דף הבית / גריד / כניסה בהחלקה לפנייה – אמנות השליטה (וידאו)
image020

כניסה בהחלקה לפנייה – אמנות השליטה (וידאו)

איך להכניס אופנוע לפנייה 'על הצד'? מדריך מקוצר

עשו פדיחות: אביעד אברהמי, אריאל אלסיבוני, אייל פרדר; צילום ועריכה: אסף רחמים

להיכנס לפנייה בהחלקה זה כיף. זה לא פשוט, אבל זה תמיד נראה טוב. נו טוב, כמעט תמיד. זה משהו שלוקח קצת זמן לשלוט בו ולהבין אותו. בתנאים מעוטי אחיזה זה מסובך פחות, אבל ככל שהאספלט טוב יותר והצמיג אוחז יותר – זו הופכת להיות פעולה קשה ומחייבת יותר.

ה-Z800 דורש כאן המון מחויבות. יש המון אחיזה בצמיג האחורי, וצריך להגיע מהר לפנייה ולהשתמש חזק בשני הבלמים בשביל להוציא את הזנב שלו
ה-Z800 דורש כאן המון מחויבות. יש המון אחיזה בצמיג האחורי, וצריך להגיע מהר לפנייה ולהשתמש חזק בשני הבלמים בשביל להוציא את הזנב שלו

עשינו על זה וידאו קצר, עם שלושה אופנועים שונים מאוד, רק בשביל להמחיש את הטכניקה המדוברת. לא קל לקחת אופנועי מבחן שעולים ביחד כמה מאות אלפי שקלים להדגים את העניין הזה ולהחזיר אותם שלמים. אז היינו עדינים.

בכוונה בחרנו שלושה כלים שונים מסגמנטים שונים לגמרי. הראשון הוא ק.ט.מ דיוק 690 (מחיר 74,000 ש"ח, מחיר מבצע 62,000 ש"ח) – שהוא הברור מאליו באייטם כזה. סוג של סופרמוטו, צילינדר גדול, תנוחה זקופה, קלאץ' מחליק – כל מה שצריך כדי להוציא את האופנוע על הצד בקלות. השני הוא סוזוקי ויסטרום 1000 (מחיר 99,900 ש"ח) – אדוונצ'ר גדול ממדים שבשל גודלו, אורכו ומשקלו התגלה כנעים במיוחד להוציא על הצד. ככשולטים בטכניקה – עם אדוונצ'ר גדול זה הכי כיף כי הכל בהילוך איטי ואין הפתעות. השלישי הוא קאוואסאקי Z800 (מחיר 71,985 ש"ח) – נייקד יפני כמעט גנרי עם הרבה משקל על האחורי וכפועל יוצא המון אחיזה. לא היה קל להוציא אותו, אבל לא הייתה לו ברירה. אגב, לשני היפנים יש מערכת ABS בלתי ניתנת לניתוק (של הק.ט.מ מתנתקת בלחיצת כפתור), אז אתם מוזמנים לנחש איך בכל זאת הוצאנו אותם על הצד…

אנחנו מצרפים מדריך קצר שמתאר מה צריך לעשות בכדי להכניס את האופנוע, כל אופנוע, לפנייה בהחלקה. לא אנחנו כתבנו את זה. מצאנו את זה באינטרנט. באמת.

  1. שאל אופנוע מחבר
  2. סע לפינה מבודדת
  3. התקרב לפנייה במהירות גבוהה
  4. סגור גז
  5. הפעל את הבלם הקדמי
  6. הורד שלושה הילוכים
  7. שחרר בעדינות את המצמד והשאר אותו לחוץ לכדי חצי ממהלכו
  8. לטף את רגלית הבלם האחורי
  9. כוון את האופנוע בעזרת הכידון ותנועות פלג גוף עליון
  10. חזור על סעיפים 3 עד 9 עד שהאופנוע נשבר
  11. זרוק את האופנוע בשדה
  12. התקשר למשטרה ודווח על האופנוע כגנוב
  13. התקשר לחבר שיבוא לאסוף אותך

אזהרה: אין באמור לעיל המלצה לרכיבה לא חוקית, לשימוש לרעה באופנוע של חבר או לדיווח שקרי לכוחות החוק. תכל'ס לא היינו עושים את זה. בחיים.

ויסטורם 1000 על הצד. גדול וארוך - זה אומר שהכל קורה לאט יחסית ונוסך המון ביטחון ברוכב
ויסטורם 1000 על הצד. גדול וארוך – זה אומר שהכל קורה לאט יחסית ונוסך המון ביטחון ברוכב
הדיוק 690 עושה את זה בקלות. קטן, קל, קלאץ' מחליק - כל מה שצריך בשביל לעשות את זה. בגלל שזה אייטם עם ניחוח קל של אקשן - אלסיבוני השקיע ושם כפפות
הדיוק 690 עושה את זה בקלות. קטן, קל, קלאץ' מחליק – כל מה שצריך בשביל לעשות את זה. בגלל שזה אייטם עם ניחוח קל של אקשן – אלסיבוני השקיע ושם כפפות

אודות admin

עשוי לעניין אותך

KTM-Duke790-Prototype-069

ק.ט.מ דיוק 790 אבטיפוס במבחן: למלא את החלל

גרסת האבטיפוס של הק.ט.מ דיוק 790 החדש, בעל מנוע הטווין המקבילי, מתגלה כאמת מידה חדשה בקטגוריה; הביצועים - ק.ט.מ; מחכים בקוצר רוח לגרסה הסדרתית

תגובה אחת

  1. תגובות זועמות על אופנועים מרוסקים בעוד 3… 2…
    :)

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO