דף הבית / חדשות / אירוני: כשרוכב מרוצים מקבל דוח על מהירות
דוח

אירוני: כשרוכב מרוצים מקבל דוח על מהירות

מייקל דאנלופ קיבל דו"ח על מהירות מופרזת, אך מה שמעניין בסיפור הוא הדרך שבה השוטרים מדדו את מהירות נסיעתו

מייקל דאנלופ, צאצא למשפחת דאנלופ המפורסמת ורוכב עטור הישגים בפני עצמו, נתפס על נהיגה במהירות מופרזת בצפון אירלנד. עד כאן משעשע, אבל שימו לב לדרך בה השוטרים מדדו לו את המהירות.

מייקל דאנלופ יודע לרכוב מהר, בטח כחלק ממשפחת דאנלופ המהוללת והטרגית כאחד. דאנלופ נהג בכביש בעיירה פורטסטיוארט שבצפון אירלנד בשעה 01:45 לפנות בוקר, ונתפס על-ידי ניידת משטרה כשהוא נוהג במהירות 47 מייל לשעה (75 קמ"ש) בכביש שבו המהירות המקסימלית היא 30 מייל לשעה (48 קמ"ש). כל זה קרה בחודש מרץ השנה, ועד כאן שום דבר מעניין. מייקל בחר לפנות לפתחו של בית משפט, בעיקר משום שהדו"ח לא פירט את אופן מדידת המהירות, וגם צוין שהמהירות נעה ונדה לעתים, והמהירות הנמוכה ביותר בה נמדד הייתה אותם 47 מיילים לשעה שציינו.

בבית המשפט התברר שהשוטרים מדדו את המהירות על-פי הספידומטר בניידת שלהם – כלומר לא לפי שום מכשיר למדידת מהירות תקנית. עד כאן, כולם מניחים שזה לא קביל. הרי לשם כך השוטרים יצטרכו להוכיח שמד המהירות במכוניתם עבר איפוס ובדיקה לפני אותה נסיעה עצמה – כלומר תרחיש לא הגיוני בעליל.

השופט קיבל את עדות ובדיקת השוטרים, מה גם שציינו שקלטו אותו נוהג מהר יותר ולבסוף קנסו אותו על המהירות הנמוכה ביותר בה נמדד. דאנלופ קיבל קנס של 65 ליש"ט, עוד קנס על תנאי ו-3 נקודות לחובתו.

מוסר ההשכל: אל תסמכו על כך שמדידת ספידומטר לא קבילה בבית משפט. אמנם בישראל אנו לא מכירים מקרים כאלו, אך לכו תדעו. קחו זאת בחשבון כשאתם במדינות מחוץ לישראל.

הנה מייקל דאנלופ כשאין שוטרים שמפריעים לו לזוז מהר:

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

תגובה אחת

  1. Avatar

    בישראל נהג מפכ"ל המטרה בודק כמה הרכב סוגר וולט מקבל דוח, אבל מי שמצלם את עצמו והספידומטר כן…

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן