שוק אופנועי האנדורו המקצועיים ממשיך להתפתח ולשבור שיאים. בשנת 2017 נמכרו בישראל 1,255 אופנועי אנדורו מקצועיים, ברישוי צהוב בלבד – בלי רישוי אפור שמוסיף עוד כמה עשרות אופנועי אנדורו וכמה מאות אופנועי מוטוקרוס.
הגידול בשנת 2017 התמתן משמעותית משנים קודמות, אולם זהו עדיין גידול יפה של 14.4%, בזמן ששוק האופנועים כולו גדל ב-7.6%. במספרים מדובר על 1,255 אופנועי אנדורו שנמכרו השנה בישראל. זהו המשך המגמה של גידול בשוק האנדורו – מגמה שהחלה לפני עשור והביאה את תחום האנדורו לגבהים חסרי תקדים. נזכיר שבשנת 2005 נמכרו בישראל כ-80 אופנועי אנדורו בסך הכל, רובם ככולם למתחרים באליפות ישראל באנדורו, ואילו כיום רוב רובם של אופנועי האנדורו החדשים – כאמור 1,255 כלים – נרכשים על ידי רוכבי תחביב של סופי שבוע, והיערות מלאים בהם.
577 מאותם 1,255 כלים הם של ק.ט.מ, כלומר 46% מסך המכירות הם כלים קטומים. תוסיפו לזה עוד 238 כלים של המותג הנוסף של ק.ט.מ – הוסקוורנה, ותקבלו שהחברה ממטיגהופן מחזיקה בכ-65% משוק אופנועי האנדורו בישראל. כלומר 2 מתוך 3 אופנועי אנדורו שנמכרים בישראל מגיעים מהחברה האוסטרית. הנתון הזה מקביל פחות או יותר, אגב, גם למה שקורה בשאר העולם.
בטא עושה קאמבק יפה לשוק הישראלי, עם 109 אופנועי אנדורו (ועוד 2 אופנועי טריאל), וגם ימאהה מחזיקה בנתח יפה של יותר מ-10% עם צמד ה-WR250F וה-WR450F – בסך הכל 133 כלים ב-2017.
נתון מעניין נוסף: 596 כלים שנמכרו השנה הם בעלי מנוע דו-פעימתי, כלומר 47.5% מכלל המכירות. מתוכם 352 בנפח 250 סמ"ק, 217 כלים בנפח 300 סמ"ק, והשאר 125 סמ"ק. זהו המשך המגמה של מעבר מ-300 סמ"ק ל-250 סמ"ק, ובנוסף אפשר לראות בבירור שמאז שק.ט.מ / הוסקוורנה הפסיקה לייצר את ה-TE125 / 125EXC ברישוי כביש – מכירות ה-125 נמצאות בצלילה חופשית, למרות שנמכר פה כבר כמה שנים ה-TM EN125 ולאחרונה נכנס גם השרקו SE-R125.
אופנוע האנדורו הנמכר בישראל ב-2017 הוא הק.ט.מ 250EXC הדו-פעימתי (גרסת הקרבורטור של 2017 וגרסת ההזרקה של 2018) – שממנו נמכרו לא פחות מ-212 יחידות. המספר הזה, אגב, מציב אותו כאופנוע השני הנמכר ביותר בישראל, מיד אחרי ההונדה CB500X. במקום השני ק.ט.מ 250EXC-F מרובע הפעימות עם 107 יחידות, כשמספר דומה מכר ה-350EXC-F (אין נתון מדויק ל-350EXC-F, שכן הוא נרשם תחת אותו קוד דגם של ה-450EXC-F, ומשניהם יחד נמכרו השנה 150 כלים). במקום הרביעי ימאהה עם ה-WR250F שממנו נמכרו 78 כלים, ובחמישי הוסקוורנה עם ה-TE250 הדו-פעימתי.
טבלת מכירות מלאה אופנועי אנדורו לשנת 2017 – לפי דגם
יצרן | דגם | מס' כלים |
---|---|---|
ק.ט.מ | 250EXC | 212 |
300EXC | 54 | |
250EXC-F | 107 | |
350EXC-F / 450EXC-F | 150 | |
500EXC-F | 22 | |
פרירייד 250 | 32 | |
סה"כ ק.ט.מ | 577 | |
הוסקוורנה | TE250 | 76 |
TE300 | 72 | |
FE250 | 44 | |
FE350 | 38 | |
FE450 | 3 | |
FE501 | 5 | |
סה"כ הוסקוורנה | 238 | |
ימאהה | WR250F | 78 |
WR450F | 55 | |
סה"כ ימאהה | 133 | |
בטא | 250RR | 12 |
300RR | 35 | |
350RR | 18 | |
480RR | 4 | |
קרוסטריינר 250 | 9 | |
קרוסטריינר 300 | 31 | |
סה"כ בטא | 109 | |
שרקו | SE-R125 | 12 |
SE-R250 | 8 | |
SE-R300 | 18 | |
SEF-R250 | 7 | |
SEF-R300 | 8 | |
SEF-R450 | 4 | |
סה"כ שרקו | 57 | |
TM רייסינג | EN125 | 12 |
EN144 | 3 | |
EN250 | 3 | |
EN300 | 7 | |
EN250F | 8 | |
EN450Fi | 2 | |
סה"כ TM רייסינג | 35 | |
הונדה | CRF250X | 17 |
CRF450X | 3 | |
CRF450R | 12 | |
סה"כ הונדה | 32 | |
KL (קוואסאקי) | KL250F | 17 |
KL450F | 6 | |
סה"כ KL | 23 | |
פנטיק | סה"כ פנטיק | 21 |
SWM | RS300R | 8 |
RS500R | 6 | |
סה"כ SWM | 14 | |
ולנטי (סוזוקי) | סה"כ ולנטי | 10 |
AJP PR5 | סה"כ AJP PR5 | 6 |
סה"כ כללי | 1,255 |
חדשות עצובות מאוד, עדיף אופניים – יותר בריא לגוף, לנפש ולסביבה.
התבלבלת עם התפריט של- הטבעונית תל אביב יפו…
פולגז זה דבר שקיים באופנוע תיודע, מה עצוב לך כל כך בכתבה? אם הנפש הסחית שלך מתייסרת מזיהום של עוד כמה מאות כלים בשנה תקרא באתר אופניים