- יתרונות: סוללה ומשך זמן ללא טעינה, איכות שמע, כפתורים גדולים ונוחים לשליטה, ממשק בעברית
- חסרונות: גודל פיזי
- שורה תחתונה: מערכת תקשורת טובה ואיכותית ללא יומרות מיוחדות
- מחירים: 1,400 ש"ח ל-TOUR (ספורט – 1,150 ש"ח, אורבאן – 750 ש"ח)
- יבואן: ארנב אנרגיה (מטרו מוטור)

נראה שתחום הדיבוריות – כמו תחומי הייטק רבים אחרים – הגיע לרוויה. תקן בלוטות' 4 לא התעדכן כבר מספר שנים, אין פריצות דרך משמעותיות בתחום הסוללות או יכולות העיבוד, ולכן רוב מערכות התקשורת לקסדות מכילות את אותו סט בסיסי של פיצ'רים: כולן יחזיקו יום רכיבה מלא ולפעמים אפילו הרבה מעבר לזה, כולן ינגנו מוזיקה, יקבלו שיחות ויעבירו את הנחיות הווייז. בגלל הרוויה הזאת כל חברה מחפשת לתת זווית מיוחדת משלה לדיבורית כדי לגרום לכם לקנות דווקא את שלה. האחת תחבר מצלמת דרך לדיבורית, השנייה תאפשר שיחות קבוצתיות של עד 10 או 15 רוכבים, ובאינטרפון דווקא פנו לייצר מערכת תקשורת אמינה ויעילה שעושה את מה שעבורו קונים דיבורית.
מפרט טכני
הליין החדש של אינטרפון מציע 3 רמות של מערכות תקשורת: אורבאן, ספורט ותור. האורבאן היא הבסיסית ביותר ואילו התור מכילה את כל הפיצ'רים האפשריים ולכן היא גם היקרה ביותר, והיא זו שנבחנת כאן.
דגם URBAN
- רדיו מובנה בעל 8 תחנות וחיפוש אוטומטי (מתקבע אוטומטית על התחנות עם הקליטה הטובה ביותר)
- אינטרקום בין רוכב למורכב (עד 100 מטר)
- עד 12 שעות שיחה / אינטרקום
- 1,000 שעות המתנה
- אניקום – מאפשר חיבור לדיבוריות של יצרנים אחרים
- טעינה מהירה (שעתיים)
- ממשק משתמש פשוט
- חיוג מהיר
- חיוג קולי
- טעינה באמצעות כבלMICRO USB סטנדרטי
דגם SPORT
כל מה שבדגם אורבאן, ובנוסף:
- אינטרקום בין 4 רוכבים בשיחה בטווח של עד 1,000 מ'
- עד 15 שעות שיחה / אינטרקום
- מעבד דיגיטלי בתדר MHz 80 לשיפור חווית הסאונד (DSP)
- VOX – הפעלה קולית למערכת האינטרקום
דגם TOUR
כל מה בדגם ספורט, ובנוסף:
- אינטרקום בין 4 רוכבים בשיחה בטווח של עד 1,500 מ'
- עד 20 שעות שיחה / אינטרקום
- טעינה מהירה – עד 80% בשעה הראשונה
- MIX – שילוב שיחת אינטרקום בזמן האזנה לרדיו
- מטען נייד המגיע כחלק מהערכה

הפיצ'רים כוללים ויסות אוטומטי של עוצמת הקול בהתאם לרעשי הדרך, רדיו מובנה עם תחנות שמורות, שליטה בדיבורית ובהגדרות שלה באמצעות אפליקציה ופקודות קוליות, וכמובן שמיעת מוזיקה וקבלת פקודות קוליות מהווייז או כל אפליקציית GPS אחרת. עד כאן הכל סטנדרטי. בנוסף לדברים הסטנדרטיים קיימת אפשרות לשתף את הנוסע במוזיקה המושמעת בטלפון, ואפילו לשתף אותו בשיחות הטלפון עצמן. הדיבורית מתחברת לשיחה עם מרבית הדיבוריות החדשות של החברות האחרות, ותומכת בעד ארבע משתתפים בשיחת אינטרקום אחת.
הדיבורית תומכת בתקן 4.2 של בלוטות' (שבקצרה אומר שהיא מתחברת למכשיר מיד עם ההדלקה), עמידה במים, וכוללת סוללה מסיבית שתומכת על פי החברה בעד 20 שעות שיחה ואלף שעות המתנה, ובנוסף כוללת מרכיב יכולת טעינה מהירה, כך שתוך עשרים דקות טעינה ניתן לקבל שש שעות עבודה, ותוך שעה טעינה להגיע לשמונים אחוז סוללה. זהו פיצ'ר שימושי וחשוב מאוד בימינו – נגמרה הסוללה? עצירה קטנה בתחנת הדלת ויש לך מספיק סוללה לחצי יום נוסף של טיול.
בתוך הערכה מגיעה הדיבורית עצמה, מספר קליפסים להתקנה עם תופסן או מדבקה, סט רמקולים, מיקרופון בום ומיקרופון חוטי (לקסדה פתוחה או סגורה בהתאמה), וכן כבר מיקרו USB ומטען נייד קטן – שעשוי להיות שימושי גם לטלפון הנייד.

תפעול וחוויית שימוש
התקנת ערכת השמע, כמו כל מערכת תקשורת – קלה ופשוטה, כשערכת השמע מינימליסטית, וזה יתרון חשוב למי שלא רוצה סרבול על הקסדה.
הדיבורית כוללת תפריט קולי בעברית ושליטה בחלק מיכולות המכשיר באמצעות הדיבור בלבד. למען האמת מספר כי זה לא הרגיש לנו כל כך אינטואטיבי, ואחרי כמה שימושים זנחנו את הקונספט וחזרנו להשתמש בה באמצעות הסמארטפון והכפתורים.
במהלך התקופה שהדיבורית הייתה אצלנו נהנינו מאוד מהשימוש בה. היא נדלקת מהר, מתחברת מהר לסמארטפון, היא מאסיבית, ולא מרגישה זולה. אפילו הגומיה שמכסה את פתח ההטענה היא גדולה ומסיבית, וגם אחרי כל התקופה שהיא הייתה איתנו לא נראו עליה סימני שימוש כלשהם. הכפתורים גדולים, והלחיצה מורגשת גם דרך כפפות מאסיביות.
איכות השמע מצוינת. ביצענו את הבדיקה עם קסדה סגורה והסאונד של הרמקולים הסטנדרטיים היה טוב וברור – גם במהירויות גבוהות.
פיצ'ר נוסף שניסינו היה חיבור אינטרקום למערכת תקשורת של חברה אחרת – במקרה הזה סקאלה ריידר, וגם כאן לא נרשמו בעיות. ההתממשקות קלה ופשוטה, והטווח היה סביר ועמד על כמה מאות מטרים בלי הפרעות. בסך הכל טוב ויעיל.

סיכום ועלויות
ה-TOUR של אינטרפון היא דיבורית מודרנית וטובה, כשיתרונותיה הגדולים הם אורך חיי סוללה, כפתורים גדולים ותפעול נוח, ממשק משתמש בעברית ומערכת שמע קלה ומינימליסטית.
מחירה של גרסת ה-TOUR היוקרתית עומד על 1,400 ש"ח. הגרסאות הפשוטות והזולות יותר – הספורט והאורבאן – יעלו 1,150 ו-750 ש"ח בהתאמה. המחיר לחלוטין עומד בסטנדרט המקובל בשוק למערכות תקשורת ברמות הללו, וגם כאן אין יוצא דופן.
לסיכום – אם גורלן של מערכות תקשורת לקסדה להפוך לטוסטר – מערכת התקשורת של אינטרפון היא טוסטר מעולה ואמין שעושה טוב מאוד את מה שהוא אמור לעשות.