הגיר הרובוטי כפול המצמדים של הונדה – ה-DCT (ר"ת Dual Clutch Transmission) – ממשיך בפיתוח. הגיר הזה הופיע לראשונה בסדרת ה-NC700, שכללה את ה-NC700X, NC700S ואינטגרה, ובמקביל ב-VFR1200X קרוסתורר. לאחר מכן גם האפריקה טווין קיבל את הגיר הרובוטי, אם כי הוא טרם הגיע ארצה בגרסה הזו.

בהונדה מאמינים ב-DCT וביתרונותיו, וכעת הם מפתחים תיבה כזו גם לאופנועי הספורט של החברה – ה-CBR600RR וה-CBR1000RR פיירבלייד. המגזין הבריטי Visordown מפרסם כי בשיחה שערך בוחן המגזין עם מהנדס ה-DCT, קוסאקו טגהאשי, אישר האחרון כי הונדה מפתחת גיר DCT גם לצמד אופנועי הספורט שלה.
אף על פי שהמערכת מוסיפה כ-10 ק"ג למשקלו של האופנוע, כמו ב-NC או באפריקה טווין, טגהאשי מספר שבאופנועי הספורט המערכת מתוכננת כך שתהיה קומפקטית במיוחד ולא תוסיף משקל. מערכת כזו על אופנוע ספורט, אם מתוכננת ובנויה היטב כולל תוכנת ניהול זריזה ואיכותית, עשויה לגרום לאופנוע להיות מהיר יותר על המסלול מאשר אותו אופנוע עם גיר רגיל, כך לפי דבריו של קגהאשי. עוד הוא הוסיף שגם אופנוע ה-MotoGP של החברה – ה-RC213V, יהיה מהיר יותר עם התיבה הרובוטית.
מתי יחשפו בהונדה את צמד אופנועי הספורט עם הגיר הרובוטי עדיין לא ידוע, אולם ככל הנראה זה עניין של זמן לא רב – כשנה או לכל היותר שנתיים. יהיה מעניין.
השאלה היא האם ועדות החוקים של הסדרות השונות (MotoGP/WSBK) תאשרנה שימוש בתיבות הילוכים רובוטיות/אוטומטיות מכל סוג שהוא. אני בספק אבל נחכה ונראה.