קוואסאקי הציגו KX250XC ו-KX450XC חדשים, המיועדים לקרוס קאנטרי. זו הפעם הראשונה שקוואסאקי נכנסים לתחום הקרוס קאנטרי.
ה-KX250XC וה-KX450XC מבוססים כמובן על דגמי המוטוקרוס של קוואסאקי – ה-KX250F וה-KX450F שחודשו בשנה שעברה. דגמי ה-XC נבדלים במיפוי פחות אגרסיבי למנוע, בולמי שוואה מעט רכים יותר, התנעה חשמלית, רגלית צד, מיכל דלק גדול יותר, בלמים 'עדינים' יותר וגלגל 21″ מלפנים ו-18″ מאחור עם צמיגי דנלופ GEOMAX AT81. בנוסף, גיר חמישה הילוכים עם יחס העברה סופי של 51/13.
בקוואסאקי מצטרפים לימאהה, שעד כה הייתה היצרנית היפנית היחידה שייצרה אופנועי קרוס קאנטרי (תחום רכיבת שטח הממוקם בין מוטוקרוס לאנדורו). אופנועי הקרוס קאנטרי מהווים פתרון אידאלי לרוכבי מרוצי אנדורו ומרוצי מוטוקרוס שרוצים ליהנות משני העולמות, אם כי אופנועים אלו מיועדים בעיקר למסלולי ה-GNCC לדוגמה, וכן לשטחים פתוחים ומהירים יותר, ולאו דווקא למסלול מוטוקרוס או רכיבת אנדורו טכנית.
כאמור, האופנועים נשענים בבסיסם על אופנועי המוטוקרוס של קוואסאקי, עם בולמים המותאמים לשלב בין רכיבת אנדורו לרכיבת מוטוקרוס, חישוק אחורי בקוטר "18 כמו באופנועי אנדורו (לעומת "19 במוטוקרוס), כשבנוסף, המנועים מכוילים להיות מעט מתונים יותר מאחיהם המוטוקרוסים, אם כי עדיין קרובים יותר אליהם מאשר לאופנועי האנדורו.
למרות שדגמי הקרוס קאנטרי מיועדים בעיקר לשוק האמריקאי, קרוב וודאי שהם יגיעו גם לישראל, ברישוי אפור כמובן.