על כוונותיה של סוזוקי לייצר אופנוע מוגדש אנחנו שומעים מזה שנתיים. החברה הציגה דגם קונספט העונה לשם רקרז'ן (Recursion) עוד בתערוכת טוקיו 2013. מאז לא קרה הרבה, אך לאחרונה השמועות החלו להתגבר וכעת מקבלות גם ביסוס עם הגשת פטנטים בנושא.
הגשות הפטנטים במדינות השונות הן מקור מעולה למעקב אחרי היצרניות, והקולגות שלנו בניכר עושים עבודה מעולה במעקב אחר הנושא. הגשת פטנט אמנם אינה ערובה לכך שאופנוע כזה או אחר יגיע לייצור, אך זאת בהחלט אינדיקציה על הכיוונים עליהם עובדות היצרניות. ממש לאחרונה אף דיווחנו על כך כי סוזוקי עובדת גם על תזמון שסתומים משתנה, גם כן על סמך פטנטים שהגישה.
בעוד קאוואסאקי הציגה את ה-H2 בעל מגדש על, בוחרת סוזוקי בכיוון מעט שונה – מגדש טורבו הממוקם בקדמת האופנוע ואינטרקולר (מצנן ביניים לקירור האוויר המוגדש). בתרשים המצורף, ניתן לראות את המגדש עצמו, הממוקם לפני המנוע ועושה שימוש בגזי הפליטה (#30) ואת האינטרקולר (#28). בסוזוקי הציגו מספר פטנטים אופציונליים בהם היא בוחנת שימוש בסוגי אינטרקולר שונים, כך שנראה כי כרגע הפרויקט נמצא בעיקר בשלבים של מציאת כיוון אחד. בחלק מהתרשימים אף יש מסיכת חזית בעלת שני פנסים, שונה מאוד ממה שראינו בדגם הקונספט הראשוני של הריקרז'ן.
עדיין לא ברור מה הכיוון אליו מכוונת סוזוקי עם הוספת מגדש טורבו, אך לצערנו נראה כי הכיוון הוא יותר של חיסכון בדלק ובזיהום אוויר ולאו דווקא ביצועים. כך או כך, זה בהחלט יכול להיות הכיוון שיבחרו בו גם יצרניות נוספות, ומי שמתגעגע לאופנועי הטורבו של שנות ה-80, יכול להיות שיקבל את מבוקשו. נמשיך לעדכן.