ב.מ.וו יציגו ב-3 באפריל את ה-R18 הקרוזר החדש שנושא את המנוע הבוקסר החדש בנפח 1,800 סמ"ק.
בשנה האחרונה הצגנו את קונספט ה-R18 של ב.מ.וו לא מעט. בשלב הראשון חשפה ב.מ.וו את הקונספט הראשון ונתנה את המנוע ל-3 סדנאות עיצוב בעולם על-מנת שיבנו סביב המנוע את הפרשנות שלהם לקרוזר גדול בעל מנוע בוקסר (למשל כאן, וגם כאן). בתערוכת מילאנו 2019 הציגו דגם קונספט שני – R18/2 – עם עיצוב מינימליסטי למדי, והוא כולל מיכל דלק 'טיפתי', פנס עגול עם כיסוי צנוע, מושב בודד, כנפיים קדמית ואחורית מינימליסטיות, וגלגלים בקוטר "19 מלפנים ו-"16 מאחור.
ממש לאחרונה נראתה גרסת הקרוזר הסופית במהלך מבחנים, עם מראה וממדים שמכוונים היישר לעולם הקרוזרים של הארלי-דיווידסון ואינדיאן. בבסיס הבאגר יושב כמובן מנוע הבוקסר החדש.
שני הצילינדרים מאלומיניום מספקים את הנפח המדויק של 1,802 סמ"ק, על-ידי קוטר קדח של 107 מ"מ ומהלך בוכנה של 100 מ"מ. נתון ההספק הוא 91 כ"ס (67 קילווואט) המושגים ב-4,750 סל"ד (הקו האדום ב-5,750 סל"ד), והמומנט מרשים ועומד על 16.1 קג"מ המושגים ב-3,000 סל"ד – מעל 15 קג"מ מהם יימצאו בטווח בין 2,000 ל-4,000 סל"ד על-מנת לאפשר משיכה רציפה כבר מסל"ד רצפה.
מנוע ה-'Big Boxer', כפי שקוראים לו בב.מ.וו, מציב את המאזניים על 110.8 ק"ג, כולל תיבת ההילוכים בת שש המהירויות ומערכת היניקה. בתוספת תשלום תוצע גם האפשרות להילוך אחורי. לגביו, ככל הנראה לא מדובר על הילוך אחורי קלאסי, אלא יכולת לנוע אחורה בעזרת המתנע החשמלי – בדומה לכלים בסדרת ה-K1600 – וזאת בכדי לצאת ממקומות שאינם מאפשרים להסתובב.
כאמור, ב-3 באפריל 2020 יוצג ה-R18 הכל חדש של ב.מ.וו, ואני נביא את כל הדיווחים על הקרוזר המעניין מיד עם החשיפה.