דף הבית / מכונות / אופנועי מערכת / אופנועי מערכת: הוויסטרום 1000 של אסף רחמים
top_1361

אופנועי מערכת: הוויסטרום 1000 של אסף רחמים

אסף רחמים רכב על הויסטרום 1000 שלו 50 אלף ק"מ בשנה ורבע; לכבוד המאורע האופנוע קיבל צביעה חדשה וייחודית

ההחלטה למכור את המכונית ולחזור לאופנוע הייתה חד-משמעית. המטרה: הנאה מלאה מרכיבה על אופנוע שיתאים לי בדיוק.

בכל מזג אוויר, בכל עונה וכל מצב העדפתי לוותר על אופציה של 4 גלגלים ולבחור באופנוע שיהיה כלי התחבורה היחיד שלי. בתור צלם עצמאי, כמות הק"מ שאני עובר בשנה לא קטנה, והיא תהיה מהנה ויעילה הרבה יותר על שני גלגלים. אם הייתי צריך לבחור אופנוע לפנאי בלבד, למספר שעות בשבוע, יכול להיות שהבחירה הייתה משהו פחות פרקטי עם הרבה יותר הספק, אופנוע הרבה יותר ממוקד. אבל כאמור – תחבורה יומיומית הייתה בראש מעייני.

רכיבה למרום גולן - גם בשלג
רכיבה למרום גולן – גם בשלג

על הפרק עמדו מספר אופנועים שטענו לכתר, לכולם מכנה משותף פשוט: אדוונצ'ר או אופנוע תיור שיאפשר התניידות עם הרבה ציוד צילום, הרבה ק"מ, בכל מזג אוויר. ויסטרום 1000 חדש עם סט מזוודות-צד עמד בתקציב ובכל הדרישות שלי. אחרי נסיעת מבחן מהנה, הבנתי עד כמה ההחלטה לחזור לאופנוע הייתה נכונה. מכאן מתחילה החוויה שמלמדת עד כמה פאן טהור לא תלוי רק בטבלאות נתונים ובהספק מנוע. נסיעה לפגישת עבודה קצרה מתארכת בדרך הלוך ומתארכת עוד יותר בדרך חזרה. האופנוע כבר לא מייצג מבחינתי כלי תחבורה בלבד, אלא בעיקר חוויה.

הק"מ השנתי שלי עומד על כ-40 אלף ק"מ, וכעת – שנה וארבעה חודשים אחרי רכישת הויסטרום, מד המרחק המצטבר עומד על קצת יותר מ-50 אלף ק"מ.

במהלך התקופה הוחלפו צמיגי הבריג'סטון המקוריים בפירלי סקורפיון טרייל 2, שהוחלפו בחודש האחרון במישלין אנאקי 3. טווח ממוצע של 25 אלף ק"מ לכל סט צמיגים. הצמיגים הוחלפו ב'אופנועי השרון', שם אני גם מטפל באופנוע באופן שוטף. האופנוע נכנס לטיפול בכל 12,000 ק"מ, וזה מאוד נוח לי כי המוסך עובד גם ביום שישי.

גם רכיבה מנהלתית הופכת לפאן טהור (צילום: רמון בידר)
גם רכיבה מנהלתית הופכת לפאן טהור (צילום: רמון בידר)

מבחינת תוספות, מיגון הרוח המקורי הוחלף באחד יעיל יותר של 'קאפה', ומגן מנוע ומגני ידיים של אותה החברה התווספו גם הם בהמשך. את התוספות רכשתי ב'אבנוע', שם יש למועדון הויסטרום 20% הנחה קבועה כך שהמחירים יצאו סבירים. רק המושב מרגיש קצת קשה, אבל איתו אני חי בינתיים בשלום. לקראת החורף אבדוק אופציה להוספת ידיות מחוממות ומושב תחליפי נוח יותר. אעדכן.

בק"מ ה-49,300 חגגתי את ה'תקלה' הראשונה: נורת התאורה הראשית נשרפה והוחלפה בחדשה.

בצד הטכני של הרכיבה (יש גם כזה) ההתנהגות הדינמית בכבישים מפותלים, התאוצה ועוצמת הבלימה, נותנים מענה מעולה לדרישות שלי, כך שהויסטרום 1000 נותן לי מענה מלא לשילוב בין כלי תחבורה נוח ויעיל ליום-יום לבין כלי פנאי כיפי ומהנה בשביל הנשמה.

מאחר וטבלאות הספק מעניינות בעיקר בצד הטכני, מבחינתי הפן הוויזואלי של האופנוע חשוב לא פחות. הרעיון של לקחת אופנוע חדש מהניילון ישר לאמן צביעה היה מבחינתי סוג של חלום. הויסטרום הגיע בצביעה של שחור ולבן, והיה חייב טבילה בהרבה צבע.

לרגל חגיגות 50 אלף הק"מ נכנס האופנוע לצביעה ייחודית אצל ארז דרור. ארז קיבל יד חופשית לצביעה, כשההשראה לסכמת הצביעה נלקחה מקסדת שטח של שואי מדגם VFX-W בגרסה של צבעי ההסוואה – TURMOIL TC-1. מהתוצאה אני מאוד מרוצה!

צביעה ייחודית של ארזדרור - בהשראת קסדה של שואי
צביעה ייחודית של ארז דרור – בהשראת קסדה של שואי

גלריית התמונות באה להעביר חלק קטן מהחוויה.

אודות אסף רחמים

אסף רחמים
צלם העל המטורלל. ניסה להתנחם במשך זמן ארוך מדי ברכיבה על ניקון אימתנית, למשפחה הצטרף ויסטרום, הניקון תפסה מקום של כבוד בתא מרופד ועכשיו אפשר להגיד שהשמחה גדולה. אסף מנסה לחבר בכל פריים את התחומים השונים בצילום, ספורט מוטורי, צילום אווירי, מתחת למים, נופים. שואלים את עצמכם איך עושים את זה? הפסיכיאטר שלו שואל עד היום למה בכלל עושים את זה

עשוי לעניין אותך

Ducati 851 Strada 89 1

נוסטלגיה: דוקאטי 851 ו-888

ה-851 היה אופנוע הקצה של דוקאטי בשנות ה-80, והוא הוחלף בהצלחה על ידי ה-888; מנוע וי-טווין מתקדם, הרבה אדום, והצלחה גדולה במסלולים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן