עופר-אבניר משיקה בישראל את דגמי 2020 של Sea-Doo – באירוע רכיבה במי הכנרת.
לשנת 2020 מציעים באבניר את דגמי ה-GTI וה-GTR החדשים לחלוטין, וכן את ה-RXT, ה-GTX Limited וה-SPARX TRIX, כשכולם למעט הSPARX מגיעים עם מנוע רוטאקס בנפח 1,600 סמ"ק, וזה האחרון מגיע עם מנוע בנפח 899 סמ"ק. לשנת 2020 המנועים מקבלים מקצה שיפורים שהופך אותם יעילים יותר, עם תצרוכת דלק טובה יותר ופליטת מזהמים נמוכה יותר.
דגמי 2020 מציעים את כל היתרונות והחידושים שהוצעו בשנה שעברה רק בדגמי הקצה – ה-GTX וה-RXT. כך יוצא שדגמי ה-GTI וה-GTR החדשים 2020 מציעים את השוקע המהפכני Polytec GEN2 המעניק יציבות גבוהה יותר בהשוואה לדגמי העבר. בנוסף, הגוף החדש רחב יותר ולכן קל יותר לרוכב לטפס מהמים ולנוע בנוחות על הכלי במצב עמידה. הדגמים החדשים מציעים גם מערכת שמע מקורית, צביעה חדשה, ומשטח שיזוף גדול. בנוסף, כל הדגמים מגיעים עם מערכת הבלימה והנסיעה לאחור (iBR) של Sea-Doo.
צפו בווידאו:
צילום ועריכה: אסף רחמים
Sea-Doo GTI 130
דגם ה-GTI 130 מציע עיצוב חדשני ושוקע חדש מסוג Polytec GEN2, והוא רחב ויציב יותר. הוא מאובזר בצג שעונים דיגיטלי בגודל "4.5 ותנוחת ישיבה חדשה Ergolock המעניקה נוחות, אחיזה ויציבות משופרת ברכיבה ספורטיבית, בנוסף למרכז כובד נמוך המעניק יציבות מרבית. המפרט כולל מנוע בנפח 1,600 סמ"ק בהספק של 130 כ"ס, כולל מצב ECO חסכוני בדלק. לדגם החדש מערכת קירור מנוע סגורה ללא מי-ים, מצערת חשמלית המאפשרת גם כיול מפתח למידה לרוכבים חדשים, מערכת IBR לבלימה ולתפעול קל בשיוט לאחור. לפלטפורמה החדשה של ה-GTI 130 ירכתיים רחבים יותר וכן מערכת LinQ לחיבור אבזור מקורי. הדגם מאובזר בתאי אחסון בנפח 152 ליטר, תא מסמכים אטום למים ותא חרטום גדול יותר.
Sea-Doo GTI 170 SE
כל מאפייני ה-130, אך עם מנוע חזק יותר מדגם Rotax 1630 HO המפיק 170 כ"ס, תאוצה מהירה יותר ב-20% ואפשרות למצב ECO. בנוסף, ל-GTI 170 SE מערכת LinQ לחיבור אבזור מקורי, תאי אחסון נגישים, גדולים יותר ואטומים למים, וכן מדרגת טיפוס.
Sea-Doo GTR 230
כל מאפייני ה-170, ובנוסף תנוחת נהיגה ספורטיבית, מייצבים ספורטיביים עם אפשרות כיוון למצבים שונים בהתאם לסוג הרכיבה, מערכת TRIM HIGH PERFORMANCE לבחירת זווית חרטום אופנוע הים לפי תנאי הים, סוג הרכיבה ומספר הרוכבים. ה-GTR 230 מצויד במנוע חזק, עתיר הספק ומומנט וחסכוני בצריכת דלק, בעל מערכת קירור מנוע סגורה ללא מי–ים, מצערת חשמלית, מערכת IBR לבלימה מהירה וקצרה ולתפעול קל בשיוט לאחור ומדרגת טיפוס.
כל דגמי ה- GTI-GTR כוללים אופציה להתקנת מערכת שמע מקורית Music On-board מתקדמת המתחברת בבלוטות' לטלפון ומוגנת ממים. הדגמים כוללים גם תופסני LINQ המאפשרים חיבור וניתוק מהיר של האביזרים המקוריים המורכבים על המשטח האחורי, כמו תיק, צידנית, מיכל דלק רזרבי או הרכבת מוט לגרירת סקי, לצד שורה של תאי אחסון חדשים ויכולת אחסון טובה ונוחה יותר. דגמי ה- GTI-GTR מציעים גם פתרונות אחסון משופרים כשהתא הקדמי מתחת לכידון (מוגן מים ומרופד למניעת חבטות) מאפשר אחסון לטלפון או נגן מוזיקה וטעינת המכשיר לבילוי ארוך על המים, בנוסף לכך קיים תא אחסון גדול בחרטום האופנוע לאחסנת ציוד.
ה-2020 RXP-X 300 הוא אופנוע מרוץ המאיץ מ-0 ל-96 קמ"ש (60-0 מייל לשעה) ב-3.8 שניות, בנוסף להתנהגות דינמית זריזה. גם הוא מציע את הטכנולוגיות של Sea-Doo כמו תנוחת הרכיבה.
ה-GTX LTD 300 הוא כלי שיט המשלב ביצועים מובילים, טכנולוגיה ונוחות נסיעה, כלי שנבנה עבור הרפתקאות ימיות. דגם זה מצויד בכל התכונות של Sea-Doo, וכן מערכת שמע בלוטות' עם יציאת USB, שק מארז אחסון אטום למים, ערכת ציוד בטיחות, כיסוי מקורי, פונקציות נוספות בלוח השעונים ושטיחים מפוארים על הסיפון.
דגמי ה-2020 SPARK TRIXX 2-UP וה-SPARK TRIXX 3 הם פליי-בייקס לשעשועים ימיים, והם הופכים ביצועי פעלולים לקלים יותר. הכידון מתכוונן מעלה ומטה, ויש מערכת טרים (VTS) אלקטרונית המאפשרת כיוון של זרם המים בזוויות חדות כדי לאפשר לרוכבים להמריא עם מהלכים חדשים.
מחירים
דגם | מחיר מחירון | מחיר השקה |
Sea-Doo Spark TRYIXX (2 seats) | 69,950 ש"ח | 63,950 ש"ח |
Sea-Doo Spark TRIXX (3 seats) | 73,950 ש"ח | 67,950 ש"ח |
Sea-Doo GTI 130 | 81,950 ש"ח | 75,950 ש"ח |
Sea-Doo GTI SE 170 | 93,950 ש"ח | 85,950 ש"ח |
Sea-Doo GTR 230 | 102,950 ש"ח | 94,950 ש"ח |
Sea-Doo GTX LTD 300 | 133,950 ש"ח | 125,950 ש"ח |
Sea-Doo RXP X RS 300 | 124,950 ש"ח | 116,950 ש"ח |
Sea-Doo RXT X R 300 | 129,950 ש"ח | 121,950 ש"ח |
רכיבה על אופנוע ים בישראל דורשת רישיון ייעודי, שאותו מוציאים בשני שלבים: מבחן תאוריה ב'ימאות א"י' ומבחן מעשי המורכב משלושה חלקים – מבחן בעל פה בימאות, מבחן חבלים בו צריך לבצע קשרים, ומבחן שליטה באופנוע הים הכולל גישה לאדם בים, סללום מהיר, סללום איטי וכו'. עלות הוצאת הרישיון עומדת על סביב 1,400 ש"ח – בין 1,000-900 ש"ח לקורס, 183 ש"ח למבחן העיוני ו-308 למבחן המעשי.
לצורך שינוע של אופנוע ים יש צורך בנגרר ייעודי וכן רכב המצויד בוו גרירה, ורצוי מאוד שיהיה גם מקום אחסון סגור ומוגן לאופנוע הים והנגרר.