דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: תיק שתייה OGIO 'באחה'
OGIO-Baja-2L-001

ציוד במבחן: תיק שתייה OGIO 'באחה'

תיק השתייה של OGIO מדגם 'באחה' מציע איכות ונוחות, ארגונומיה ברמה גבוהה, ושקית שתייה ייחודית ויעילה

  • יתרונות: איכות חומרים, נוחות וארגונומיה, שקית שתייה קשיחה ונוחה לשימוש, נפח ותאי אחסון
  • חסרונות: מחיר
  • אחריות: שנה
  • מחיר: 569 ש"ח
  • יבואן: ABMC
תיק שתייה OGIO באחה 2L
תיק שתייה OGIO באחה 2L

חברת OGIO, המייצרת בין היתר תיקים ייעודיים לרוכבי אופנועים, כבר מוכרת לנו היטב וכבר בחנו מספר רב של פריטים מתוצרתה. הייבוא האחרון של ABMC, יבואנית OGIO לישראל, הוא סדרת תיקי השתייה ('קאמלבקים', 'שלוקרים') של החברה.

הדגם שבמבחן הציוד שכאן הוא ה'באחה', דגם ותיק למדי, שיוצר למשל עבור ק.ט.מ והוסקוורנה כציוד מקורי, והשנה מקבל עדכון לגרסה ה'אזרחית' הלא ממותגת שלו.

תא ראשי עם צמד כיסים קטנים וכיס נוסף עם רוכסן
תא ראשי עם צמד כיסים קטנים וכיס נוסף עם רוכסן

מאפיינים עיקריים

  • תא תרמי מבודד לשקית שתייה
  • תא קדמי גדול לאחסנה, כולל כיסים ורוכסנים
  • תא קטן עליון למפתחות וציוד קטן
  • תא קדמי מתרחב לקסדה או ציוד גדול אחר
  • צמד כיסי גישה מהירה בצידי התיק
  • נפח כולל 8 ליטר
  • גב התיק קשיח, מותאם ארגונומית לגב הרוכב ומאוורר
  • מערכת רתמות מתכווננות, ללא שרכי רצועות
  • שקית שתייה בנפח 2 ליטר (אופציה ל-3 ליטר) עם מבנה קשית וסגירה ייחודית
  • צינורית שתייה פריקה בשליפה מהירה
  • משקל כולל 0.8 ק"ג
תא תרמי מבודד טמפרטורה לשקית השתייה
תא תרמי מבודד טמפרטורה לשקית השתייה

תפעול וחוויית שימוש

נתחיל דווקא בשקית השתייה, שכן היא מציעה שני פיצ'רים שמאוד אהבנו.

ראשית, פתיחת השקית, סגירתה ונעילתה מתבצעים על-ידי מנגנון ייחודי ל-OGIO הכולל צמד שפתיים קשיחות הננעלות על-ידי צמד מנעולי פלסטיק נוחים לשימוש ולא על ידי מסילה פלסטית כמו בשאר שקיות השתייה. המנגנון מאוד נוח לשימוש.

שנית, השקית כוללת ידית אחיזה פלסטית לאורך כל אורכה, שמעבר לנוחות שבנשיאה משמשת כגורם מייצב לשקית בתוך התיק, כך שגם אם לא מחברים את השקית לחבק הסקוץ' שעל התיק – היא נשארת מיוצבת בתוך התא הייעודי לה בתיק.

פרט לאלו, צינורית השתייה כוללת חיבור מהיר אל השקית, ובקצה של הפה ישנו מפרק אשר נפתח כאשר הפייה ב-90 מעלות ונסגר ב-0 או 180 מעלות. יעיל, נוח ושימושי.

ניתוק הצינורית מהשקית וכן הפתח הגדול של השקית נוחים מאוד דווקא לאחר השימוש, כשרוצים לייבש את השקית כדי שלא תצבור עובש ופטריות.

שקית השתייה בנפח 2 ליטרים, אולם ניתן להחליפה לשקית של OGIO בנפח 3 ליטרים.

מנגנון הנעילה של שקית השתייה וכן ידית הנשיאה המייצבת
מנגנון הנעילה של שקית השתייה וכן ידית הנשיאה המייצבת

התיק עצמו עשוי מחומרים איכותיים, והוא תפור ומגומר ברמה גבוהה.

התא האחורי של שקית השתייה כולל בידוד תרמי בשני צדדיו כך ששקית השתייה תשמור על הטמפרטורה זמן רב ככל האפשר. בקצהו העליון ישנה רצועת סקוץ' לקיבוע שקית השתייה. צינור השתייה יוצא מפתח עליון – כמקובל בתיקי שתייה, ומתקבע לרצועה הימנית או השמאלית על-ידי חבק סקוץ' נוח לשימוש. את קצה הצינורית מחזיקים קרוב לפה הרוכב על-ידי חבק פלסטי עם שליפה מהירה. שוב, נוח ושימושי.

התא הקדמי, המרופד בבד צהוב זוהר, כולל תא ראשי לחפצים גדולים יותר, צמד כיסים קטנים, ועוד כיס גדול יותר שנסגר עם רוכסן. בנוסף יש תא חיצוני נוסף הנסגר עם רוכסן ומשמש לציוד אלקטרוני ולמפתחות, והוא יעיל ביותר. פרט לאלו יש צמד כיסים צדדיים קטנים, וכן כיס חיצוני גדול שנפתח עם צמד קליפסים, ומיועד לחפצים גדולים כמו קסדה נוספת או סווטשירט – פיצ'ר מעולה דווקא לרוכבי כביש לדעתנו.

גב התיק עשוי מחומר קשיח למדי, והוא כולל כריות לתמיכת התיק על הגב ולתמיכה בו. כפועל יוצא הוא מפחית את כמות הזיעה שהגב מייצר, ונראה שגם פה הושקעה מחשבה רבה.

החלק האחורי של התיק והרצועות
החלק האחורי של התיק והרצועות

אהבנו מאוד את הרצועות, שכן אלו רחבות ומפחיתות את העומס על הכתפיים, אך מעבר לזה – מנגנון כיוון אורך הרצועות והתאמתן לגוף הרוכב כוללות סקוץ' מרכזי, כך שאין פה עודפי רצועות המשתלשלות מהתיק.

הרצועות נצמדות לגוף על-ידי קליפס מרכזי אחד, כשישנם 2 קליפסים נוספים – אחד לכל רצועה – אותם אין צורך לפתוח אחרי הכיוון הראשוני והתאמת התיק לגוף הרוכב.

רכבנו עם הבאחה גם ברכיבת אנדורו כשלגופנו חליפת לחץ, גם בכביש עם מעיל קורדורה, וגם השתמשנו בו בחיי היום-יום. בשלושת המקרים לא היינו צריכים לכוון את הרצועות לאחר הכיוון הראשוני והחד-פעמי, והתיק התאים בדיוק למידת גופנו.

שקית השתייה והצינורית עם החיבור המהיר
שקית השתייה והצינורית עם החיבור המהיר

סיכום ועלויות

ה-OGIO באחה הוא תיק שתייה טכנולוגי, פונקציונלי ואיכותי – מהיותר איכותיים שיש לתעשייה להציע.

הוא עשוי מחומרים איכותיים, רמת הגימור שלו גבוהה, והושקעה בו מחשבה רבה על כל פרט ופרט על מנת להעניק את חוויית המשתמש הגבוהה ביותר, או במילים אחרות – שלא תצטרכו להתעסק עם התיק ברכיבה ושלא תרגישו אותו.

אהבנו מאוד דווקא את שקית השתייה עם הנעילה הייחודית ועם הקיבוע לכל אורכה.

כמוצר פרימיום, מחירו של הבאחה אינו זול – 569 ש"ח. בחו"ל, אגב, הוא נמכר בין 400 לבין 570 ש"ח, כך שהמחיר הישראלי הוגן למדי לטעמנו.

הוא עולה יותר מתיקי שתייה פשוטים יותר, אולם הוא גם מציע יותר. רוכבים שמשתמשים בתיק השתייה שלהם בצורה מסיבית, כמו למשל רוכבי אנדורו, ימצאו את ה-OGIO באחה כפתרון מעולה לתיק שתייה.

הרצועות וההידוק
הרצועות וההידוק
איכותי מאוד ומצוין לרוכבי אנדורו
איכותי מאוד ומצוין לרוכבי אנדורו
עם קסדה מלאה מחוברת לתיק
עם קסדה מלאה מחוברת לתיק

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Duke Competition

בולמי המרוצים של WP – עכשיו בישראל

בולמי ה-Cone Valve וה-Trax של WP - חברת הבת של ק.ט.מ - מגיעים ארצה בייבוא של ד.ל.ב מוטוספורט למותגים ודגמים רבים

7 תגובות

  1. אין על המוצרים של Ogio, בנוגע למחיר – ניתן למצוא בזו"ל למי שקופץ לביקור בארה"ב יכול לקנות אותו ב- 315 ש"ח בלבד (כולל משלוח חינם).

    https://www.rockymountainatvmc.com/p/1520/76010/Ogio-Baja-2L-Hydration-Pack

  2. כל דבר במדינה הזאת, זה שוד לאור יום .

  3. "כמוצר פרימיום, מחירו של הבאחה אינו זול – 569 ש"ח. בחו"ל, אגב, הוא נמכר בין 400 לבין 570 ש"ח, כך שהמחיר הישראלי הוגן למדי לטעמנו."

    "חסרונות: מחיר"

    אף פעם לא הבנתי אתכם, המוצר הוא מוצר פרימיום, שמתומחר במחירו הרשמי די קרוב לחו"ל, וזה לפני מבצעים, הנחות וכו'.

    אז מה הכוונה שהמוצר יקר? מה הכוונה שהחסרון שלו הוא המחיר?

    האם יש תיקים אחרים שנותנים מה שהוא נותן בחצי מחיר? אם כן, אז הוא באמת יקר. אבל אין, אז למה הוא בכל זאת יקר לדעתכם?

    אם יש תמורה לאגרה, ונראה שיש, כי לא מצאתם חסרונות אחרים לציין, אז למה החלטתם שהמוצר יקר?

    אני לא מבין את הגדרת "פולגז " ל"יקר" ול"חיסרון: מחיר", נראה שכעיתונאים אתם מחייבים את עצמכם לכתוב חיסרון כלשהו כדי לא לצאת פרסומיים או לקקנים או אני לא יודע מה, ותמיד כשיש אופנוע טוב או מוצר טוב ולא מצאתם משהו רע אתם מציינים מחיר כחסרון…

    • אני מניח שההשוואה היא לתיקי גב אחרים, והוא אכן נמצא בקצה היקר של הסקאלה.
      הטיעון שלך מצחיק, כי הוא יכול לעבור גם לכיוון השני –
      למה ביתרונות מציינים – איכות חומרים? המוצר הוא מוצר פרימיום במחיר פרימיום, ולכן ברור שאיכות החומרים שלו מעולה.
      האם יש תיקים אחרים במחיר הזה שאיכות החומרים שלהם היא חצי מהאיכות של התיק הזה? אם כן, זה אכן יתרון. אם לא, אז זה לא יתרון, זה האיכות המצופה מתיק כזה.

      אני מניח שהבנת את ההקבלה…

  4. ההקבלה שלך די אומרת שמבחני דרכים וציוד הם מיותרים, כי מה שיקר הוא טוב, ומה שזול הוא באיכות פחותה, ונפעל לפי הכלל אצבע הזה.

    אני אומר משהו אחר,
    עושים מבחן ומציינים את כל הגורמים, איכות מחיר וכו'. אם מציינים שהמחיר יקר, אז אני מניח כקורא, שאם צויין שהמחיר הוא חיסרון, אז המוצר הנבחן ככל הנראה לא שווה את הכסף, או תומחר בחזירות.
    500 שקל לתיק, זה יכול להיות יקר או זול בהתאם לתמורה שהוא נותן, בתיק הספציפי הזה יש תמורה לאגרה, ולא הייתה מילה רעה לומר עליו אלא להפך, ועדיין מציינים שהוא יקר, אז אני כקורא, לא מבין.

    אם יש מתחרים, שנותנים את מה שהתיק הזה נותן, או אפילו יותר, ובמחיר נמוך יותר, אז כן, התיק הזה ייחשב יקר. אבל אני לא מכיר כזה, ופולגז לא ציינו כזה, אז כקורא, מה אני מבין?

    אני מבין, שהתיק לא שווה את הכסף, כי אמרו שהוא יקר.
    אני מבין, שאין לו מתחרים, כי לא צוינו כאלו.
    אני מניח, שזו פרסומת.

    • השורה האחרונה שלך די מסכמת את כל הכתבה.
      אני לא נגד פרסומת או כתבה ממומנת (האתר בחינם לקוראים אבל מישהו צריך לשלם לכותבים) אך ראוי לציין שהיבואן כנראה שילם עבור הכתבה!!!

  5. נראה כמו חיקוי לkriega r20. אני מעדיף את הקריגה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO