דף הבית / מכונות / מבחני דרכים / השקה מקומית: פולריס RZR 900S

השקה מקומית: פולריס RZR 900S

העקרון של יותר כוח ופחות כסף תמיד דיבר אלינו

צילומים: רונן טופלברג

  • יתרונות: גרסת כניסה זולה יותר וחזקה יותר
  • חסרונות: קראנו כרגע ל-100,000 שקלים זול
  • סיכום:  הופך כל יוסי הרשקוביץ' לסבסטיאן לואב
  • מחיר: 100,000 שקלים
  • מתחרים: יש מלא, אבל הם חזקים יותר ויקרים יותר או זולים יותר וחלשים יותר
  • נתונים טכניים: מנוע טווין 875 סמ"ק, 75 כ"ס, תמסורת וריאטור, משקל 548 ק"ג, צמיגים "27

מה זה?

זוהי גרסת הכניסה החדשה לעולם הרייזרים של פולריס. הרייזר המקורי צויד במנוע 760 סמ"ק אנמי, שהיה לנקודת החולשה (תרתי משמע) שלו. לפני כשנתיים הוצג מנוע 875 סמ"ק שפתר את בעיית הכוח (88 כ"ס), אבל יצר בעיית מחיר. הכלים האלה הפכו יקרים מאוד. מדי. גרסת הכניסה העדכנית, ה-900S, מוצעת עם המנוע הזה בהספק מופחת – 75 כ"ס. עוד ב-900S מתלה אחורי שמזכיר יותר את זה של ה-800 (עצמות עצה ומוט מייצב) וגם מלפנים וגם מאחור יש מהלך משופר. ל-900 יש בסיס גלגלים ארוך במעט מה-800 והוא גם מעט גבוה יותר. האורך הכולל לא השתנה וממד הרוחב הצטמצם לעומת ה-800, במעט. בכלל התחושה היא שה-900 גדול קצת בגוף והרבה במנוע לעומת ה-800, ואם נהגת פעם על הרייזר הקטן אתה יודע שזה לא יכול להיות רע. העיצוב עבר ריענון גם בהזדמנות הזו ומזכיר את דגמי ה-1000 הקרביים.

polaris rzr photo shooting
900S – ככה הרייזר היה צריך להיות מההתחלה

ביצועים

בנהיגת ההשקה שהתבצעה על שביל אופייני בשרון התברר שה-900 החדש אולי חלש יותר על הנייר, אבל הוא בדיוק מה שצריך על שביל ישראלי כזה, בין פרדס לרכבת. מהירות תלת ספרתית מרגישה זמינה מאוד ואין תחושה של מחסור בכוח. אם ה-800 היה חלש והדור האחרון של הליטרים מרגיש חזק בכל רגע (ואולי קצת חזק מדי), כאן התחושה היא בול. זה בדיוק מה שהרייזר היה צריך מההתחלה. בפולריס מספרים שה-900 מאיץ חזק יותר מה-1000, וקשה להרגיש את זה בלי השוואה ראש בראש. דבר אחד ברור – אין תחושה שחסר כאן כוח. המנוע הזה גמיש וחזק והווריאטור מנצל אותו בצורה מוצלחת במיוחד.

polaris rzr photo shooting
מנוע גמיש וחזק

איך זה מרגיש

זה מרגיש מצוין. זאת אומרת ספרטני, עם תנוחת ישיבה גבוהה מדי לטעמי והכיסא בדגם הבסיסי מתכוונן רק אם יש לך מפתח ברגים ביד. אבל למי אכפת. הנעה, גז ואתה טס – הרייזר סופג ואוכל כל מה שאתה יכול להטיל לגלגליו. אנחנו נהגנו בגרסה הבסיסית ביותר וזה מרגיש כאילו לא צריך שום דבר יותר. יש תוספות (נעילות, הגה חשמלי), אבל הכלי הבסיסי פשוט עושה עבודה מדהימה. הוא מרגיש קל ומדויק, בין הכלים החזקים והגדולים לבין ה-800 הקטן. אפשר לייצר איתו קצב פסיכוטי על כל שביל, בכל זמן. הספיגה של בולמי הפוקס הרגישה קצת פחות מרשימה מזו שבכלים החזקים והיקרים בשוק, אבל אני לא יכול להגיד שזה הפריע לי. גם כשהבולמים מגיעים לקצה היכולת שלהם, לא מוצגת בפני הנהג בעיה אמיתית. מדובר עדיין, למרות הצמיחה במשקל מול ה-800, בכלי קל ונשלט שאפשר לעשות איתו ככל העולה על רוחך. ככה היה צריך להיות הרייזר מההתחלה. זה כל מה שאדם, גם לא שפוי, צריך.

polaris rzr photo shooting
בתמונה: מיניבוס שטח

עלויות

פולריס מספרים שה-900S החדש נהנה מהוצאות תחזוקה נמוכות יחסית בזכות בלאי נמוך ומרווח הטיפולים העומד על 100 שעות מנוע (כמו ה-800). ועושה רושם שהדבר נאמר בייחוד בהשוואה לדור ה-1000 סמ"ק היקר לתחזוקה. מחירו של ה-900 הבסיסי נקבע על 100,000 שקלים. תוספת הגה חשמלי תדרוש 10,000 שקלים ונעילת דיפרנציאל תעלה 5,000 שקלים נוספים. קיימת גם גרסה בעלת ארבעה מושבים שעלותה 127,000 שקלים.

 

אודות אריאל אלסיבוני

עשוי לעניין אותך

BMW-Cruiser-1

ב.מ.וו: כך ייראה האופנוע עם מנוע הבוקסר החדש

ב.מ.וו 'נתפסו' בוחנים את האופנוע הראשון שיישא את מנוע הבוקסר החדש בנפח 1,800 סמ"ק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO