- יתרונות: מחיר, אחיזה, יציבות, ספיגה, היגוי, אורך חיים
- חסרונות: לא מגיעים ארצה בכל המידות
- שורה תחתונה: צמיג ספורט רדיאלי לכביש שלא נופל מצמיגי הכביש של המותגים המובילים
- מחירים: פירוט לפי מידות בסוף הכתבה
- יבואן: אבזריון
מיטאס היא חברת צמיגים צ'כית שמייצרת צמיגים כבר משנות ה-30 של המאה הקודמת. רוכבי האנדורו הישראלים מכירים את צמיגי השטח של מיטאס, שמספקים ביצועים טובים במחיר נמוך יותר משל המותגים המובילים בשוק. בנוסף לצמיגי שטח, מיטאס מייצרת גם צמיגים לקטנועים ולאופנועים קטנים, וכן צמיגים לציוד מכאני הנדסי כבד. נתון נוסף על החברה – בעבר הלא רחוק היו לה שיתופי פעולה עם יצרניות צמיגים גדולות כמו מישלין.
לאחרונה החלה מיטאס לייצר צמיגים רדיאליים לאופנועי כביש ולאופנועי אדוונצ'ר, זאת אחרי שנים ארוכות של ייצור צמיגים דיאגונליים בלבד. הצמיגים שכאן במבחן הם ה-Sport Force+ – צמיגי כביש לאופנועי ספורט, לנייקדים, לסופרמוטו ולאופנועי תיור. אלו לא צמיגי מרוץ חוקיים לכביש כמו צמיגי הקצה של המותגים המובילים, אלא צמיגי ספורט לשימוש יומיומי, ורכיבות סופי שבוע בכבישים מפותלים, וכן לימי מסלול.
ה-Sport Force+ מגיע במידות המקובלות לאופנועי כביש (פירוט ומחירים בסוף הכתבה), ועם כל התקנים המקובלים וכן סיווגי המשקל והמהירות המתאימים לאופנועי כביש סטנדרטיים, כלומר מקבילים לצמיגים שאנחנו מכירים מהמותגים המובילים.
את צמד ה-Sport Force+ במידות 120/70ZR17 ו-160/60ZR17 הרכבנו על הסוזוקי SV650 שנמצא אצלנו במבחן ארוך טווח. עד היום רכבנו עליהם כ-6,000 ק"מ – ביום יום, בטיולי סוף שבוע על כבישים מפותלים, וגם ביום מסלול על מסלול פצאל.
ביצועים
בואו נתחיל מהשורה התחתונה: המיטאס Sport Force+ הם צמיגי כביש שלא נופלים משום צמיג ספורט-כביש של מותג מוביל, בשום פרמטר, ומספקים אחיזה, יציבות, ספיגה והיגוי ברמה גבוהה ביותר. בנוסף, אורך החיים שלהם מכובד ביותר, כשאחרי כ-6,000 ק"מ נשאר על הצמיג האחורי יותר מחצי מהמדרס.
מבחינת אחיזה, המיטאס Sport Force+ נמצא בקו אחד עם צמיגים שאיתם רכבנו לאחרונה – מישלין פיילוט ספורט, פירלי דיאבלו ודאנלופ קואליפייר. שוב, אלו לא צמיגי סופרספורט או צמיגי מרוץ חוקיים לכביש, אלא צמיגי ספורט לשימוש יומיומי ורב-תכליתי. הם אינם דורשים פרק התחממות ארוך ולא מוגבלים במחזורי חימום, אלא עובדים על טווח רחב של טמפרטורות ועומסים – כמו שצמיגים לכביש אמורים לעשות.
האחיזה הייתה טובה מאוד, כמובן בהתחשב באיכות האספלט שעליו רכבנו, כולל הטיה עד לרגליות הרוכב של ה-SV650 שלנו וכולל ברכיבה על כביש רטוב ואחיזה פחות טובה. פרט לאחיזה הטובה במגוון רחב של תנאים וטמפרטורות עבודה, המיטאס מספקים תחושות יציבות והיגוי מעולים – לא פחות – ונותנים תחושה של צמיגים מהטובים ביותר שיש היום בשוק לשימושי כביש, גם תובעניים.
עם לחצי אוויר של 32 מלפנים ו-36 מאחור, בהתאם להמלצת יצרנית האופנוע, הספיגה טובה מאוד, וגם היא עומדת בקו אחד עם תחושת היציבות הטובה. שוב, כמו כל צמיג איכותי אחר שאיתו רכבנו.
גם אורך החיים מכובד בהחלט. הצמיגים המקוריים שמגיעים עם ה-SV650 הם קואליפייר של דאנלופ – צמיגי סופרספורט מדור קודם, שלדעתנו הם מוגזמים מדי לייעודו של ה-SV. הצמיג האחורי המקורי נגמר לגמרי אחרי קצת יותר מ-8,000 ק"מ. המיטאס Sport Force+ מותקן על ה-SV650 שלנו כ-6,000 ק"מ, ונראה שהוא עדיין לא הגיע למחצית מאורך חייו, כך שלהערכתנו האחורי יחזיק כ-15 אלף ק"מ עד שידרוש החלפה.
החיסרון מבחינתנו הוא שלארץ לא מיובאת כל המידות המיוצרות על-ידי מיטאס, כך שכרגע אין את המידה 120/60ZR17 שמתאימה ל-SV650 ישן.
סיכום ועלויות
להפתעתנו הגדולה, המיטאס Sport Force+ אינם נופלים מצמיגי הספורט לכביש המוכרים של המותגים המובילים, בשום פרמטר, ובנוסף מספקים אורך חיים נאה.
מחיר השוק שלהם נמוך יותר ממחירם של המותגים המובילים, כשבחלק מהמקרים – כשמשווים למחירי צמיגים מודרניים מהדור האחרון – ההפרשים משמעותיים ביותר.
המחיר המלא של המיטאס Sport Force+, כאמור במידות 120/70ZR17 ו-160/60ZR17, עומד על 1,760 ש"ח כולל מע"מ (990 ש"ח לאחורי, 770 ש"ח לקדמי), אולם לרוב תקבלו הנחה של 10%-20% ממחיר המחירון, כך שמחיר השוק שלהם עומד על סביב 1,500 ש"ח. על סט צמיגים במידות 120/70ZR17 ו-180/55ZR17 – כמו חלק נכבד מאופנועי הספורט, תשלמו סביב 1,600 ש"ח (מחיר שוק אחרי הנחה). מחיר מצוין ותחרותי בהחלט.
אם משווים למחירי שוק של צמיגים מדורות קודמים של מותגי איכות, פירלי דיאבלו למשל (1,770 ש"ח מחיר שוק לסט קדמי ואחורי במידות זהות), הרי שהפער עומד על כ-250 ש"ח לטובת המיטאס. אולם אם לוקחים להשוואה צמיגים מהדורות האחרונים, הפער גדול משמעותית. על פירלי דיאבלו רוסו 3, צמיגי ספורט בטכנולוגיה עדכנית, תשלמו 2,250 ש"ח. פירלי דיאבלו סטראדה, צמיגי ספורט-תיור, יעלו כ-1,800 ש"ח לסט.
במישלין (יבואן רשמי, לא ייבוא מקביל), תשלמו 1,980 ש"ח על פיילוט פאוור, 2,350 ש"ח על פאוור 3 ו-2,520 ש"ח על פיילוט רוד 4. כל המחירים הם מחירי שוק, אחרי הנחה יפה, ולמרות זאת הפער גדול ומגיע ל-500 עד 1,000 ש"ח למחיר השוק אחרי הנחה וכולל מע"מ והתקנה.
אם הרכיבה שלכם היא יותר מרכיבת קצה ספורטיבית ואתם צריכים צמיגים ספורטיביים ליום יום, אנחנו בהחלט ממליצים לבדוק את המיטאס Sport Force+.
את צמיגי מיטאס Sport Force+ ניתן להשיג ברשת חנויות אבזריון, ואצל המוסכים והמפיצים המורשים.
מחירון מיטאס Sport Force+
מידה | מחיר לפני מע"מ ולפני הנחה |
---|---|
110/70ZR17 | 663 ש"ח |
120/70ZR17 | 658 ש"ח |
150/60ZR17 | 762 ש"ח |
160/60ZR17 | 845 ש"ח |
180/55ZR17 | 880 ש"ח |
190/50ZR17 | 880 ש"ח |
190/55ZR15 | 935 ש"ח |
תודה לאורן זיתוני מצמיגי זיתוני על העזרה באיסוף הנתונים.
אני כבר מעל שנה רוכב עם צמיגי מיטאס, תחילה חששתי מכיוון שלא שמעתי על החברה, אבל לאחר קריאה עליהם באתרים בחו"ל הבנתי שמדובר בחברה רצינית וותיקה.
עשיתי על הצמיגים מעל 12 אלף ק"מ ורק עכשיו התחילו סימני שחיקה. אני רוכב על CB500X, רוכב רגוע, נסיעות מנהלתיות ואני רוצה לציין שהצמיגים הפתיעו אותי לטובה, גם בחורף הם העניקו אחיזה מעולה, התחממו יחסית מהר וממש נדבקו לכביש. אני ממש שמח לראות שגם פה הם קיבלו פידבק חיובי שרק מאשש את מה שאני כבר יודע.
מה שבטוח זה, שהסט הבא יהיה גם של מיטאס, באמת צמיגים מומלצים לרוכב הממוצע שמשתמש בכלי שלו לרכיבות יומיומיות.
טוב להכיר וטוב שיש עוד אופציות בשוק. בהחלט רשמתי לי את השם לבירור בחלפה הבאה שלי. מחירי הצמיגים בארץ (כמו בהרבה מוצרים אחרים, במיוחד בתחום הדו-גלגלי) מנופחים (no pun intended) בהגזמה. כניסה של עוד מותגים ועוד היצע מתבקשת ואני כצרכן הולך לפעמים דווקא ומתוך עקרון על אלו שמתמחרים בצורה הוגנת יותר -גם אם המוצר לא עומד בראש רשימת העדיפויות שלי.
בקיצור, בהחלט רשמתי לי לברר על מיטאס בהחלפה הבאה שלי. נחנקנו כבר עם המחירים כאן, נחנקנו.