ביום שלישי הקרוב, למשך שלושה ימים, יתקיים הסבב הראשון לעונת 2022 באליפות ההארד אנדורו העולמית. לראשונה הוא יתקיים בישראל, במקום הנמוך ביותר בעולם – ים המלח.
היסטוריה או לא, הבולדוזרים מ-Riders for Riders, שהביאו את צמרת העולם לצומת שוקת בשנה שעברה לסופר אנדורו ישראל, ולאצטדיון ארנה שבירושלים לסבב באליפות העולם לסופר-אנדורו השנה, ממשיכים לנרמל את ישראל ולקבע את הלגיטימיות בספורט מוטורי. לאחר תכנון של מספר שנים, והתנגדויות עקשניות של גופי שמירת הטבע שגרמו לשינוי בתוואי התחרות, תתחיל ביום שלישי הקרוב תחרות המינוס 400 (Minus 400) בהשתתפות רוכבי ההארד אנדורו הטובים בעולם.
יום התחרות הראשון – יום שלישי, 5 באפריל:
זהו יום המשלב רכיבת אקסטרים עם רכיבה 'אורבנית'. המתחרים יוזנקו אל מסלול באורך 14 ק"מ הכולל מסלול סופר-אנדורו שייבנה בכפר המוטורי על חופי ים המלח. משם ימשיכו לחלק האורבני, באזור המלונות של עין בוקק, לרכיבה בתוואי עירוני ומדברי יחדיו, כשחלקו סלעי וחלקו מכשולים אשר נבנו במיוחד ומשם חזרה אל הכפר המוטורי להקפת הסיום.
כל רוכב יוזנק בנפרד וינסה לקבוע את הזמן הטוב ביותר שהוא יכול על מנת להעפיל למרוץ הסופר-אנדורו שיתקיים בשעות אחר הצהריים. אז יתקיים מקצה אורבני נוסף שמטרתו לשפר את הזמנים של מקצה הבוקר. תוצאות היום הראשון יקבעו את חלוקת הקבוצות ליום הפרולוג שייערך ביום השני של התחרות.
יום התחרות השני – יום רביעי, 6 באפריל:
הפרולוג ייערך במתכונת הייר סקרמבל במסלול מיוחד ומאתגר בתוואי המדברי של הרי ים המלח. ההזנקה תהיה בקבוצות שיקבעו על-פי תוצאות היום הראשון. המרוץ יחל ממתחם הכפר המוטורי אל מסלול שאורכו כ-18 ק"מ במתכונת של הארד אנדורו בהרים הסובבים, כשבסופו יש הקפת סופר-אנדורו במתחם המלונות. תוצאות הפרולוג יקבעו את סדר ההזנקה ליום התחרות המרכזי.
יום התחרות השלישי – יום חמישי, 7 באפריל:
הזינוק ליום התחרות המרכזי יצא מהעיר ערד, ממסלול הנחיתה הישן, למסלול באורך 75 ק"מ עד לסיום בים המלח, ברום של 400 מטר מתחת לפני הים. הרוכבים יתחלקו לארבע קטגוריות: איירון, ברונז, סילבר וגולד – שם ירוכזו בכירי הרוכבים בעולם וישראל.
מרוץ 'מינוס 400' הוא תעודת כבוד לעוסקים במלאכה, והוא ממצב את מדינת ישראל בשיח המוטורי העולמי כמקום לגיטימי לקיום תחרויות. לפרטים נוספים ניתן להיכנס אל אתר התחרות.
צפו במריו רומן מקבוצת שרקו מתאמן לקראת המינוס 400: