מה דעתכם על שני יוצאי פרארי, שפיתחו במאראנלו אופנוע דו-פעימתי בנפח 250 סמ"ק, בגרסה שמיועדת רק למסלול ואחת עם רישוי כביש?
לאחר מספר דגמי תצוגה, חברת Vins Motors נוסדה בשנת 2017 עם האג'נדה למשקל נמוך – או Powerlight בשפתם – עם מטרה לרדת מ-100 ק"ג. דגם ה-Duecinquanta, שזה 250 באיטלקית, נושא מנוע וי-טווין שתי פעימות (שמבוסס כנראה על זה של האפריליה RS250 GP), מוזרק דלק. צמד הצילינדרים בזווית של 90º ביניהם ומקוררים בעזרת מערכת קירור כפולה. למנוע גל ארכובה בשיטת סיבוב נגד (Contra-Rotating) – שהיא טכניקה בה החלקים של גל הארכובה מסתובבים בכיוונים מנוגדים סביב הציר המשותף, בדרך כלל כדי למזער את השפעת הג'יירו. ההערכות מדברות על כ-80-70 כ"ס ומשקל של פחות מ-100 ק"ג (אין עדיין נתונים רשמיים לגרסה זו). השלדה בתצורת מונוקוק מקרבון, כמו גם המזלג הקדמי הייחודי. המחיר הנקוב: 40,000 אירו.
לגרסה המיועדת רק למסלול – Duecinquanta Competizione – יש מנוע מוגדל בנפח 288 סמ"ק המפיק 75 כ"ס על 99 ק"ג. המהירות המרבית המוצהרת היא 230 קמ"ש. מחירו קופץ לעומת אחיו ל-50,000 אירו. גרסה זו נצפתה לאחרונה במבחנים במסלול אלמריה בספרד.
אנחנו רוצים!