המצב במדינה אמור היה להשפיע גם על התחום הדו-גלגלי, והוא גורם לנו לעקוב בעיניים פקוחות על נתוני המסירות. במידה מסוימת של הקלה אפשר לדווח כי לאחר שמונה חודשים אל תוך שנת 2024, ולמרות המלחמה וחוסר הוודאות הכלכלי, ניתן לומר בוודאות שהשוק הדו-גלגלי בישראל שומר על יציבות. בשמונת החודשים הראשונים של 2024 נרשמו בישראל 15,002 כלים דו-גלגליים חדשים (אופנועים וקטנועים), שמהווים ירידה קלה מאוד של של 1.27% לעומת התקופה המקבילה של 2023.
ולמרות זאת, אנחנו מצפים להרבה יותר, למספר כפול ממה שקורה בפועל. כמות כלי הרכב הבלתי נתפסת – שמציגים גם מספרי מסירות יציבים בתקופה זאת – סותמת את הכבישים, וזה לצד החסימות והשיפוצים הבלתי מתחילים ובלתי נגמרים בערים הגדולות. בהיעדר תחבורה ציבורית ראויה ונגישה, הפתרון הזמין, המיידי, המהיר ואף הזול ביותר לכאוס התחבורתי השורר בכבישי ישראל חייב להיות כלי דו-גלגלי.
המספרים מראים כי 15,002 דו-גלגליים חדשים נמסרו עד תום שמונת החודשים הראשונים של 2024, וזאת לעומת 15,196 דו-גלגליים בתקופה המקבילה של 2023. תחזית השוק מראה כי הרבעון האחרון של השנה צפוי להמשיך במגמת היציבות ולהיות טוב אבסולוטית לעומת הרבעון האחרון של 2023, בו פרצה המלחמה. כך שיכול להיות שאף נראה גידול במסירות בשוק הדו-גלגלי בסיכום שנת 2024.
מטרו מוטור מסיימת את שמונת החודשים הראשונים של 2024 עם מסירות של 6,656 כלים, המהווים כ- 44% מהשוק הדו גלגלי, כאשר מותג הדגל של היבואנית, סאן-יאנג, הוא מותג הדו-גלגלי המוביל בשוק, עם 3,418 כלים שנמסרו מתחילת השנה.
מאיר חברה למכוניות, עם המותגים הונדה ו-NIU, ממוקמת במקום השני, עם מסירות של 3,193 כלים מתחילת השנה, ועם נתח שוק של כ- 21% ממסירות הדו-גלגלי בישראל. ימאהה, גם של מטרו מוטור, מוסרת בתקופה זו 2,613 כלים, המהווים כ-17% ממסירות הדו-גלגלי בתקופה זו.
סיכום מפורט יותר ערכנו לפני חודשיים עם פילוח לכלים ולסגמנטים (חשמליים ואנדורו) ונסכם בתום בצורה מפורטת גם בתום שנת 2024, בה אנחנו, כאמור, צופים גידול מסוים במכירות לעומת שנה שעברה. חשוב להראות, שלמרות המצב, ניתן לסמן נקודת ציון אופטימית של יציבות בתחום הזה.