האפריליה RSV4 XTrenta הוא גרסת מסלול מיוחדת אשר תיוצר ב-100 יחידות בלבד, עם שינויים רבים ביחס לגרסת המקור, מנוע שמספק 230 כ"ס ואווירודינמיקה מעולם ה-MotoGP.
בשנת 1992 זכו באפריליה באליפות הגרנד פרי הראשונה שלהם (MotoGP כיום) – עם אלכסנדרו גרמיני בקטגוריית ה-125 סמ"ק. לציון 30 שנים לאירוע החשוב, מציגים באפריליה מהדורה מיוחדת אשר מוגבלת למסלול של ה-RSV4 בשם XTrenta, שמצטרפת לגרסת ה-RSV4X בת 10 היחידות מלפני 3 שנים.
מנוע ה-V4 בנפח 1,099 סמ"ק מקבל תוספת כוח ועולה מ-217 כ"ס בגרסת המקור ל-230 כ"ס. זה מושג בזכות העלאת יחס הדחיסה וכן מערכת פליטה מטיטניום וקרבון של SC-Project. יש מסנן אוויר חדש ורדיאטורים חדשים מ-Taleo Tecnoracing, יש מערכת ניהול מנוע מתקדמת של Magneti Marelli, מערכת הילוכים שונה ומותאמת למסלול, ועוד.
הצביעה, אשר נראתה לאחרונה בסבב האוסטרי של ה-MotoGP, מזכירה את שנת 1992. מעטפת הפיירינג כולה עשויה מקרבון, כאשר סט הכנפונים לקוח מה-MotoGP, יחד עם הכנף הייחודית מתחת לזרוע האחורית. לפי הנתונים, אלו מוסיפים עוד 25% לכוח ההצמדה ומפחיתים 4% ממקדם הגרר. מערכת בולמי האוהלינס החשמליים הסמי-אקטיביים מכוילת על-ידי סנדת אנדריאני, מערכת הבלימה היא מסוג GP-4 MS של ברמבו, החישוקים ממגנזיום מכורסם של מרקזיני וקלים ב-2 ק"ג מהמקור, צמיגי הסליקס הם של פירלי מדגם דיאבלו SBK במידות 120/70 מלפנים ו-200/65 מאחור.
האפריליה RSV4 XTrenta ייוצר ב-100 יחידות בלבד, כשכל אחת עולה 50 אלף אירו (מחיר לפני מע"מ מקומי).