בסוזוקי מעדכנים את הקטאנה – דגם הרטרו-מודרני הייחודי – עם מנוע שמגיע מה-GSX-S1000 החדש ועם עדכוני אלקטרוניקה.
הסוזוקי קטאנה הוא הומאז' של סוזוקי לקטאנה המקורי של שנת 1981, שהיה בעל עיצוב סופר-רדיקלי לזמנו וביצועים טובים מאוד ביחס לתקופה. ב-2015 שחררה סוזוקי גרסת קונספט לקטאנה חדש, שדרגה אותו ב-2018 והציגה לעולם את גרסת הייצור בשנת 2019.
לשנת 2022 מקבל הקטאנה את המנוע המשודרג שהוצג השנה ב-GSX-S1000 'ג'יקסס' החדש. מנוע הארבעה צילינדרים בשורה בנפח 999 סמ"ק מותאם כנדרש לתקנות יורו 5 העדכניות לפליטת מזהמים. המנוע המחודש מגיע עם שסתומים חדשים עם פרופיל שונה ומובילי שסתומים שונים, גל-זיזים חדש, מערכת הזרקה חדשה ותיבת אוויר שונה. ראש המנוע מתקרר על-ידי זרימת אוויר נוספת שתורמת להתנעה הקרה ויעילות משופרת. ההספק עולה ב-2 כ"ס ל-152 כוחות סוס ב-11,000 סל"ד (עלייה של 1,000 סל"ד לעומת הדגם הקודם). נתון המומנט עומד על 10.8 קג"מ ב-9,250 סל"ד, שהוא דומה לנתון הקודם אך מגיע ב-250 סל"ד מוקדם יותר. על-פי סוזוקי, טווח המומנט מתפרש על קשת סל"ד רחבה יותר, כלומר הוא גמיש יותר בדגם הנוכחי. יש גם מצמד מחליק למניעת נעילת גלגל אחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית.
מבחינת אלקטרוניקה – ובדומה גם כאן לג'יקסס – יש את מערכת ה-SIRS (ר"ת Suzuki Intelligent Ride System) עם שלושה מצבי רכיבה, בקרת אחיזה בחמישה מצבי התערבות וקוויקשיפטר. בסוזוקי בחרו לא לשלב יחידת מדידה אינרציאלית (IMU), ולכן אין ABS להטיה או בקרת אחיזה להטיה. בנוסף, הצג הוא מסוג LCD מחודש – פה עם מצב לילה חדש – ולא TFT.
שאר מכלולי הג'יקסס 1000 מגיעים גם בקטאנה וכוללים שלדת אלומיניום, מזלג קאיאבה הפוך בקוטר 43 מ"מ עם כיוונים מלאים, בולם אחורי מתכוונן עם מיכל גז חיצוני, ובלמים רדיאליים של ברמבו מלפנים עם צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ.
הסוזוקי קטאנה של שנת 2022 צפוי להגיע לקראת אמצע השנה הבאה. מחירו טרם פורסם.
יפיוף. רק מה עושים עם מיכל של 12 ליטר?!