול 24

  3. Avatar

    איתי היקר,כאן זאת ישרעהלל ,מדינה הנמצאת כרגע בחורבן בית שלישי, מאותן סיבות בדיוק שהוחרבו השניים הראשונים ,שחיתות ורדיפת בצע, שהובילו לשנאת חינם וכלום לא משתנה.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן