דף הבית / חדשות / הונדה: בקרוב DCT גם לאופנועי ספורט
16YM CBR1000RR Fireblade

הונדה: בקרוב DCT גם לאופנועי ספורט

פיירבלייד או CBR600RR עם גיר רובוטי כפול מצמדים? מסתבר שבקרוב כן; בהונדה מפתחים את הגיר גם לשימושי ספורט

הגיר הרובוטי כפול המצמדים של הונדה – ה-DCT (ר"ת Dual Clutch Transmission) – ממשיך בפיתוח. הגיר הזה הופיע לראשונה בסדרת ה-NC700, שכללה את ה-NC700X, NC700S ואינטגרה, ובמקביל ב-VFR1200X קרוסתורר. לאחר מכן גם האפריקה טווין קיבל את הגיר הרובוטי, אם כי הוא טרם הגיע ארצה בגרסה הזו.

גיר ה-DCT של הונדה - כאן ב-NC750 / אינטגרה
גיר ה-DCT של הונדה – כאן ב-NC750 / אינטגרה

בהונדה מאמינים ב-DCT וביתרונותיו, וכעת הם מפתחים תיבה כזו גם לאופנועי הספורט של החברה – ה-CBR600RR וה-CBR1000RR פיירבלייד. המגזין הבריטי Visordown מפרסם כי בשיחה שערך בוחן המגזין עם מהנדס ה-DCT, קוסאקו טגהאשי, אישר האחרון כי הונדה מפתחת גיר DCT גם לצמד אופנועי הספורט שלה.

אף על פי שהמערכת מוסיפה כ-10 ק"ג למשקלו של האופנוע, כמו ב-NC או באפריקה טווין, טגהאשי מספר שבאופנועי הספורט המערכת מתוכננת כך שתהיה קומפקטית במיוחד ולא תוסיף משקל. מערכת כזו על אופנוע ספורט, אם מתוכננת ובנויה היטב כולל תוכנת ניהול זריזה ואיכותית, עשויה לגרום לאופנוע להיות מהיר יותר על המסלול מאשר אותו אופנוע עם גיר רגיל, כך לפי דבריו של קגהאשי. עוד הוא הוסיף שגם אופנוע ה-MotoGP של החברה – ה-RC213V, יהיה מהיר יותר עם התיבה הרובוטית.

מתי יחשפו בהונדה את צמד אופנועי הספורט עם הגיר הרובוטי עדיין לא ידוע, אולם ככל הנראה זה עניין של זמן לא רב – כשנה או לכל היותר שנתיים. יהיה מעניין.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 39, רוכב על אופנועים 23 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Beta 2018

מטרו משיקה את דגמי בטא 2018 עם אלכס סלביני

מטרו מוטור עורכת אירוע השקה ורכיבות מבחן על דגמי 2018 של בטא; כוכב האירוע - אלכס סלביני, רוכב קבוצת המרוצים של בטא באליפות העולם באנדורו

תגובה אחת

  1. נמרוד ארמן

    השאלה היא האם ועדות החוקים של הסדרות השונות (MotoGP/WSBK) תאשרנה שימוש בתיבות הילוכים רובוטיות/אוטומטיות מכל סוג שהוא. אני בספק אבל נחכה ונראה.

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO