גם דוקאטי רושמת עלייה במכירות בשנת 2016, אולם זוהי עלייה קלה בלבד של 1.2%, ובמספרים – דוקאטי מכרה השנה 55,451 אופנועים לעומת 54,809 כלים בשנת 2015 – אז הגידול היה דרמטי ועמד על לא פחות מ-22%.
זוהי השנה השביעית ברציפות שבדוקאטי רושמים עלייה במכירות, זאת בשל פנייה לקהלי יעד חדשים עם סדרות אופנועים מוצלחות כמו הסקרמבלר, שממנו נמכרו ב-2016 לא פחות מ-15,500 כלים – הצלחה מסחררת בכל קנה מידה. זהו גם הכלי הנמכר ביותר של דוקאטי השנה.
כלים נוספים פופולריים של דוקאטי השנה היו המולטיסטראדה, שממנו נמכרו יותר מ-9,000 כלים (עלייה של 16%), וכן ההיפרמוטארד עם עלייה של 15%. האקס-דיאבל החדש רושם כמות מכירות נאה של 5,200 יחידות – כשחלק גדול מהן בשוק האמריקאי.
דווקא סדרת המונסטרים, שבמשך שנים הייתה הלחם והחמאה של דוקאטי, נמצאת בירידה במכירות, אולם בדוקאטי לא מציינים את אחוז הירידה. זה לא מפתיע, שכן בשנים האחרונות, עם המעבר לקירור נוזל, סדרת המונסטרים הפכה ליקרה יותר ולנגישה פחות. ב-2017, עם החזרה לקירור אוויר במונסטר 797, הסגמנט הזה צפוי לעלות שוב.
השוק האמריקאי הוא עדיין השוק הגדול ביותר של דוקאטי, עם 8,787 אופנועים, אולם מדובר בירידה של כ-10% ביחס ל-2015. לעומת זאת, השוק האיטלקי – השני בגודלו אחרי זה האמריקאי – רושם עלייה של 20% במכירות המותג המקומי, וגם השוק הגרמני, השלישי בגודלו, רושם עלייה נאה של 38%.
ואצלנו בישראל דוקאטי מסיימת את 2016 עם 95 כלים, לעומת 81 כלים שנמכרו ב-2015. רבי המכר של דוקאטי בישראל בשנת 2016 היו הסקרמבלר 800 עם 32 כלים, הסקרמבלר 400 עם 12 כלים, המולטיסטראדה עם 15 כלים (מהן 11 מולטיסטראדה ו-4 מולטיסטראדה אנדורו), 10 אקס-דיאבל ו-10 היפרמוטארד 939.