המהלך הזה היה צפוי, בעיקר בשל התייקרותה של סדרת המונסטרים של דוקאטי והפיכתה לבלתי נגישה לכל רוכב בגלל המעבר לקירור נוזל. דוקאטי מציגים היום במילאנו את אחד הכלים החשובים מבחינתם, אופנוע שעשוי לקרוץ לרוכבים מתחילים רבים ולהגדיל את המכירות – המונסטר 797. במילים אחרות – המונסטר חוזר למקורות ולעם.
בבסיסו של המונסטר 797 מנוע קירור אוויר בנפח 803 סמ"ק, וי-טווין 90 מעלות כמובן, שהיה במקור במונסטר 796, עבר לסקרמבלר 800 עם הספק מקוצץ, וכעת הוא חוזר למונסטר חדש, שצפוי להיות זול ונגיש. המנוע הזה בקונפיגורציה הנוכחית המותאמת ליורו 4 מפיק 75 כ"ס ו-7 קג"מ. המשקל עומד על 182 ק"ג וגובה המושב ידידותי ועומד על 805 מ"מ.
מיכל הדלק בנפח 16.5 ליטרים, הבלמים הקדמיים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים, והבולמים בסיסיים ונטולי כוונון (פרונט קאיאבה בקוטר 43 מ"מ, בולם אחורי זאקס) – כמו במונסטרים מקוררי האוויר של הדור הקודם, ה-696 וה-796. הזרוע האחורית, אגב, היא דו-צדית, כמו ב-696. יש כמובן מערכת ABS כסטנדרט, ויש גם מצמד מחליק. בצמיגים, פירלי דיאבלו רוסו II, במידות 120/70 מלפנים ו-180/55 מאחור, והשלדה, כיאה למונסטרים, עשויה ממסבך משולשי פלדה.
העיצוב – מונסטר קלאסי, נקי ויפהפה!
אנחנו מקווים מאוד שמחירו של המונסטר 797 בישראל לא יעבור את רף 75 אלף השקלים.