לפני 20 שנה ימאהה חשפה את ה-YZF-R1 המקורי – אופנוע שהיה חלק משמעותי ממרוץ החימוש היפני בקטגוריית הסופרבייקס ליטר. כעת, משחררת ימאהה גרסת הומאג' לאותו R1 אייקוני, המיועדת למסלול בלבד ומגיעה עם מכלולי קצה שתפקידם לקצץ זמני הקפה.
ה-R1 בגרסת GYTR (ר"ת Genuine Yamaha Technology Racing – חטיבת המרוצים של ימאהה) הוא מכונת מסלול קרבית החולקת שפע חלקים משותפים עם ה-R1 העכשווי של קבוצת המרוצים של ימאהה שניצח במרוץ הסיבולת 8 השעות של סוזוקה. הוא כאמור מגיע עם רישוי ספורט בלבד, מיועד למסלולים ולא לכביש הציבורי, וייוצר במהדורה מוגבלת וממוספרת של 20 יחידות בלבד – אחת לכל שנה של ה-R1.
כך למשל, ב-R1 GYTR תמצאו את כל צמת החשמל, מחשב ניהול המנוע והמצערת המקוצרת של ה-R1 הרשמי של קבוצת הסיבולת. מלפנים תמצאו מזלג אוהלינס מסוג FGRT 219 האקסקלוסיבי, ומאחור בולם אוהלינס מדגם TTX36 GP, שזה בערך הטופ שיש לתעשייה להציע. יש גם משכך היגוי מתכוונן, גם הוא של אוהלינס, ויש מערכת פליטה של אקרפוביץ' אבולושן 2 העשויה מטיטניום ומיועדת למסלול בלבד, ללא עמידה בתקנות זיהום אוויר ורעש כאלה ואחרות. האופנוע גם מגיע עם מגני מנוע, מכסים וצירי גלגלים. יש תוספת לרדיאטור לפינוי חום טוב יותר, וגם החישוקים, הבלמים הרדיאליים של ברמבו, משולשי ההיגוי, השרשרת וגלגלי השיניים, מסך ה-TFT וכו' – כולם רכיבי קצה
בנוסף לכל החלקים הללו של ימאהה, החברה תספק גם חלקי אפטרמרקט כמו פיירינג מלא מקרבון כשעליו סכימת צביעה של ימאהה כהומאג' ל-R1 המקורי של 1998, עם לוגואים מקוריים, וגם הרצה של האופנוע על דיינו, כיוון מדויק, וסט-אפ ספציפי למערכת המתלים לכל רוכש. 20 המאושרים שיצליחו לשים יד על היצירה הזו יקבלו גם קורס רכיבת מסלול של ימאהה על אחד מהמסלולים האירופאיים.
מחירה של היצירה הזו טרם פורסם, וגם נתונים טכניים נוספים כמו משקל והספק יימסרו לרוכשים שיצליחו לשים את ידם על המכונה האקזוטית הזו.
אנחנו אומרים – וואו! על כזה אנחנו רוצים לתת גז! במסלול כמובן.