בטריומף מציגים את הדייטונה 660 אשר יושב על פלטפורמת הטריידנט והטייגר ספורט 660 ומהווה גרסה ספורטיבית עם פיירינג מלא, עם יותר כוח ועם מכלולים המותאמים לרכיבת כביש מפותל.
בתחילת שנת 2022 הציגו בטריומף את הטייגר ספורט 660, כגרסת ספורט-תיור בנפח בינוני שאמורה להתחרות ישירות מול הימאהה טרייסר 700 הפופולרי. הטייגר ספורט 660 מבוסס על גרסת הנייקד – הטרידנט 660 – עם אותו המנוע ואותם המכלולים, ומשפר את יכולות הכביש עם מיכל דלק גדול יותר ומיגון רוח. בחודש אוגוסט בשנה שעברה פרסמנו תמונות 'ריגול' שמגלות את כוונות טריומף להרחיב את משפחת דגמי ה-660 וליהכנס אל-תוך קטגוריה מלאה, פופולרית ומכובדת אשר כוללת את הימאהה R7, ההונדה CBR650R, הקוואסאקי נינג'ה 650, האפריליה RS660 ואף הסוזוקי GSX-8R החדש.
השם דייטונה אינו זר לטריומף ושייך לסדרת כביש ספורטיבית עוד משנת 1966, אך מוכר מהדייטונה 600 הספורטיבי, עם מנוע ארבעת הצילינדרים משנת 2003. הבסיס כאן הוא מנוע הטריפל בשורה בנפח 660 סמ"ק, אך כאן הוא חזק יותר מאחיו ומפיק 94 כ"ס ב-11,250 סל"ד (17% חזק יותר מהטרידנט, ומאפשר גם הגבלה לקטגוריית רישיון A1), ו-7 קג"מ ב-8,250 סל"ד (9% חזק יותר), אשר 80% מהם מושגים כבר מ-3,125 סל"ד – נתון המשקף את הכוח הזמין לרוכב בתנאי יום-יום. חשוב להדגיש שהקטגוריה הזאת מורכבת מאופנועים עם יכולות ספורטיביות על כביש ציבורי מפותל ולאו דווקא במסלול המרוצים – כלומר אופנועים בעלי יכולות ספורטיביות אבל לא אופנועי ספורט. נתוני המנוע מתאפשרים בזכות רכיבי מנוע חדשים כדוגמת גל ארכובה חדש, גל-זיזים שונה, ראש מנוע ובוכנות חדשות. יחס הדחיסה עלה ל-12.05:1 (עלייה מ-11.95:1) והמפלט חדש גם הוא. מערכת ניהול מנוע כוללת שלושה מצבי רכיבה (כביש, גשם, ספורט) המשנים גם את הפרמטרים של בקרת האחיזה, שיכולה גם להתנתק לגמרי.
השלדה עשויה מצינורות פלדה, ומערכת הבולמים מורכבת ממזלג הפוך של שוואה SFF בקוטר 41 מ"מ מלפנים עם מהלך של 110 מ"מ, ובולם יחיד של שוואה מאחור בעל אפשרות לכיוון עומס קפיץ, עם מהלך גלגל של 130 מ"מ. מערכת הבלימה מורכבת מצמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ עם קליפרים בעלי שתי בוכנות מלפנים ודיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ מאחור, זאת יחד עם חישוקי 17″ וצמיגים במידות 120/70 מלפנים ו-180/55 מאחור. לעומת הטריידנט 660, רגליות הרוכב ממוקמות 'ספורטיבי' יותר, ונמצאות 10 מ"מ גבוה ו-15 מ"מ לאחור. גם הכידון הוסט קדימה ולמטה לעומת גרסת הנייקד, לטובת תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר. הדייטונה 660 שוקל 201 ק"ג עם מלוא 14 הליטרים המקסימליים שיכולים להיכנס למיכל הדלק.
מערכות האלקטרוניקה זהות וכוללות מערכת ניהול מנוע עם מצערות חשמליות, בקרת אחיזה הניתנת לניתוק, לוח מחוונים המשלב תצוגת TFT ו-LCD עם חיבור לאפליקציית 'My Triumph' (בתוספת תשלום) המאפשרת ניווט, חיבור לבלוטות' המאפשר גם חיבור של מערכת מוזיקה, ניווט וצילום גופרו, מאותתים המתבטלים אוטומטית, איתות חירום ופנסי LED היקפיים. בטריומף מספקים את הקוויקשיפטר רק כאופציה בתשלום, כמו-גם חיבור USB, ידיות מחוממות, שיקוף לחץ אוויר ואופציות זיווד ואחסון מקוריות.
אנו משערים כי הטריומף דייטונה 660 החדש יגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית, כאשר מחירו באירופה מעט יקר יותר מההונדה CBR650R, שמתומחר בישראל סביב 69 אלף ש"ח, כלומר הדייטונה 660 צפוי להערכתנו לעלות סביב 72 אלף ש"ח.