עשו פדיחות: אביעד אברהמי, אריאל אלסיבוני, אייל פרדר; צילום ועריכה: אסף רחמים
להיכנס לפנייה בהחלקה זה כיף. זה לא פשוט, אבל זה תמיד נראה טוב. נו טוב, כמעט תמיד. זה משהו שלוקח קצת זמן לשלוט בו ולהבין אותו. בתנאים מעוטי אחיזה זה מסובך פחות, אבל ככל שהאספלט טוב יותר והצמיג אוחז יותר – זו הופכת להיות פעולה קשה ומחייבת יותר.
עשינו על זה וידאו קצר, עם שלושה אופנועים שונים מאוד, רק בשביל להמחיש את הטכניקה המדוברת. לא קל לקחת אופנועי מבחן שעולים ביחד כמה מאות אלפי שקלים להדגים את העניין הזה ולהחזיר אותם שלמים. אז היינו עדינים.
בכוונה בחרנו שלושה כלים שונים מסגמנטים שונים לגמרי. הראשון הוא ק.ט.מ דיוק 690 (מחיר 74,000 ש"ח, מחיר מבצע 62,000 ש"ח) – שהוא הברור מאליו באייטם כזה. סוג של סופרמוטו, צילינדר גדול, תנוחה זקופה, קלאץ' מחליק – כל מה שצריך כדי להוציא את האופנוע על הצד בקלות. השני הוא סוזוקי ויסטרום 1000 (מחיר 99,900 ש"ח) – אדוונצ'ר גדול ממדים שבשל גודלו, אורכו ומשקלו התגלה כנעים במיוחד להוציא על הצד. ככשולטים בטכניקה – עם אדוונצ'ר גדול זה הכי כיף כי הכל בהילוך איטי ואין הפתעות. השלישי הוא קאוואסאקי Z800 (מחיר 71,985 ש"ח) – נייקד יפני כמעט גנרי עם הרבה משקל על האחורי וכפועל יוצא המון אחיזה. לא היה קל להוציא אותו, אבל לא הייתה לו ברירה. אגב, לשני היפנים יש מערכת ABS בלתי ניתנת לניתוק (של הק.ט.מ מתנתקת בלחיצת כפתור), אז אתם מוזמנים לנחש איך בכל זאת הוצאנו אותם על הצד…
אנחנו מצרפים מדריך קצר שמתאר מה צריך לעשות בכדי להכניס את האופנוע, כל אופנוע, לפנייה בהחלקה. לא אנחנו כתבנו את זה. מצאנו את זה באינטרנט. באמת.
- שאל אופנוע מחבר
- סע לפינה מבודדת
- התקרב לפנייה במהירות גבוהה
- סגור גז
- הפעל את הבלם הקדמי
- הורד שלושה הילוכים
- שחרר בעדינות את המצמד והשאר אותו לחוץ לכדי חצי ממהלכו
- לטף את רגלית הבלם האחורי
- כוון את האופנוע בעזרת הכידון ותנועות פלג גוף עליון
- חזור על סעיפים 3 עד 9 עד שהאופנוע נשבר
- זרוק את האופנוע בשדה
- התקשר למשטרה ודווח על האופנוע כגנוב
- התקשר לחבר שיבוא לאסוף אותך
אזהרה: אין באמור לעיל המלצה לרכיבה לא חוקית, לשימוש לרעה באופנוע של חבר או לדיווח שקרי לכוחות החוק. תכל'ס לא היינו עושים את זה. בחיים.
תגובות זועמות על אופנועים מרוסקים בעוד 3… 2…