ליגל, יבואנית דוקאטי לישראל, מודיעה על הגעתו ארצה ועל תחילת השיווק של הדוקאטי היפרמוטארד 698 – סופרמוטו קליל לכביש ולמסלול המיועד לרכיבת פנאי וכיף, טכנולוגי מאוד, עם מנוע הסינגל החדש של דוקאטי 'סופרקואדרו מונו' ועם משקל נמוך של 151 ק"ג.
הדוקאטי היפרמוטארד 698 מונו החדש הוא האופנוע הראשון הבנוי סביב המנוע החדש והמעניין – הסופרקואדרו מונו – מנוע סינגל חדש בנפח 659 סמ"ק המפיק 77.5 כ"ס כבר במצבו הסדרתי וכ-85 כ"ס עם קיט מרוצים הכולל מערכת פליטה של טרמיניוני ותוכנת ניהול מנוע. הקונספט הוא סופרמוטו לכביש ולמסלול, ונראה שעל צלב המטרה היה הק.ט.מ 690SMC-R.
ההיפרמוטארד 698 מונו הוא הסינגל הראשון של דוקאטי מאז הסופרמונו של לפני 30 שנה, והוא ההיפרמוטו הראשון של דוקאטי שמגיע עם מנוע סינגל. הקונספט הוא כאמור סופרמוטו גדול בעל מנוע סינגל, לרכיבת פנאי וכיף, לרכיבת מסלול, וכמובן לרכיבה מהנה למרחקים לא ארוכים. קיימת גם גרסת A1 המוגבלת ל-47.6 כ"ס.
העיצוב בקורלציה לדגמי ההיפרמוטארד 950, אם כי ב-698 העיצוב כולו צר יותר וקרבי יותר, מינימליסטי יותר, ומציע אלמנטים כמו מושב שטוח וצר, כידון שטוח ומינימליסטי, כנפיים קרביות ועוד, וכן ארגונומיה קרבית בהתאם לסופרמוטו, עם אפשרויות תזוזה רבות על המושב ועם נקודות אחיזה לפלג הגוף התחתון. המנוע, כאמור, הוא סינגל בנפח 659 סמ"ק, ובמצבו המקורי עם מערכת הפליטה כפולת הדודים הוא מספק 77.5 כ"ס ו-6.4 קג"מ.
מערכות האלקטרוניקה מתקדמות, וכוללות רשימה ארוכה של בקרות שאמורות להפוך את רכיבת הסופרמוטו לקלה, כשלטענת דוקאטי הבקרות מגיעות מהטכנולוגיה של הפניגאלה V4 ומותאמות לרכיבת סופרמוטו. יש כמובן מערכת ABS להטיה, יש בקרת אחיזה בכמה מצבים, בקרת ווילי ב-4 מצבים, בקרת בלימת מנוע, בקרת זינוק, ויש קוויקשיפטר דו-כיווני שמגיע כאופציה בגרסה הרגילה וכסטנדרט בגרסת RVE (הכוללת פרט לקוויקשיפטר שלדה שחורה וצביעה ייחודית). יש ארבעה מצבי רכיבה (ספורט, כביש, אורבן ורטוב), כשכל אחת מהן שולטת על כוח המנוע (3 מצבים), בקרת אחיזה, ABS ובלימת מנוע.
מערכת ה-ABS חדשה והיא כוללת 4 מצבים, מתוכן שני מצבים מאפשרים בקרת החלקה לפנייה, כלומר בקרת סלייד המגובה ב-IMU, לצורך החלקת זנב בכניסה לפנייה באופן מבוקר אלקטרונית.
השלדה בנויה ממסבך משולשי פלדה, כשבדוקאטי ניסו לחסוך במשקל בכל מקום אפשרי והגיעו למשקל מרשים של 151 ק"ג לפני דלק. המזלג ההפוך מלפנים של מרזוקי, בקוטר 45 מ"מ, והוא מציע את כל הכיוונים. מאחור יש זרוע אלומיניום שאליה מחובר דרך מנגנון לינקים בולם יחיד, גם הוא בעל כיוונים מלאים. החישוקים מאלומיניום, בעלי 5 חישורי Y, ועליהם צמיגי פירלי דיאבלו רוסו IV במידות 120/70 מלפנים ו-160/60 מאחור, כמובן בקוטר "17.
מערכת הבלימה כוללת דיסק קדמי בקוטר 330 מ"מ שפותח במיוחד עבור הדגם על-ידי ברמבו, עם קליפר רדיאלי של ברמבו מדגם M4.32. מאחור יש דיסק בקוטר 240 מ"מ.
בדוקאטי מציעים מגוון רחב של אביזרים, החל ממושב קרבי יותר, מערכת פליטה של טרמיניוני חוקית לכביש, רגליות אלומיניום מתכווננות, ידיות שונות, סליידרים ומגנים.
מחירו של הדוקאטי היפאמוטארד 698 נקבע בישראל על 96,590 ש"ח.