דף הבית / חדשות / פיאג'ו: ה-MP3 של 2023 נחשפים רשמית
photo: Simon Palfrader©editorial use only

פיאג'ו: ה-MP3 של 2023 נחשפים רשמית

בפיאג'ו חושפים רשמית את דגמי ה-MP3 החדשים, שמגיעים בשלוש גרסאות ושני מנועים ומציעים עיצוב חדש, אלקטרוניקה מעודכנת ומערכות בטיחות מתקדמות בגרסת ה-530

בפיאג'ו חושפים בפריז דור חדש של דגמי התלת-נוטה – ה-MP3 – עם עיצוב חדש ומודרני, אלקטרוניקה מעודכנת לדגם ה-400, וגרסת 530 חדשה עם מערכות בטיחות מתקדמות למניעת התנגשויות.

לאחר חשיפה לא רשמית של דגמי ה-MP3 החדשים לשנת 2023 של פיאג'ו, נחשפים בפריז הדגמים החדשים אשר כוללים שלוש גרסאות בשני מנועים: MP3 400 hpe, לצד MP3 400 hpe ספורט עם מעט יותר אבזור ו-MP3 530 hpe Exclusive החדש. לפי פיאג'ו, מאז הצגת הכלי בשנת 2006 נמכרו מעל 230 אלף יחידות ברחבי העולם.

הדור החדש של הפיאג'ו MP3 ל-2023
הדור החדש של הפיאג'ו MP3 ל-2023

הדבר הראשון הבולט הוא העיצוב החדש והמודרני, שמשמר את הקווים המוכרים של הדור הראשון משנת 2006, אבל נותן רענון מודרני. עיצוב החלק הקדמי חדש לגמרי וחזותית נראה ארוך ורחב יותר. המשקף הקדמי קטן יותר אך אמור לספק את אותה ההגנה מהרוח, ויש גם כנפון אנכי, שעל הנייר אמור לתרום ליציבות של החלק הקדמי. יחידות תאורת ה-LED מלפנים צרות יותר, כאשר המאותתים משולבים בגוף הקטנוע. יחידת התאורה האחורית חדשה ומכילה פנס LED רוחבי, לעומת כפול בדור הקודם, כאשר מתחתיו יש מה שנראה כמו יציאת מפלטים (למרות האגזוז הבודד בצד שמאל). הכידון הוגבה ב-10 מ"מ ומדרך הרגליים הונמך ב-20 מ"מ על-מנת לשפר את הארגונומיה. יחידת מושב המורכב הוארכה והידיות הוגבהו, זאת על-מנת לשפר את הנוחות. גם רגלית הבלם חדשה וממוקמת מעט יותר לכיוון קדמת הכלי. את צג ה-LCD המיושן מחליף צג TFT חדש ומודרני בגודל 7″, עם קישוריות לסלולר ועם מערכת ניווט מובנית ואפליקציה מקורית (אופציה בגרסת ה-400 hpe), שמאפשרת גם לפתוח את המושב ואת תא המטען מרחוק. יש גם מערכת התנעה ללא מפתח.

מנוע ה-400 סמ"ק נשאר באותה הפלטפורמה עם צילינדר יחיד, ארבעה שסתומים, הזרקת דלק וקירור נוזל. ההספק לא שונה ועומד על 35.4 כ"ס ב-7,500 קג"מ, והמומנט על 3.84 קג"מ ב-5,750 סל"ד, כאשר בדור החדש הוא אמור להיות שקט וחלק יותר, וגם חסכוני מעט יותר. מנוע ה-530 סמ"ק מחליף את גרסת ה-500 הקודמת, כאשר כמו הדור הקודם ההספק עומד על 44 כוחות סוס ב-7,250 סל"ד והמומנט על 5 קג"מ ב-5,250 סל"ד. יש שלוש מפות ניהול מנוע (נוחות, אקו וספורט), בקרת שיוט חדשה, והילוך אחורי הכולל גם מצלמה אחורית. שתי הגרסאות מגיעות עם צמד חישוקי 13″ מלפנים עם צמיגים במידה 110/70 וחישוק 14″ מאחור עם צמיג במידה 140/70. מיכל הדלק מכיל 13.7 ליטרים, והמשקל עומד על 260 ק"ג בגרסת ה-400 ו-280 ק"ג בגרסת ה-530.

גרסת ה-530 הבכירה מציעה פיצ'רים ייחודיים הכוללים מצלמה האחורית אשר מוקרנת בצג החדש ומופעלת בשילוב ההילוך האחורי. יש התראה על שטחים מתים BLIS (ר"ת Blind Spot Information System) המאתרת רכבים במרחק של עד 30 מטרים ומפעילה חיווי על צג ה-TFT. יש מערכת התראה על מעבר נתיב הנקראת LCDAS (ר"ת Lane Change Decision Aid System) אשר מאתרת רכבים המגיעים במהירות מאחור ויכולים לסכן את הרוכב במעבר נתיב, כאשר גם כאן מופעל חיווי על הצג.

הדור החדש של הפיאג'ו MP3 צפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים. טרם נמסרו מחירים, ואנחנו צופים שהמחירים יהיו יקרים יותר לעומת הכלים הנוכחיים לאור השיפורים והאלקטרוניקה החדשים.

01-new-piaggio-mp3

02-new-piaggio-mp3

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Yamaha MT-09 2024 Test Dror Orpaz (5)

דגמי ימאהה מהשנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך

דגמי ימאהה MT-09 ו-MT-10, טרייסר 900, נייקן 900 ו-XSR900 משנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך לצורך החלפת חיישן מצב מצערת TPS

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן