דף הבית / ציוד / סקירות שוק / חנויות ציוד בעולם: פולו ולואיס בגרמניה
huge_mvc (2)

חנויות ציוד בעולם: פולו ולואיס בגרמניה

שתי רשתות ענק לציוד רכיבה שעובדות בקונספט מעט שונה; אם אתם בגרמניה, אל תפספסו!

כתב: Dresdner

לואיס ופולו הן שתי רשתות לציוד אופנועים שפועלות בגרמניה, אוסטריה ושווייץ. הרשתות הללו עובדות קצת אחרת ממה שמקובל בשאר העולם, ועל כך אסביר בהמשך.

לישראלי שמבקר ברשתות האלו זאת חוויה מיוחדת. בסניפים שנקראים מגה סטור, חוץ מהגודל הבלתי נתפס שלהם יש אטרקציות כמו מנהרת רוח שבה הלקוחות יכולים להשתמש כדי להחליט למשל איזו קסדה מתאימה לכם.

אך ראשית רקע קצר על שתי הענקיות האלו.

פולו מוטורד

הוקמה ב-1980, וכיום היא מעסיקה 700 עובדים ב-80 סניפים בגרמניה. נכון להיום הם מוכרים 40,000 אלף פריטים בקטלוג שלהם. כמו כל מותג גדול פולו נותנת חסות לאירועים רבים בענף, ויש להם תכנית מגזין בטלוויזיה בת 30 דקות, על אופנועים כמובן.

לואיס

הוקמה בהמבורג ב-1938 על ידי דטלב לואיס, שהיה רוכב מרוצים בשנות ה-30, ראשית כמוסך אופנועים עם שותף, ועם השנים העסק התפתח למה שהוא היום ומעסיק 1600 עובדים ב-70 סניפים בגרמניה ואוסטריה. הכניסה הרשמית לשוק הציוד לאופנועים הייתה במקביל לפולו בשנות ה-80, וכיום אין יותר מוסכים של לואיס והם אינם מוכרים אופנועים חדשים או משומשים כמו בעבר אלא רק ציוד. דטלב לואיס מת בשנת 2012.

huge_mvc (1)

הקונספט

פולו ולואיס, כמו שכתבתי, עובדות בצורה אחרת. זו לא עוד חנות שמוכרת מותגים ידועים שניתנים לרכישה בכל חנות אחרת, אלא רשת חנויות עם מותגי בית. אבל שלא תטעו – מותגי הבית הם לא מוצרי מדבקה. הם אומנם מיוצרים במקומות שונים במזרח כמו בנגלדש, סין ועוד, אבל המוצרים הם פרי תכנון של אותן רשתות, כשאת הביצוע הם עושים בשיטת מיקור חוץ שנהוגה כיום כמעט בכל מוצר.

מנהרת רוח לבדיקת רעש בקסדות
מנהרת רוח לבדיקת רעש בקסדות

המוצרים של שתי החברות עומדים בתקן הגרמני ובעלי איכות שלא נופלת מהמתחרים היותר מוכרים לנו, וזה גם על פי מגזין האופנועים הגדול בגרמניה – מוטורד, שבמשך עשרות שנים מעמיד את את המוצרים של לואיס ופולו במבחני בטיחות, נוחות ואיכות מול שאר המותגים, כמובן שכל מוצר לגופו.

שיטת הייצור הזאת מאפשרת ללואיס ולפולו למכור מוצרים איכותיים במחיר נמוך.

לפולו ולואיס יש את מותגי הבית שנחשבים ליוקרתיים, ויש את אלו שמכוונים הכי נמוך שאפשר למי שמחפש מוצרים זולים במיוחד.

בלואיס המותג ונוצי (VANUCCI) נחשב לאיכותי והיקר יחסית, והמותג פרובייקר (PROBIKER) לעממי.

בפולו המותג FLM הוא האיכותי ודרייב (DRIVE) נחשב לזול והפשוט יותר.

למרות זאת תוכלו למצוא בשתי הרשתות מותגים בינלאומיים כמו אלפינסטארס, הלד, רוויט ועוד.

בתחום הקסדות כמעט כל המותגים הגדולים נמצאים על המדף, למעט אראי, שמקבלת אצלם יצוג נמוך יותר.

דבר נוסף שמבדיל את הרשתות האלו מהשאר זה המבצעים. בכל זמן נתון יש מבצע כזה או אחר, מה שאומר שאם המוצר שאתם רוצים הוא לא במבצע אז אל תיקנו כי כנראה הוא מתומחר גבוה יותר משוויו (מסתבר שישראל לא המציאה את השיטה הזאת).

huge_mvc

מה משתלם יותר ומה פחות

אז כמו שאפשר להבין, אתם יכולים בלב שלם לקנות מפולו מוצר של FLM או מלואיס מוצר של ונוצי. אתם תקבלו מוצר לא פחות טוב מאלפינסטאר או דיינזה במחיר זול יותר (יש כמובן מותגי בית נוספים ראויים שלא הזכרתי).

אם אתם מגיעים פיזית לחנות, לפני כן תבדקו באינטרנט אם יש קופונים. המלצה חמה היא גם לפתוח כרטיס חבר מועדון, שכן גם אם אתם במקרה בגרמניה ולא נראה לכם שתחזרו בקרוב, את הכרטיס תוכלו להעביר למישהו אחר שטס כדי שיקנה עבורכם באחת מהרשתות. הכרטיס מקנה נקודות שאיתן אפשר אחר כך לקבל פריטים אחרים בחינם.

מניסיוני, לא הכל ורוד בפולו ולואיס, ובין עשרות אלפי המוצרים שלהם יש גם כאלו שלא שווים אפילו את המחיר הנמוך ששילמתם עליהם. כך למשל אם תמצאו כפפות אטומות למים במחיר של 15 יורו, במקרה הטוב הן יחזיקו שימושים ספורים ובמקרה הגרוע הגשם ייכנס מהטיפה הראשונה.

בחנויות שבהן אני ביקרתי ראיתי שטופסי החזר המס נמצאים בסניף, אז סביר להניח שבכל חנויות הרשת ניתן להשיג אותם. אומנם לא תקבלו את כל 19 האחוזים בחזרה, אבל 7 עד 16 אחוזים  בקנייה גדולה הם לא מעט כסף.

"תעשי הנחה". אומנם לא מקובל לדרוש הנחה בגרמניה, אבל יש כמה מצבים שבהם אפשר לקבל הנחה מיוחדת בשבילכם. אם למשל מדדתם מעיל ושמתם לב שיש בבטנה קרע קטן ולא רציני, המעיל נחשב 'סוג ב", ולמרות שיש מעיל זהה באותה מידה על הקולב אתם יכולים לציין בפני המוכר/ת שתיקחו את המוצר אם תקבלו הנחה יפה. עוד מצב שאפשר לקבל הנחה זה במקרה שמדדתם קסדה כלשהי בצבע מסוים, אבל מאוד רציתם צבע אחר שאינו במלאי. אז תוכלו לציין שלמרות שאין את הקסדה בצבע שרציתם תתפשרו לקנות אותה בצבע אחר אם הם יבוא לקראתכם. בכל מקרה כל בקשה להנחה צריכה להיות בצורה נעימה ולא אגרסיבית.

huge_mvc (2)

חנויות מגה

אם אתם בגרמניה, חפשו את אחת מחנויות המגה של לואיס או פולו. גם אם אתם לא מעוניינים לקנות שום דבר, יש לחנויות האלו ערך תיירותי לכל דבר (אם אתה אופנוען כמובן).

בברלין אני ממליץ לכם להגיע לרחוב Holzhauser Straße, שם תמצאו שתי חנויות מגה של פולו ולואיס.

אודות כתב אורח

Avatar

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

3 תגובות

  1. Avatar

    בקרתי בלואיס בשני מקומות – אכן רשת מעולה.
    טיפ נוסף: אם אתם מתכננים לקנות משהו ספציפי בחנות מסוימת שלהם, עדיף לבדוק כשבועיים-שלושה לפני הנסיעה אם הפריט במלאי של החנות. במקרה שלא, אפשר לטלפן לחנות, לתת את התאריך בו מתכוונים להגיע ולבקש להזמינו. הפריט יחכה לכם עם שמכם בחנות.

  2. Avatar

    גם אני ביקרתי בחנות של לואיס בברלין לפני כחודש משם קניתי את הקסדה של שוברט כפפות הלד ובלקלאווה.
    חייב לציין לטובה את השירות המדהים שלא קיבלתי באף חנות בארץ.
    לגבי נושא ההנחות אפילו לא ביקשתי והוא פשוט הוסיף לי את המגן אדים לקסדה בחינם ששווה 30 אירו.
    מאוד נהניתי מהקניה שם.

  3. Avatar

    ממליץ על לואיס ועל המותג שלהם Vanucci.
    מוצרים ברמה גבוהה והמחירים באמת אחלה…
    נותנים פייט טוב למותגים המוכרים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן